Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-05-07@11:29:20 GMT

راز موهای پرپشت در این روغن گیاهی نهفته است!

تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۷۹۸۸۹۰۳

راز موهای پرپشت در این روغن گیاهی نهفته است!

رکنا: یکی از فواید روغن هسته انگور مراقبت از موی سر و پرپشت شدن موهاست.

یکی از مزایای استفاده از روغن هسته انگور، خاصیت مفید آن در مرطوب کردن پوست کف ‌سر و موها است. این روغن مانند یک مرطوب کننده طبیعی عمل کرده و پوست و مو را به شکل مناسبی مرطوب نگه می‌دارد و از خشکی آن پیشگیری می‌کند.

روغن‌های عصاره‌ای همیشه اولین گزینه مناسب و مورد اطمینانی هستند که در مواجهه با مشکلات مرتبط با سلامتی Health ما و درمان‌های وابسته به آن‌ها به ذهن بسیاری از ما خطور می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خیلی از ما با فواید استفاده از روغن‌های گیاهی مانند روغن زیتون، لاوندر (اسطو‌خودوس)، میخک و انواع گوناگون دیگری برای بهبود شرایط پوست، مو و سایر قسمت‌های بدن آشنا هستیم. در ادامه مطلب امروز با روغن هسته انگور یکی دیگر از این دسته روغن‌های گیاهی آشنا خواهید شد که استفاده بهینه از آن موجب تقویت و سلامت موهای‌تان خواهد شد.

روغن هسته انگور چیست؟

همان‌طور که از اسمش هم پیدا است، روغن هسته انگور روغنی است که از دانه‌های کوچک موجود در حبه‌های انگور استخراج می‌شود. فشردن این دانه‌ها موجب به دست آمدن عصاره‌ای می‌شود که مصرف آن از شش هزار سال پیش تا به امروز ادامه داشته است. امروزه هم در بسیاری از کشورهای اروپایی این روغن برای درمان بیماری‌های چشمی و پوستی مورد استفاده قرار می‌گیرد. در حقیقت، موارد استفاده از روغن هسته انگور بی‌شمار است.

این روغن حاوی مقدار زیادی از آنتی‌اکسیدان‌های ضروری، ویتامین A، ویتامین C و ویتامین E است که برای تسکین و درمان تورم و التهاب بسیار موثر هستند. علاوه بر تمامی این موارد این روغن طبیعی و مفید برای درمان بیماری‌های فشار خون، دیابت، مشکلات دهان و دندان و حتی رفع نارسایی‌های مزمن وریدی بسیار کارآمد و موثر است. با وجود تمامی این موارد نمی‌توان به طور ۱۰۰ درصد از ایمن بودن روغن هسته انگور اطمینان حاصل کرد. متخصصین توصیه می‌کنند مصرف این روغن را بیش از ۱۲ هفته متوالی ادامه ندهید. مصرف طولانی آن می‌تواند منجر به ایجاد عوارض جانبی مثل حالت تهوع، سردرد، بالا رفتن فشار خون و سر‌گیجه در افراد گوناگون شود.

مزایای استفاده از روغن هسته انگور برای مو چیست؟

۱- کاهش ریزش مو

استفاده از این روغن طبیعی برای جلوگیری و کاهش ریزش مو بسیار مفید و موثر است. روغن هسته انگور حاوی مقدار زیادی از آنتی‌اکسیدان‌های ضروری است که می‌تواند مانع از تولید هورمون DHT شود. این هورمون یکی از اصلی‌ترین دلایل ریزش مو در افراد مختلف است.

 

۲- رشد سریع مو

همان طور که پیش‌تر هم ذکر شد، روغن هسته انگور هم مانند سایر روغن‌های گیاهی حاوی مواد مغذی گوناگونی است که به رشد سریع‌تر موها کمک شایانی می‌کند. این روغن مفید دارای پروتئین، مواد معدنی و انواع مختلف ویتامین‌ها است که مطمئنا استفاده از آن‌ها در رشد سریع موها تاثیرگذار است.

