Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-05-06@16:07:12 GMT

روایت فتح الگوی سینمای دفاع مقدس است

تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۷۹۸۸۲۳۳

روایت فتح الگوی سینمای دفاع مقدس است

به گزارش جهان نيوز، انسیه شاه حسینی نویسنده و کارگردان سینما ضمن گرامیداشت مقام شهید مرتضی آوینی گفت: شهید آوینی یکی از شخصیت های فرهیخته و بزرگی بودند که انقلاب تاثیر عمده ای بر وی گذاشت. تاثیری که انقلاب اسلامی ایران بر آوینی داشت را می توان به عینه در سینمای آوینی مشاهده کرد.
وی در همین راستا ادامه داد: سینمای دفاع مقدس و مستند بودن شک مدیون شهید مرتضی آوینی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آوینی سینمایی را ساخت که جزء به جزء المان ها و معیارهای انقلابی گری را در خود حفظ کرده بود.

کارگردان فیلم سینمایی "زیباتر از زندگی" یکی از مهم‌ترین ویژگی های ارزشمند و راهگشای شهید آوینی انسانیت و خلوص بالای وی بود. مقام معظم رهبری پس از مشاهده مستند روایت فتح تعبیر بسیار زیبایی از شخصیت آوینی داشتند و فرمودند که آوینی کسی است که راه های آسمان را به خوبی بلد است.

وی درخصوص ساخت و تاثیر مجموعه روایت فتح به فیلمسازان عرصه دفاع مقدس تاکید کرد: مجموعه روایت فتح برای من و بسیاری از فیلمسازان راهگشاست. شاید اگر شما این مستند ها را بدون صدا ببینید توفیق چندانی حاصل نشود اما آنچه روایت فتح را مستندی درخشان کرده دکلمه ها و رنگ و بویی است که آوینی به آن بخشیده است. آوینی با ایدئولوژی و تفکر خودش به عادی ترین صحنه های مستند خود ژرفا می بخشد. وی در آثار خود کاری می کند که ذهنمان به عمق درک و دردمندی عصر حاضر و جایگاه اصلی انسان معطوف شود.


کارگردان فیلم "به کودکان شلیک نکنیم" تاثیر آوینی در زندگی خود را اینگونه توصیف کرد: من خاطره ای از ساخت فیلم "آخرین روز تابستان" در یادم ابدی شده است. من برای تولید این فیلم به فکه رفته بودم و در آنجا تصادفاً عینکی طبی را پیدا کردم. این عینک برای یکی از جوانانی بود که برای بازدید از مناطق جنگی آمده بودند و من قصد داشتم به خاطر شهدا و برای اینکه یادگاری بد در ذهن آن جوان ایجاد نشود هر طور شده عینک را به او برسانم و این کار را کردم. من از این کار و عملی که انجام دادم احساس غرور داشتم چون معتقد بودم که نگذاشتم یاد شهدا خراب شود و خود را پاسدار یاد شهدا می دانستم.

وی در همین راستا ادامه داد: مدت‌ها با این حس زندگی کردم تا اینکه یک روز قسمتی از روایت فتح را دیدم. شهید آوینی در آن قسمت به قدرت پنهان نام و روح شهدا اشاره می کرد و من تا صبح اشک ریختم چون متوجه شدم این من نبودم که به شهدا خدمتی کردم بلکه شهدا بودند که باعث شدند این چنین افتخاری نصیب من شود. آوینی به طور غیر مستقیم به من یاد داد که وسیله بودم بلکه خالق اصلی این اتفاق شهدا بودند. آوینی و آثارش به همین شکل بسیار ناخودآگاه در ذهن مخاطب رخنه کرده و راه معرفت را نشان می ‌دهند.

منبع:میزان

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۹۸۸۲۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استان قزوین میزبان شهید گمنام

 

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: مراسم استقبال از شهید گمنام  فردا  یکشنبه بعد از نماز مغرب و عشاء در مسجد حجتی تاکستان برگزار می‌شود.

سرهنگ امیری مقدم افزود: ساعت ۱۶ روز دوشنبه هم  پیکر مطهر این شهید دوران دفاع مقدس  از مسجد  حضرت امام جعفر صادق(ع) شهر نرجه تشییع و در بوستان این شهر بخاک سپرده  می‌شود.

 

دیگر خبرها

  • همایش یاد یاران، فرصتی برای جهاد تبیین است
  • امیر آراسته: جوانان درس مقاومت را از شهدا فرابگیرند
  • تشییع شهید گمنام دفاع مقدس در سازمان زندان‌‎ها
  • روایت زندگی تنها شهید فرانسوی دفاع مقدس در نمایشگاه کتاب
  • افتتاح فاز نخست موزه دفاع‌ مقدس زنجان
  • تشییع پیکر شهید دفاع مقدس در اهواز
  • استان قزوین میزبان شهید گمنام
  • حضور استاندار ایلام در منزل شهید تازه‌تفحص‌شده دوران دفاع مقدس
  • روایت اسارت؛ از پیروزی اسرای ایرانی بر فرماندهان عراقی تا جرزنی بعثی‌ها
  • تشییع پیکر شهدای تازه تفحص شده در اصفهان