Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-16@14:59:06 GMT

یک استعفای دیگر در کاخ سفید و دولت ترامپ

تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۷۹۸۷۱۲۵

در ادامه موج استعفاها و برکناری‌ها در کاخ سفید، «مایکل آنتون»، سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا هم اعلام کرده از سمتش کناره‌گیری می‌کند. 

به نوشته «پالیتیکو» با کناره‌گیری او «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا یکی از اولین حامیان سیاست خارجی‌اش با شعار «اول آمریکا» را از دست خواهد داد.

با آنکه «آنتون» با انتخاب «مایکل فلین»، اولین مشاور امنیت ملی کاخ سفید به تیم ترامپ پیوست، بخش زیادی از حضورش در دولت را به عنوان سخنگوی «هربرت ریموند مک‌مستر» انجام وظیفه کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او استعفایش را ساعاتی قبل از آغاز به کار «جان بولتون»، مشاور امنیت ملی جدید ترامپ اعلام کرده است. «بولتون» از امروز دوشنبه رسماً این وظیفه را به عهده خواهد گرفت.

 

منبع: پارسینه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۹۸۷۱۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گفتگوی مشاور امنیت ملی آمریکا با همتای اسرائیلی

آفتاب‌‌نیوز :

جیک سالیوان مشاور امنیت ملی جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در حساب کاربری ایکس خود (توییتر سابق) اعلام کرد: امروز صبح با همتای اسرائیلی خود، زاچی هانگبی، مشاور امنیت ملی صحبت کردم تا درباره رویداد‌های خاورمیانه گفتگو کنیم.

مشاور امنیت ملی آمریکا تاکید کرد: در طول این تماس، من بر تعهد آهنین ایالات متحده به امنیت اسرائیل تاکید کردم.

لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا (رئیس پنتاگون) امروز شنبه به وقت محلی با همتای اسرائیلی خود درباره "تهدید‌های منطقه‌ای فوری" گفتگو کرد.

وزیر دفاع آمریکا در حالیکه تهران به واشنگتن برای دخالت در پاسخ خود به اسرائیل هشدار داده است، مدعی شد: «اسرائیل می‌تواند برای دفاع از خود در برابر هرگونه حمله از سوی ایران و نیرو‌های وابسته آن در منطقه، روی حمایت کامل ایالات متحده حساب کند.»

این در حالی است که شبکه خبری سی ان ان آمریکا روز جمعه به نقل از دو مقام آمریکایی اعلام کرد که واشنگتن برای دلگرمی اسرائیل که از حمله ایران در پاسخ به تجاوزش علیه کنسولگری تهران در دمشق، برای رهگیری هر پرتابه‌ای به سوی تل آویو تلاش خواهد کرد.

شبکه خبری سی ان ان آمریکا عصر جمعه به وقت محلی در حالیکه مقامات تل آویو از ترس حمله احتمالی ایران دست به دامن واشنگتن شده است، به نقل از دو مقام آمریکایی اعلام کرد: ایالات متحده آمریکا تلاش خواهد کرد هرگونه تسلیحاتی را که به سمت اسرائیل شلیک می‌شود، در صورت ممکن رهگیری خواهد کرد که این نشان دهنده سطح همکاری مستمر نظامی بین طرفین قبل از حمله پیش بینی شده ایران است.

ژنرال مایکل اریک کوریلا، فرمانده فرماندهی مرکزی ارتش ایالات متحده آمریکا در منطقه خاورمیانه موسوم به سنتکام که هم اکنون در تل آویو به سر می‌برد، با مقامات امنیتی اسرائیل دیدار و گفتگو کرد.

فرمانده ستاد فرمانده مرکزی ارتش آمریکا که به سرزمین‌های اشغالی فلسطین سفر کرده است، حضور خود را یک روز دیگر تمدید کرده است.

به گفته یکی از مقامات آمریکایی، گفتگو‌هایی وجود داشته است که در آن مقامات آمریکایی از اسرائیل خواسته اند برای پاسخ احتمالی، اوضاع را تشدید نکند

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • حضور ترامپ در دادگاه منهتن برای پرونده‌ای جنایی
  • ترامپ در دادگاه منهتن برای پرونده‌ای جنایی
  • کاخ سفید: شرایط فعلی منطقه، نتیجه عملکرد ترامپ با برجام است
  • پیشنهاد مشاور جنگ طلب ترامپ درباره پاسخ اسرائیل به حمله ایران | چیزی که ما امشب دیدیم نمایانگر ...
  • واکنش ترامپ به تنبیه رژیم صهیونیستی توسط ایران
  • اولین واکنش ترامپ به حمله ایران به اسرائیل
  • دومین نشست اضطراری کاخ سفید؛ گفتگوی بایدن و نتانیاهو
  • دومین نشست اضطراری اعضای تیم امنیت ملی آمریکا در کاخ سفید؛ گفتگوی بایدن و نتانیاهو
  • نشست فوری و اضطراری کاخ سفید درباره پاسخ ایران به حمله اسرائیل
  • گفتگوی مشاور امنیت ملی آمریکا با همتای اسرائیلی