Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-05-05@21:51:38 GMT

توسعه ورزش اصیل ایرانی در کره جنوبی

تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۷۹۸۹۰۴۰

توسعه ورزش اصیل ایرانی در کره جنوبی

ایران اکونومیست - به گزارش ایران اکونومیست؛ فعالیت این رشته ورزشی در کره جنوبی زمانی آغاز شد که کنفدراسیون آسیایی ورزش های زورخانه ای و کشتی پهلوانی دفتر خود را بهار سال 95 در «بوسان» دومین شهر پرجمعیت این کشور تاسیس کرد و طی حکمی از سوی «محسن مهرعلیزاده» رییس فدراسیون بین المللی این ورزش، «سیونگ لی» به عنوان رییس کنفدراسیون آسیایی ورزش های زورخانه ای و کشتی پهلوانی منصوب شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در حال حاضر به غیر از ایران، 24 کشور دیگر از جمله لبنان، تایلند، هند، اندونزی، نپال، کره جنوبی، سریلانکا، چین تایپه، پاکستان، بنگلادش، سوریه، تاجیکستان، ژاپن، مغولستان، افغانستان، عراق، ازبکستان، چین، ترکمنستان، هنگ کنگ، قرقیزستان، مالزی، فیلیپین و سنگاپور عضو کنفدراسیون آسیایی این ورزش هستند که این موضوع ظرفیت لازم را برای حضور آن در بازی های آسیایی دوچندان کرده است.
هر چند حضور این رشته در چهارمین دوره بازی های همبستگی کشورهای اسلامی که اردیبهشت ماه سال 96 در باکو پایتخت جمهوری آذربایجان برگزار شد، نقطه عطفی برای آن محسوب می شد اما برخی اختلافات داخلی بین فدراسیون بین المللی زورخانه ای و فدراسیون کشتی، مانع از برگزاری کشتی پهلوانی در کنار ورزش زورخانه ای در این مسابقات شده است.
همچنین «سان پیو الی هونگ» دبیرکل کنفدراسیون آسیایی ورزش های زورخانه ای و کشتی پهلوانی در سفر سال گذشته خود به همراه هیاتی از اعضای این کنفدراسیون به تهران گفته بود: خوشحالیم که در کنار فدراسیون جهانی برای توسعه این ورزش زیبا تلاش می کنیم.
وی با جذاب خواندن ورزش زورخانه ای و کشتی پهلوانی افزود: اعتقاد داریم که هر شروع و آموزشی اگر از سنین پایین آغاز شود دارای نتیجه و برایند مثبتی خواهد بود، از این رو ورزش زورخانه ای را از مدارس و ایجاد تیم های دانش آموزی در کره جنوبی آغاز کرده ایم و همین برنامه را برای سایر کشورهای آسیایی نیز دنبال خواهیم کرد.
در همین راستا و پس از راه اندازی کنفدراسیون ورزش های زورخانه ای و کشتی پهلوانی در کره جنوبی، کنفدراسیون ملی این کشور نیز در روزهای اخیر کار خود را آغاز کرد و «کیم هیونگ جو» به عنوان رییس فدراسیون این کشور انتخاب شد که هفته گذشته وی با حضور در تهران و با حضور «امیررضا آیروم» مشاور امور بین الملل و خزانه دار کنفدراسیون آسیا، حکم ریاست خود را از «محسن مهرعلیزاده» رییس فدراسیون بین المللی (IZSF) دریافت کرد.
یکی از اهداف اصلی فدراسیون کره جنوبی در آینده، تبدیل شدن به مرکزی برای آموزش ورزش زورخانه ای و کشتی پهلوانی در آسیا اعلام شده است.

منبع: ایران اکونومیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۹۸۹۰۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ناصر میرواحدی در آلمان بستری شد

آفتاب‌‌نیوز :

سید ابوالحسن (ناصر) میرواحدی رئیس سابق فدراسیون کشتی و پهلوان سابق ایران حدود دو ماه است در بیمارستانی در فرانکفورت آلمان تحت مراقب‌های ویژه قرار دارد.

میرواحدی که در اوایل انقلاب و در دهه ۶۰ رئیس و دبیر فدراسیون کشتی بوده، نایب پهلوانی کشور و نایب قهرمانی کشتی آزاد کشور را در دوران ورزشی اش تجربه کرد.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • برگزاری مجمع انتخابات هیات کشتی کهگیلویه و بویراحمد
  • طرح آمایش سرزمین با هدف توسعه ورزش در استان اجرا می شود
  • برگزاری جلسه اسبقیان و تاج درباره اتفاقات ورزشگاه آزادی
  • حسن یزدانی کجاست؟
  • حسن یزدانی پیش از بوداپست به اردوی تیم ملی اضافه می‌شود؟
  • واکنش فدراسیون فوتبال به درخواست وزیر ورزش
  • عکس| ایرانی‌ها در اولین فینال آسیایی بعد از فغانی
  • عیادت سرکنسول ایران در فرانکفورت از رئیس اسبق فدراسیون کشتی
  • ناصر میرواحدی در آلمان بستری شد
  • سیل دوبی یا تنش ایران - اسرائیل؛ کدام یک میزبانی را از ایران گرفت؟