Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-05-03@03:43:05 GMT

دولت فکری برای حل شوری آب خوزستان کند

تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۷۹۸۷۱۵۶

دولت فکری برای حل شوری آب خوزستان کند

به گزارش جهان نيوز، غلامرضا شرفی نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به شوری و کیفیت نامناسب آب شرب ۲ شهر آبادان و خرمشهر، اظهار داشت:ظرف ۴ ماه گذشته طی نامه نگاری‌هایی با مسئولان وزارت نیرو این وضعیت را برای آن‌ها گزارش کرده‌ام که متاسفانه تا کنون توجه‌ای به این مسئله نشده است.

وی افزود: همچنین موضوع شوری آب را به مسئولان وزارت اطلاعات گزارش داده و عنوان کرده‌ام که در صورتی که این موضوع حل نشود این مسئله می‌تواند باعث آزردگی و ناراحتی در فضای عمومی شود که ممکن است قابل کنترل نباشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



نماینده مردم آبادان در مجلس با تاکید بر اینکه میزان شوری آب آبادان و خرمشهر بسیار بالا است، ادامه داد:شوری آب سبب شده تا به دستگاه‌های صنعتی که برای خنک کردن توربین‌هایشان از آب استفاده می‌کند آسیب وارد شود همچنین دستگاه‌های تصفیه آب خانگی نیز به دلیل شوری آب آسیب دیده‌اند.

شرفی تصریح کرد:۱۳ سال است که مسئولان وزارت نیرو گفته‌اند که قرار است این مسئله را حل کنند، اما گویا اراده‌ای برای حل این مشکل نیست. دولت‌هایی که در این مدت بر سر کار آمده‌اند گزارش دهند که برای حل این مسئله چه اقداماتی انجام داده‌اند.

وی با بیان اینکه طرح غدیر برای آب رسانی به آبادان و خرمشهر به راه افتاده است، گفت:اما شهر‌های بالا دست آبادان و خرمشهر بخشی از آب تامین شده از طریق این طرح را برداشت می‌کنند.

نماینده مردم آبادان در مجلس با تاکید بر اینکه طرح غدیر قرار بود ۱۶۰ هزار متر مکعب کسری آب آبادان و خرمشهر را تامین کند، ادامه داد:اما بر اساس گزارش‌های موجود کمتر از ۹۰ هزار متر مکعب آب به این ۲ شهر میرسد لذا مجبور هستند تا کسری باقی مانده را از بهمن شیر برداشت کنند که این موضوع سبب می‌شود تا ای‌سی (شوری آب بالا رود که در نتیجه آب نه تنها غیر قابل شرب بلکه غیر قابل استفاده در امور بهداشتی مانند استحمام می‌شود.

عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه مسئولان ذیربط باید فکری برای حل معضل آب بی‌کیفیت آبادان و خرمشهر کنند تصریح کرد:بنده به عنوان نماینده مردم آبادان در مجلس طی چند سال گذشته این مسئله را بار‌ها از طریق رئیس جمهور، معاون اول، وزیر نیروی سابق و فعلی پیگیری کرده‌ام که متاسفانه توجه‌ای نشده و این معضل حل تا کنون حل نشده است.

منبع:تسنیم

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۹۸۷۱۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات آلودگی‌ هوا در شهرهای خوزستان

بر اساس اعلام سامانه‌ پایش کیفی هوای کشور، هوای شهرهای اهواز، خرمشهر، ماهشهر و هندیجان در وضعیت آلوده برای گروه‌های حساس قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خوزستان و بر اساس اعلام سامانه پایش کیفی هوای کشور، وضعیت هوا امروز _چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت_ منتهی به ساعت ۰۹:۰۰ بر اساس اندازه‌گیری ذرات معلق با اندازه ۲.۵ میکرون، در ایستگاه‌های شهر اهواز از جمله حفاری ۱۵۴ و نیوساید ۱۵۳و پادادشهر ۱۳۱، اداره برق ۱۰۲ و شهرهای خرمشهر ۱۱۵ ماهشهر ۱۰۸ و هندیجان ۱۰۸ میکروگرم بر متر مکعب در وضعیت آلوده برای گروه‌های قرار گرفت و بر این اساس افراد باید از فعالیت‌های خارج از منزل خودداری کنند.

بر اساس طبقه‌بندی پنج‌گانه صورت گرفته در شاخص کیفیت هوا (AQI) از عدد صفر تا ۵۰ هوا پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوا قابل قبول، ۱۰۱ تا ۱۵۰ هوا ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ هوا ناسالم برای همه گروه‌ها، ۲۰۱ تا ۳۰۰ هوا بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ شرایط کیفی هوا خطرناک است.

به گزارش ایمنا، کارگروه آلودگی هوای استان مدارس تمامی مقاطع در شهرهای اهواز، باوی، کارون و حمیدیه را در روز دوشنبه به صورت غیرحضوری اعلام کرد و دیروز نیز مدارس تایم صبح شهرهای اهواز باوی کارون خرمشهر آبادان و شادگان تعطیل شدند.

کد خبر 749590

دیگر خبرها

  • تقویت سامانه بارشی در خوزستان
  • جوی ناپایدار در اروند
  • عمران منطقه آزاد اروند عنوان برتر را به خود اختصاص داد
  • اوقات شرعی سیزدهم اردیبهشت ماه به افق آبادان و خرمشهر
  • عمران منطقه آزاد اروند عنوان برتر را به خود اختصاص داد/ اجرای20  هزار میلیارد ریال طرح عمرانی در آبادان و خرمشهر 
  • جزئیات آلودگی‌ هوا در شهرهای خوزستان
  • بارش باران در اروند
  • اوقات شرعی دوازدهم اردیبهشت ماه به افق آبادان و خرمشهر
  • تربیت شدگان مکتب اسلام بهترین ذخایر آن هستند
  • افت دما در آبادان و خرمشهر