Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش وانانیوز، 

احسان قاضی زاده هاشمی در گفت‌وگویی، در واکنش به اتفاقات پیش آمده در جریان پخش مستقیم باشگاه رم و بارسلونا در شبکه سوم سیما و به دنبال آن سانسور لوگوی باشگاه رم گفت: برخی سانسورها در لوگوها اعمال شد که به نظرم در آن سانسورها نگاه توام با کج سلیقگی همراه بود. امیدوارم مسئولان سیمای صداوسیما چنین تفاوت‌ها و اعمال نظرهای سلیقه‌ای را در آینده تکرار نکنند و کار براساس قاعده و فرمول درستی باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی درباره اقدامات هیئت نظارت بر صداوسیما در جریان اعتراضات اخیر در خوزستان درباره محتوای برنامه کلاه قرمزی در ایام نوروز گفت: در آن زمان بنده در سفر زیارتی کربلا بودم ولی پیگیری هایی با مسئولان صداوسیما به دلیل اتفاقات خوزستان ناشی از برنامه کلاه قرمزی داشتم که به دنبال آن تغییر و تحولاتی رخ داد. البته مسئولان استانی نیز پیگیری هایی را انجام دادند.

قاضی زاده ادامه داد: مسئولان صداوسیما قول دادند که در برنامه‌های آتی‌شان فضا را تلطیف کنند.

این عضو شورای نظارت بر سازمان صداوسیما برای ورود این هیئت به سانسورهای اعمال شده در برخی برنامه‌های تلویزیونی در ایام نوروز همچون سریال پایتخت گفت: صداوسیما کنداکتور برنامه‌ها و موضوعات سریال‌ها را به هیئت نظارت قبل از تعطیلات ارائه کرد اما لازم است که بدانید که نظارت ما پس از پخش برنامه است. قبل از این در جلسه هیئت نظارت درباره برنامه‌های اصلی بحث شد اما با توجه به کارکرد این هیئت قرار است امروز (دوشنبه) در اولین جلسه در سال جدید از ساعت ۲ تا ۴ به بررسی برنامه‌های نوروزی بپردازیم.

قاضی زاده در عین حال حجم برنامه‌های نوروزی امسال را شاد و متنوع خواند و اظهار کرد: حجم مخاطبان امسال در بخشی از کارها همچون سریال پایتخت زیاد بود. مستندهای قوی و برنامه‌های شادی پخش شد که جای تشکر دارد. به هر حال در هر کاری نقاط قوت و ضعفی است. باید نقاط ضعف اصلاح و نقاط قوت مورد حمایت قرار گیرد تا ضعف‌ها از بین رفته و کارها قوی‌تر شود.

به گزارش ایسنا، بخشی از برنامه کلاه قرمزی مربوط به نشان دادن عروسک‌هایی با پوشش قومیت‌های مختلف در کشور بود که عروسکی با پوشش مردم عرب ایران در آن جایی نداشت. این موضوع باعث اعتراضاتی در میان بخشی از مردم خوزستان شد که در برنامه‌های بعدی کلاه قرمزی این موضوع اصلاح شد.

همچنین هفته گذشته در جریان پخش مستقیم بازی رم و بارسلونا در شبکه سه قسمتی از لوگوی باشگاه رم سانسور شد که باعث بازتاب گسترده جهانی شد.

انتهای پیام

منبع: وانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت vananews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «وانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۹۸۸۱۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارهای بیشتری در موضوع عفاف و حجاب باید انجام شود

به گزارش خبرنگار مهر، پیمان جبلی در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران درباره برنامه انتخاباتی صداوسیما، اظهار کرد: مناظره‌ها و برنامه‌های انتخاباتی در حال ضبط است و در زمان تبلیغات پخش خواهد شد.

وی در پاسخ به این پرسش که چه نمره‌ای به عملکرد صداوسیما در موضوع عفاف و حجاب می‌دهید، اظهار کرد: نمره خیلی بالایی نیست، نه اینکه کار زیادی انجام نشده است، بلکه باید کارهای بیشتری انجام شود، چون موضوع حجاب فراگیری زیادی دارد. برنامه‌های صداوسیما آماده شده و به حجم آن از لحاظ کمی و کیفی اضافه می‌شود. برنامه ما غلبه دادن گفتمان کارآمدی حجاب در امر اجتماعی و کنشگری عفیفانه زن مسلمان است.

جبلی در خصوص دلیل بسته شدن دفتر صداوسیما در کشور آذربایجان، گفت: اطلاعات به روز ندارم، ولی از سال‌های پیش محدودیت‌هایی برای صداوسیما و سایر نهادهای فرهنگی ما ایجاد شده بود و تلاش می‌کنیم از طریق وزارت خارجه این محدودیت برداشته شود.

وی درباره دلیل پخش نشدن سریال حشاشین در ایران، گفت: ساترا مسئولیت دارد تا جلوی پخش محتوای تحریف شده که به درک اجتماعی لطمه می‌زند و افکار عمومی را منحرف می‌کند را بگیرد. سریال حشاشین براساس واقعیت نیست، بلکه تحریف تاریخ است و ساترا برای پخش آن به سکوها تذکر داده و سکوها هم حذف کردند.

کد خبر 6094167

دیگر خبرها

  • ضرورت نظارت بیشتر بر پرداخت وام نهضت ملی مسکن
  • خبر‌های «پشت صحنه»، جمعه ۱۴ اردیبهشت
  • چهارده تغییر مدیریتی استقلال در یک دهه
  • اعتبارات درمان ایثارگران ۱۰۰ درصد افزایش یافت
  • آزمون استخدامی جامعه ایثارگران را برگزار می‌کنیم
  • جبلی: کارهای بیشتری در موضوع عفاف و حجاب باید انجام شود
  • ساترا مسئولیت دارد جلوی محتوای تحریفی را بگیرد
  • کارهای بیشتری در موضوع عفاف و حجاب باید انجام شود
  • ضرورت به روز رسانی قوانین حوزه رسانه
  • مشکل صدور مجوز ساخت در ۲۸ قطعه از زمین‌های رو به روی شهرک خانقاه برطرف می‌شود