Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان بازتعریف هنر انقلابی براساس ارزش‌های متعالی اسلامی و دینی را اولویت برنامه‌های هفته هنر انقلاب اسلامی عنوان کرد.

به گزارش ایسنا، امین مرادی، در جلسه ستاد هماهنگی برنامه‌های هفته دفاع مقدس که امروز، 19 فروردین ماه در محل استانداری کردستان برگزار شد، اظهار کرد: بیستم فروردین ماه با پیشنهاد حوزه هنری و تصویب شورای فرهنگ عمومی کشور سالروز شهادت سیدمرتضی آوینی، سید شهیدان اهل قلم به عنوان روز هنر انقلاب نامگذاری شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در چند سال اخیر با توجه به اهمیت و جایگاه هنر انقلاب حوزه هنری به عنوان پایگاه هنر انقلاب به یک هفته تحت عنوان «هفته هنر انقلاب » جهت تبیین و تبلیغ ارزش‌ها در قالب هنر و ادبیات برنامه‌های متنوعی را در سطح استان، برگزارو یاد و خاطره شهید والا مقام سید مرتضی آوینی را گرامی می دارد.

مرادی با اشاره به آغاز چهل سالگی انقلاب اسلامی بیان کرد: هفته هنر انقلاب اسلامی یادآوراین نکته مهم است که انقلاب اسلامی ایران یک انقلاب فرهنگی و برخواسته از متن مردم است و به دلیل این ویژگی منحصر به فرد است که امروز بعد از گذشت چهار دهه ، همچنان از سوی اقشار مختلف مردم حمایت شده است.

وی با اشاره به تاریخچه تشکیل حوزه هنری در اوایل شکل گیری انقلاب به عنوان یک نهاد متولی اشاعه هنر ناب اسلامی افزود: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران بود که جریان‌های مختلف فکری در کشور هر کدام بر اساس سلیقه گروهی و شخصی خود از ویژگی‌های فرهنگی انقلاب اسلامی ایران تعریفی ارائه می کردند در راستای ایجاد یک وحدت رویه «حوزه اندیشه و هنر اسلامی»  به عنوان نهادی بر خواسته از متن انقلاب شکل گرفت.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان اظهار کرد: امروز این نهاد در عین بالندگی و اقتدار در راستای منویات مقام معظم رهبری، در قالب حوزه هنری  اهداف متعالی انقلاب اسلامی ایران را در بخش های فرهنگی و هنری دنبال می کند.

مرادی بیان کرد: بعد از برگزاری موفق برنامه‌های این روز طی سه سال گذشته، از ۲۰ تا ۲۶ فروردین ماه هر سال به عنوان هفته هنر انقلاب اسلامی و با حمایت وزارت کشور و سایر دستگاه‌ها، و به همت حوزه هنری فعالیت ها و برنامه های متناسب با تعریف هنر انقلاب در سراسر کشور برگزار می‌شود.

وی اولویت اصلی فعالیت‌ها و برنامه های هفته هنر انقلاب اسلامی رامبتنی بر بازتعریف هنر انقلابی و بر اساس ارزشهای متعالی اسلامی و دینی عنوان و تأکید کرد: رسیدن به این هدف مستلزم همکاری ، همراهی ، همگرایی و تعامل با ادارات ، ارگانها و و سازمان ها در سطح استان است.

دبیر ستاد هفته هنر انقلاب اسلامی استان کردستان عنوان کرد: دیدار با نماینده ولی فقیه در استان کردستان، دیدار با استاندار کردستان و مدیران فرهنگی ، دیدار با شهردار و اعضای شورای شهر سنندج، سه شب اجرای نمایشنامه خوانی، اختتامیه نهمین جشنواره استانی شعر و داستان جوان سوره در سنندج، کارگاه مستندسازی یک نفره با موبایل، اکران فیلم های منتخب جشنواره حسنات ، همایش دو روزه کارگاهی نقاشان انقلابی غرب کشور (کردستان ، ایلام و کرمانشاه)، اکران رایگان فیلم به وقت شام و دو سانس اختصاصی خانواده ارتشیان از جمله برنامه‌های اجرایی در این ایام است.

