Web Analytics Made Easy - Statcounter

نخستین روز از هفته هنر انقلاب اسلامی با اکران مستند "رزم آرا، یک دوسیه مسکوت" به کارگردانی احسان عمادی کار خود را آغاز کرد. ۲۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۵ استانها اصفهان نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، هفته هنر انقلاب نخستین روز خود را در نصف‌جهان با حضور علاقه‌مندان به این هنر ارزشمند در سالن سعدی کار خود را آغاز کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اکران مستند "رزم آرا، یک دوسیه مسکوت" به کارگردانی سیداحسان عمادی و تهیه‌کنندگی حسام اسلامی نخستین فیلم هفته هنر انقلاب بود که مورد استقبال هنر دوستان قرار گرفت.

"رزم آرا، یک دوسیه مسکوت"  یک مستند بلند است که روایت‌گر دوران نخست‌وزیری سپهبد حاجی‌علی رزم‌آرا در 1329 است و ضمن بررسی دلایل قتل بحث‌ برانگیز او از دریچه‌ یک پرونده‌ جنایی به تعقیب ردپای بازیگران گوناگونی از شاه و دربار گرفته تا دکتر مصدق و آیت‌الله کاشانی و جبهه‌ ملی و فدائیان اسلام در این رویداد می‌پردازد.

بعد از اکران این فیلم عضو هیئت علمی دانشگاه اصفهان درباره "رزم آرا، یک دوسیه مسکوت" بیان کرد: این فیلم از منابع تصویری خوب با رویکرد تاریخ‌نگاری شفاهی بهره گرفته است و می‌توان گفت فیلم پرجرأتی است.

علی اکبر جعفری با اشاره به جنبه‌های مختلف این مسند گفت:  این فیلم اصل بی‌طرفی را به درستی رعایت کرده بود اما موضوع پرونده نفتی ایران با پرونده رزم آرا خیلی کم در نظر گرفته شده بود. 

رئیس حوزه هنری اصفهان در این برنامه با بیان اینکه حوزه هنری به عنوان محور هنر انقلاب سعی کرده برنامه‌های متنوعی برای این هفته داشته باشد اظهار داشت: مدتی به دنبال پرداختن به موضوع هنر بودیم تا اصفهان را به جایگاه واقعی آن برسانیم، به همین دلیل در برنامه‌هایی مثل هفته فیلم انقلاب اسلامی مشارکت کردیم. 

مهدی احمدی‌فر افزود: این امید را داریم تا این برنامه به یک جشنواره فیلم انقلاب اسلامی در کشور تبدیل شود و جایگاه خود را در این عرصه پیدا کند.

گفتنی است هفته فیلم انقلاب اسلامی همزمان با سالروز شهادت سید شهیدان اهل قلم سید مرتضی آوینی و نامگذاری این روز به نام روز «هنر انقلاب اسلامی» از سوی خانه انقلاب اسلامی و ولایت، دفتر تخصصی سینما وابسته به سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان و حوزه هنری استان اصفهان در حال برگزاری است.

انتهای پیام/ح

R41346/P1357/S6,51/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۹۸۷۲۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقبال از «گارفیلد» در اولین هفته فروش/ یک فیلم خانوادگی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ورایتی، انیمیشن «فیلم گارفیلد» محصول سونی در اولین آخر هفته اکرانش در بازار جهانی، فروشی ۲۲ میلیون دلاری را ثبت کرد. این در حالی است که فیلم تنها در ۱۸ بازار پخش خود را شروع کرده که به معنی ۳۵ درصد از بازار بین‌المللی آن است و از همه اینها باید نتیجه گرفت که آغاز نمایش آن شروع امیدوارکننده‌ای برای یک فیلم خانوادگی را نشان می‌دهد.

«فیلم گارفیلد» تا ۲۴ ماه می در آمریکا و کانادا اکران نمی‌شود و برای اولین اکران آن در آمریکای شمالی فروشی ۳۵ میلیون دلاری پیش‌بینی می‌شود. این در حالی است که هم زمان پیش‌درآمد «مکس دیوانه» یعنی «فیوریوسا» جورج میلر هم اکران خود را شروع می‌کند.

در بازار بین‌المللی «فیلم گارفیلد» با ۳.۲ میلیون دلار از فروش ۵ روزه خود در اسپانیا، بیشترین فروش را ثبت کرده و پس از آن برزیل با ۲.۲ میلیون دلار، ایتالیا با ۱.۶ میلیون دلار و پرو با ۱.۳ میلیون دلار به استقبال این گربه رفته‌اند.

گفته شده فروش اولیه این فیلم ۷۶ درصد بالاتر از فیلم دوستانه «دی سی لیگ سوپر حیوانات خانگی» است که در نهایت ۱۱۳ میلیون دلار در سطح بین‌المللی به دست آورد و ۴۱ درصد بیشتر از «گربه چکمه پوش: آخرین آرزو» است که فروشش را به آرامی شروع کرد اما در نهایت ۲۹۵ میلیون دلار در سطح بین‌المللی به دست آورد.

«گارفیلد» قرار است در طول تابستان در مناطق کلیدی بین‌المللی عرضه شود.

کریس پرت صداپیشه اصلی «فیلم گارفیلد» در نقش گربه نارنجی معروفی حرف می زند که از دوشنبه‌ها متنفر است و لازانیا را دوست دارد. داستان این فیلم با تمرکز بر گارفیلد و سگی که دوستش است، درباره ملاقات شانسی او با پدر گمشده‌اش است؛ یک گربه خیابانی ژولیده به نام ویک که ساموئل ال. جکسون صداپیشگی آن را انجام داده و این ۲ مجبور می‌شوند زندگی راحت خود را کنار بگذارند و به ویک بپیوندند و در یک دزدی بزرگ به او کمک کنند.

دیگر صداپیشگان این فیلم شامل هانا وادینگهام، نیکلاس هولت، برت گلدشتاین و بوون یانگ هستند.

کد خبر 6097955

دیگر خبرها

  • استقبال از «گارفیلد» در اولین هفته فروش/ یک فیلم خانوادگی
  • جایزه اصلی هات‌داکس به «انقلاب» رسید
  • خدمات جهاد سازندگی ماندگار است
  • «جدایی قنبر از صنم» هفته آخر اردیبهشت اکران می شود
  • ثبات مدیریتی باید در آموزش و پرورش حفظ شود
  • رقابت ستاره‌ها در سینما و آغاز اکران یک اکشن
  • برنامه سینماهای اصفهان امروز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت + ساعت اکران «مست عشق» و قیمت بلیت
  • هفته پررنگ فیلم کوتاه و مستند/ از یک شایعه تا وظیفه جدید سینمایی
  • از آغاز پیش‌فروش بلیت یک نمایش تا «مدرسه در دست بچه‌ها»
  • پخش مستندی که ساخت آن پنج سال طول کشید/ «نائب الامام» در شبکه افق