Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست - به گزارش ایران اکونومیست، سید جعفر خورشاد، مدیر پیام رسان سروش درباره حمایت از پیام رسان‌های بومی، گفت: در حال حاضر که کشور وارد انحصار توسط یک پیام رسان خارجی شده، نیاز است تا از سرویس‌‎های بومی حمایت مالی، فنی و معنوی شود تا اقتصاد بر بستر پیام رسان ایجاد شود. هم اکنون هدف اصلی تیم سروش تامین نیاز پیام رسان در بازار ایران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
وی با اشاره به اظهارات وزیر ارتباطات گفت: صحبت‌های آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در نشست خبری آنلاین مبنی بر این که شرکت توسعه فناوری رسانه سروش به دلیل این که به عنوان اشخاص حقوقی محسوب می‌شود و متعلق به سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران است نمی‌تواند سفته‌های وام ۵ میلیارد تومانی را به منظور بهره مندی از  تسهیلات را امضا کند نادرست است و به زودی شرکت توسعه فناوری رسانه سروش این تسهیلات را دریافت می‌ کند.
 
وام ۵ میلیاردی فرصت ویژه نیست اما مجبور به دریافت وام هستیم!
 
خورشاد با بیان این که بهره دریافتی از وام پیام رسان‌ها سنگین است، اظهار داشت: مسئولان کشور باید بدانند که پیام رسان مدل کسب و کار و درآمد خاصی در ایران ندارد و بازپرداخت وام ۵ میلیارد تومانی در عین بهره ۸ درصدی برای یک فعالیت اقتصادی، فرهنگی  و زیرساختی برای فعالان حوزه پیام رسان سنگین است.
 
پیام رسان در ایران درآمد ندارد
 
 وی ادامه داد: ما یک واحد تولیدی هستیم با این تفاوت که عدم فعالیت اقتصادی باعث شده تا سودآوری و درآمدی نداشته باشیم. اعتقاد داریم با پول این وام می‌توان از روش‌های سوداگرانه و واردات درآمد بالایی کسب کرد اما پرداخت وام ۵ میلیاردی با حمایت وزارت ارتباطات به گونه‌ای که عنوان می‌شود فرصت و تسهیلات ویژه است، فرصتی ویژه نیست.
 
توسعه نرم افزاری با ۴ میلیون کاربر نیاز به تزریق مالی دارد
 
مدیر پیام رسان سروش درباره دلایل درخواست وام سروش، تصریح کرد: پیام رسان سروش در حال حاضر با توجه به عبور از مرز ۴ میلیون کاربر و ورود روزانه حجم بالای کاربر و نیاز به زیرساخت‌های گسترده فنی و نرم افزاری نیاز به تزریق سرمایه دارد و از این وام برخلاف برخی از پیام رسان‌های داخلی استفاده خواهد کرد.
 
خورشاد در خصوص حمایت‌های فنی دولت گفت:حمایت فنی یکی از نیازها برای پیام رسان‌ها است که اگر انجام نشود باید بخش بسیار زیاد مبلغ وام برای خرید تجهیزات فنی صرف شود. وزارت ارتباطات سه دستگاه رک خالی را در اختیار پیام رسان‌ها قرار داد در حالی که صرفا رک خالی نیاز پیام رسان‌ها را بدون تجهیزات مرتفع نمی‌کند.
 
سروش متعلق به صندوق بازنشستگی صدا و سیما است
 
مدیر پیام رسان سروش تاکید کرد: شرکت توسعه فناوری سروش وابسته به صندوق بازنشستگی صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران است و بر خلاف صحبت‌ها و ادعای مطرح شده در رسانه‌ها و فضای مجازی از سوی برخی مسئولان، سروش به منابع مالی بزرگی دسترسی ندارد و منابع مالی این شرکت مانند سایر پیام رسان‌های داخلی کاملا محدود است.

منبع: ایران اکونومیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۹۸۸۱۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخصیص تسهیلات ۵۰۰ میلیون تومانی برای سازندگان شهر هوشمند

علی کریمی آنچه رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران در نشست راهبردی شهر هوشمند با اشاره به اهمیت هوشمندسازی گفت: دنیا در حال حرکت به سمت هوشمندسازی پیش می‌رود و ما به‌عنوان سازمان نظام مهندسی ضمن حمایت از این رویداد، باید در هوشمندسازی ساخت‌وساز شهری پیشرو باشیم و زمینه‌های پیاده‌سازی آن را برای سرمایه‌گذاران، مالکان و جامعه مهندسی فراهم کنیم.

