Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-23@12:25:28 GMT

گلچینی از وصیت‌نامه شهید علی اسدالهی

تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۷۹۸۷۰۳۹

به گزارش ایکنا از لرستان شهید علی اسدالهی در دوم تیرماه سال 32 در روستای ده‌جاجی از توابع شهرستان ازنا از پدری به نام باقر و مادری به نام ستاره متولد شد، تحصیلات خود را تا پایان دوره ابتدایی ادامه داد و در 23 دی‌ماه سال 65 در شلمچه بر اثر اصابت ترکش به شهادت رسید و پیکر مطهرش در گلزار شهدای ازنا به خاک سپرده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در گلچینی از وصیت‌نامه شهید علی اسدالهی می‎خوانیم: «بدانید که ما به‌خاطر پیروزی اسلام که مکتبی برحق و انسان‌ساز است راهی جبهه‌ها شده‌ایم.ما به جبهه آمده‌ایم تا بشریت را از قید کفر و شرک و نفاق آزاد کنیم و آن‌ها را در زیر پرچم پُرافتخار اسلام و توحید قرار دهیم.تا زنده‌ایم به کوری چشم منافقان و کفار، این امام عزیز را تنها نخواهیم گذاشت.از شما امت حزب‌الله تقاضا می‎کنم که اسلام و قرآن را هرچه بیشتر به فرزندان این کشور بقیة‌الله العظم بیاموزید.قوانین این مکتب حیات‌بخش را در جامعه پیاده کنید».

متن کامل وصیت‌نامه شهید علی اسدالهی

در وصیت‌نامه شهید علی اسدالهی آمده است: «الا بذکر الله تطمئن‌ القلوب؛ یاد خدا آرام‌بخش دل‌هاست» با درود به همه انبیاء الهی و ائمه معصومین و با درود به امام امت و شهیدان همیشه شاهد راه حق و با سلام به همه رزمندگان اسلام و امت شهیدپرورمان.
می‎خواهم چند جمله‌ای با شما امت ایثارگر و خداجو سخن بگویم تا هم پیام خون خویش را به شما رسانده باشم و هم به منافقان کوردل و جنایت‌کاران شرق و غرب و مزدوران داخلی آن‌ها بفهمانیم که ما آگاهانه راه خویش را انتخاب نموده و در این راه جان خود را نثار می‎نماییم.
بدانید که ما به‌خاطر پیروزی اسلام که مکتبی برحق و انسان‌ساز است راهی جبهه‌ شده‌ایم.ما به جبهه آمده‌ایم تا بشریت را از قید کفر و شرک و نفاق آزاد کنیم و آن‌ها را در زیر سایه پرچم پُرافتخار اسلام و توحید قرار دهیم ما به جبهه روی آورده‌ایم تا به ندای سالار شهیدان حسین(ع) لبیک گوییم و پاسدار خون شهیدان عزیزمان از هابیل تا حسین(ع) و از حسین(ع) تا شهیدان عملیات محرم و تا شهدای سراسر تاریخ نبرد حق علیه باطل گردیم.
ما مشتاقانه در این نبرد حق علیه باطل شرکت کرده‌ایم تا رهبر کبیر انقلاب، ابراهیم بُت‌شکن، موسی زمان و حسین عصر، را یاری کرده باشیم و تا زنده‌ایم به کوری چشم منافقان و کفار، این امام عزیز را تنها نخواهیم گذاشت و این را نیز باید بدانیم که انسان سرانجام در کام مرگ فرو می‎رود و این زندگی را با تمام لذت‌ها و مصیبت‌هایش رها خواهد کرد.پس چه بهتر که ما در راه قرآن و اسلام کشته شویم.
و اما از شما امت حزب‌الله تقاضا می‎کنم که اسلام و قرآن را هرچه بیشتر به فرزندان این کشور بیاموزید و قوانین این مکتب حیات‌بخش را در جامعه پیاده کنید و ضمناً هرچه می‎توانید به جان امام عزیزمان دعا کنید و همیشه مجلس دعا و نوحه برقرار نمایید که تمام این پیروزی‎ها در سایه همین دعاها و گریه‌ها به دست می‎آید.