۳- مرطوب کننده پوست کف‌سر و مو

یکی دیگر از مزایای استفاده از روغن هسته انگور خاصیت مفید آن در مرطوب کردن پوست کف‌سر و موها است. این روغن مانند یک مرطوب کننده طبیعی عمل کرده و پوست و مو را به شکل مناسبی مرطوب نگه می‌دارد و از خشکی آن پیشگیری می‌کند. نکته حائز اهمیت اینکه، هم‌زمان با مرطوب کردن موها از چرب و روغنی شدن آن‌ها هم جلوگیری می‌کند و استفاده از آن موجب ایجاد احساس ناخوشایندی در شما نخواهد شد. علاوه بر این، با حفظ رطوبت لازم برای مو مانع از شکنندگی و فر شدن بیش از اندازه موها شده و در نتیجه موهای‌تان ظاهر بهتری هم پیدا می‌کند. برای استفاده از این روغن کافی است تا آن را مستقیما روی سر و موها بمالید و ۱۰ دقیقه بعد آن را با آب سرد بشویید.

ماسک مو روغن هسته انگور

برای تهیه این ماسک ساده اما بسیار مفید کافی است تا مقداری از آن را با سفیده ۱ تخم‌مرغ و کمی هم آب‌لیمو تازه مخلوط کنید و آن را روی پوست سر و موهای خود بمالید. ۱۰ دقیقه بعد آن را با آب بشویید و با یک حوله نرم و تمیز خشک کنید.

منبع: رکنا

کلیدواژه: سقوط هواپیما سلامت مهم ترین های 24 ساعت سقوط جت شخصی در ایران سلامتی Health سلامت دندان روغن زیتون فشار خون مواد احساس نارسایی موی سر ایران عکس دختر حوادث زن پلیس قتل حوادث تهران فیلم اخبار تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۹۸۸۹۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یاوری: دانش آموزان در نمایشگاه پژوهشی سمپاد ظرفیت نهفته خود را آشکار می‌کنند

به گزارش خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، الهام یاوری، رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان در یک نشست خبری با موضوع دومین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی سمپاد که امروز در کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد، اظهار کرد: ایجاد شبکه‌ای از ارتباط انسانی بین دانش‌آموزان سمپاد در دومین نمایشگاه دستاورد‌های پژوهش سمپاد مدنظر است.

رئیس سازمان ملی پرورش استعداد‌های درخشان گفت: دومین نمایشگاه دستاورد‌های پژوهش سمپاد شبکه خوبی از ارتباط انسانی بین دانش‌آموزان مدارس سمپاد و سایر مدارس ایجاد می‌کند؛ شبکه‌ای که قرار است بذر پژوهش‌های آینده و علمی کشور باشد. دومین نمایشگاه دستاورد‌های پژوهش سمپاد از رشد کیفی و کمی خوبی برخوردار است که پس از وقفه ده ساله قرار است برگزار شود.

وی با بیان اینکه دانش‌آموزان مدارس سمپاد و سایر دانش‌آموزان خوش‌فکر مدارس شرکت می‌کنند، اظهار کرد: دانش‌آموزان توانمندی‌ها و دستاورد‌های پژوهشی خود را در این نمایشگاه به نمایش می‌گذارند و ظرفیت نهفته خود را آشکار می‌کنند.

یاوری با اشاره به اهداف نمایشگاه دستاورد‌های پژوهش سمپاد، ادامه داد: دانش‌آموزان با گفت‌وگو با افراد متخصص کاربرد دستاورد‌های پژوهشی خود را بهتر درک می‌کنند.

رئیس سازمان ملی پرورش استعداد‌های درخشان خاطرنشان کرد: این نمایشگاه شبکه خوبی از ارتباط انسانی بین دانش‌آموزان مدارس سمپاد و سایر مدارس ایجاد می‌کند، شبکه‌ای که قرار است بذر پژوهش‌های آینده و علمی کشور باشد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • زلف بر دیوار | بازار داغ گیس فروشی
  • بهترین روش های صافی و احیای مو در سال 2024
  • بهترین کلینیک‌ های لیزر موهای زائد آقایان در تهران
  • این میوه خوشمزه هم کبد چرب را درمان می‌کند هم باعث طول عمر می‌شود
  • سالانه ۳۰ هزار تن کشمش در خنداب تولید می شود
  • یاوری: دانش‌آموزان در نمایشگاه پژوهشی سمپاد ظرفیت نهفته خود را آشکار می‌کنند
  • یاوری: دانش آموزان در نمایشگاه پژوهشی سمپاد ظرفیت نهفته خود را آشکار می‌کنند
  • کلید حل تمام مسائل کشور در دل تعلیم و تربیت نهفته است
  • چه افرادی در معرض کمبود ویتامین B۱۲ قرار دارند؟
  • معادن؛ ثروتی نهفته در خاک/ بی بهره چون کهگیلویه و بویراحمد