رئیس  سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران گفت: ما در حوزه نوآوری بیش از پیش به یک تحول نیازمند هستیم و برای ارتقای رتبه نوآوری، باید در حوزه‌های قوانین و مقررات، حمایت‌ها و تکمیل زنجیره‌های مختلف، تغییر بنیادی صورت بگیرد.

در  ادامه امیدرضا ریاحی عضو هیئت‌مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران با بیان اینکه در حوزه هوشمندسازی باید تعامل میان نهادها، ارگان‌ها و تشکل‌ها شکل گیرد گفت: در  هوشمندسازی در بخش ساختمان  باید در مطالعات اولیه، محاسبات و نقشه‌ها لحاظ شود و برای این منظور باید از ظرفیت بزرگ جامعه مهندسی کشور استفاده حداکثری کرد.

وی افزود: پنجمین نمایشگاه و کنفرانس بین‌المللی شهر هوشمند ایران هم‌زمان با پنجمین نمایشگاه مسکن، شهرسازی و بازآفرینی شهری ۱۰ الی ۱۲ تیر ۱۴۰۳ در مصلای امام خمینی برگزار  می شود.

 ریاحی اظهار کرد: شهر هوشمند مکانی ممتاز برای توسعه پایدار اقتصادی-صنعتی بوده که در آن به مسائلی مانند مدیریت ترافیک، مصرف انرژی، کنترل آلودگی، به‌روزرسانی و بهینه‌سازی زیرساخت‌های شهری، بهبود کیفیت زندگی از طریق رویکرد نوآورانه و سیستماتیک، بر اساس ارتباط و تبادل اطلاعات با هدف بهینه‌سازی فرآیندهای مدیریت شهری پرداخته می‌شود.

در ادامه این جلسه،  غلامرضا رضاییان دبیر اجرایی پنجمین نمایشگاه و کنفرانس بین‌المللی شهر هوشمند ایران اظهار داشت: شرکت‌های دانش‌بنیان حوزه‌های شهری در نمایشگاه شهر هوشمند به‌صورت گسترده از کل کشور حضور دارند و به‌طورکلی تمرکز نمایشگاه امسال به سمت دانش‌بنیان‌ها است به‌طوری‌که با دادن تسهیلات مالی به‌صورت بلاعوض توسط صندوق نوآوری و شکوفایی و تسهیلات تا سقف پنج میلیارد ریال از صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته به این شرکت‌ها اختصاص خواهد یافت.

رضاییان تصریح کرد: استارت‌آپ‌ها به‌صورت رایگان ثبت‌نام می‌شوند و به‌طورکلی ما باید به حضور استارت‌آپ‌ها اهمیت داده و با نمایش دستاوردها و توانمندی‌ها نسبت به اقتصاد استارت‌آپ‌ها اقدام کنیم.

همچنین  محمد حسن‌زاده رئیس پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران (ایرانداک) به‌عنوان رئیس کمیته علمی رویداد با اشاره به اهمیت شهر هوشمند گفت: بهره‌مندی از دیدگاه‌های دانشگاهیان و خلاقیت‌های نسل جوان و نوآور، انتقال درس‌آموخته‌های شهرهای مختلف، معرفی و عرضه به‌روش‌ها و تجربیات مؤثر کشورهای مختلف ازجمله ویژگی‌های این رخداد ملی و بین‌المللی است.

وی ادامه داد: پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران در نظر دارد با ایجاد ارتباط با جامعه علمی و فناوری کشور فضای هم‌اندیشی و چاره‌جویی ملی برای چالش‌های مرتبط با شهر هوشمند را فراهم کند.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • انقلاب تولیدات دانش بنیانی صنعت پتروشیمی در راه است
  • نیاز ۱۹۴ بیمار هموفیلی استان همدان به داروی مستمر
  • سروش و خدابنده یک رقیب جدید پیدا کردند!
  • خطر تحریم در واردات اتوبوس‌های جدید/ تولیدکنندگان داخلی توان رفع نیاز شهر‌های کشور به اتوبوس را ندارند
  • خودکفایی در تولید برخی از ملزومات خودرو‌های سنگین در جنوبشرق کشور
  • تخصیص تسهیلات ۵۰۰ میلیون تومانی برای سازندگان شهر هوشمند
  • ظرفیت داخلی تولید لوکوموتیو برای پاسخ به نیاز کشور کافی است
  • تاکید پدافندغیرعامل بر ضرورت ارتقا امنیت پیام‌رسان‌های داخلی
  • تاکید پدافند غیر عامل بر ضرورت ارتقای امنیت پیام‌رسان‌های داخلی
  • تاکید پدافندغیرعامل بر ضرورت ارتقای امنیت پیام‌رسان‌های داخلی