بچه‌هایم را اسلامی و قرآنی بار بیاورید

اگر من شهید شدم و برنگشتم زن و بچه‌هایم را مخصوصاً بچه‌هایم هرچه که شرع قرآن است با آن‌ها عمل شود.بچه‌هایم را اسلامی و از راه تربیت قرآن به دست تربیت اسلامی باربیاورید، قرآن را به آن‌ها بیاموزید که قرآن اگر داشته باشند به‌هیچ‌وجه زیر بار زور نمی‎روند.
پدرجان! من دو سال روزه و دو سه سال نماز قضا دارم آن‌ها را به یک نفر بدهید که جای من قضای آن‌را بنماید.خانمم اگر خواست که بماند و بچه‌ها را بزرگ کند که بماند،ولی اگر نخواست هرچه که کتاب شرع مقدس قرآن است با او رفتار کنید.ضمناً پدر جان هیچ‌کس از من چیزی طلب ندارد و اگر احیاناً کسی از من طلب و ناراحتی دارد از او حلالیت برای من بطلبید تا در آن دنیا روسفید شوم.
پدرجان و مادر جان و برادرجان و خواهرهای عزیزم! اگر از من خوبی یا بدی دیده‌اید امیدوارم که به بزرگواری خودتان مرا می‎بخشید و حلالم می‎کنید.
پنجاه تومان عموزاده‌ام ابراهیم از من می‎خواهد آن‌را به او واصل کنید و پنجاه تومان هم محمد برادر ابراهیم از من می‎خواهد آن‌را به او بدهید.بعد از من وصیت‌نامه‌ام را به «پیام انقلاب» یا «امید انقلاب» دهید تا نسل آینده و نسل‌های بعدی سرمشقی باشد برای ادامه راه‌شان».

انتهای پیام

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۹۸۷۰۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محفل انس با قرآن در آبادان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما آبادان، امام جمعه آبادان با حضور در این محفل نورانی گفت: در شهرستان آبادان یک محفل انس با قرآن سادات وجود دارد که خود جوش تشکیل شده و مدیریت آن هم توسط خودشان انجام می‌شود.
حجت الاسلام غبیشاوی با بیان اینکه محفل انس با قران آن هم به شکل خانگی دارای ویژگی‌های خاصی است افزود: این محفل علاوه بر تلاوت آیات مقدس قرآن، تفسیر مفاهیم قرآن، بیان احکام و روایات را نیز در برنامه‌های خود دارد.
وی از بزرگان طوایف و ریش سفیدان محلات خواست در بقیه محلات نیز چنین محفل انس با قرانی را را ه اندازی کنند.
یکی از سادات و بانیان این محفل گفت: محفل انس با قرآن حدود ۲۰ سال است که توسط سادات تشکیل شده است و تاثیر بسیار زیادی در فرزندان و جوانان ما وحتی و برکات زیادی در زندگی ما داشته است.

دیگر خبرها

  • تجلیل از قاریان و عوامل اجرایی جمع خوانی قرآن کریم در بروجرد
  • تصویر ایران در جهان اسلام درباره اهتمام به قرآن اصلاح شد
  • تربیت حافظان قرآن در موسسه بیت‌الاحزان قم
  • مراسم معارفه حجت‌الاسلام عبدالعلی توجهی، تولیت مدرسه عالی شهید مطهری برگزار شد
  • دفاع در برابر ظالم، نه تنها مشروع بلکه واجب است
  • دفاع در برابر ظالم، نه تنها مشروع بلکه لازم و واجب است
  • محفل انس با قرآن در آبادان
  • یادواره سردار شهید حجازی و شهدای طریق القدس در سراوان،
  • یادواره سردار شهید حجازی و شهدای طریق القدس در سراوان
  • ثبت‌نام ۴۴۶۶ یزدی در طرح ۴۰۰۰ حافظ ۴۰۰۰ شهید