وی یادآور شد: غبارروبی مزار شهدا، محفل ادبی و تجلیل از هنرمندان انقلابی با همکاری سازمان بسیج هنرمندان، دیدار با خانواده شهدا و هنرمندان جانباز در سنندج و بیجار، برگزاری کارگاه تجسمی در بیجار، برگزاری اختتامیه سوگواره ملی قاب شیدایی در بیجار، ویژه برنامه‌ساز و سخن در حوزه هنری بیجار، دیدار هنرمندان و کارمندان حوزه هنری بیجار با امام جمعه و فرماندار بیجار ، بررسی تخصصی ادبیات پایداری در دفتر بیجار و همچنین یک برنامه شب خاطره، افتتاح کتابخانه تخصصی هنر در محل پردیس سینمایی بهمن سنندج از محوری‌ترین برنامه های حوزه هنری استان کردستان است که در ایام هفته هنر انقلاب اسلامی برگزار می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۹۸۸۴۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جبهه انقلاب اختلافات جزیی را کنار بگذارد

به گزارش خبرگزاری مهر، «محسن رضایی» دبیر شورایعالی هماهنگی اقتصادی سران قوا در حاشیه کمیسیون تخصصی این شورا با بیان اینکه انقلاب شکوهمند اسلامی ایران بر پایه ارزش‌های والایی همچون برادری، ایثار، فداکاری و وحدت بنا شده است، اظهار کرد: این ارزش‌ها بودند که مردم ایران را در برابر ظلم و ستم رژیم پهلوی متحد کردند و آن‌ها را به سوی پیروزی رهنمون داشتند.

وی ادامه داد: دو گوهر گران‌بهای برادری و وحدت در قلب انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس می‌درخشیدند و این دو ارزش، ریشه در فطرت پاک انسان و تعالیم بلند اسلام دارند و رمز موفقیت و پیروزی ما در سخت‌ترین دوران تاریخ کشورمان بوده‌اند.

رضایی با یادآوری جانفشانی مردم و رزمندگان در دوران دفاع مقدس گفت: روح برادری، قوای رزمندگان ما را چند برابر و آن‌ها را به معجزاتی در میدان نبرد تبدیل می‌کرد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: متاسفانه در سال‌های اخیر، شاهد کم‌رنگ شدن این ارزش‌ها در جامعه بوده‌ایم. این موضوع، نه تنها به ضرر انسجام و همبستگی ملی است بلکه مانعی در برابر پیشرفت و توسعه کشور نیز به شمار می‌رود.

وی افزود: دشمنان قسم‌خورده این ملت، همواره در تلاش برای ایجاد تفرقه و نفاق برای منحرف‌کردن مسیر پیشرفت ایران هستند؛ لذا ما باید با هوشیاری و بصیرت، در برابر این توطئه‌ها ایستادگی کنیم و با تکیه بر ارزش‌های مشترک خود، جبهه‌ای واحد و قدرتمند تشکیل دهیم.

دبیر شورایعالی هماهنگی اقتصادی سران قوا با تاکید بر اینکه جبهه انقلاب باید با کنار گذاشتن اختلافات جزیی و سلایق شخصی، حول محور منافع ملی و آرمان‌های انقلاب اسلامی حرکت کند، افزود: همان‌طور که پیش از این بارها تاکید کردم، فقط با وحدت و همدلی می‌توانیم به آرمان‌های خود که همانا ساختن ایران قوی، مقتدر و آباد است، دست پیدا کنیم.

وی گفت: از همه فعالان سیاسی، دلسوزان انقلاب و جبهه انقلاب اسلامی می‌خواهم که با درک شرایط حساس کنونی، تمام تلاش خود را برای حفظ و تقویت وحدت و برادری در جبهه انقلاب به کار گیرند تا با گام‌های استوار در مسیر پیشرفت و توسعه کشور حرکت کنیم.

کد خبر 6092731

دیگر خبرها

  • وحدت و برادری نیاز مهم امروز کشور است
  • جبهه انقلاب اختلافات جزیی را کنار بگذارد
  • مدرسه ملی روایت در سمنان افتتاح شد
  • تکمیل و توسعه زنجیره ارزش سفال و کشمش اولویت استان همدان
  • دانشگاه‌ها در اجرای برنامه‌ها سند دانشگاه اسلامی را ملاک قرار دهند
  • دانشگاهها در اجرای برنامه‌ها سند دانشگاه اسلامی را ملاک قرار دهند
  • مبارزه با فساد در اولویت برنامه‌های عدلیه است
  • نهضت هنر انقلاب در خوزستان شعله‌ورتر از گذشته‌ شد‌
  • اجرای بیش از ۱۰ عنوان برنامه در هفته عقیدتی و سیاسی مهرستان
  • نمایشگاه عکس‌های قدیمی سنندج افتتاح شد