Web Analytics Made Easy - Statcounter

بیش از ۲۵۰ جلد کتاب مرجع از منابع غنی فقهی، تفسیری و حدیثی شیعی از سوی رایزنی فرهنگی ایران به مرکز مطالعات پیشرفته اسلامی مالزی اهدا شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، «علی‌محمد سابقی» رایزن فرهنگی ایران در مالزی طی دیدار از مرکز مطالعات پیشرفته اسلامی مالزی (IAIS) ضمن دیدار و گفت‌وگو با محمد هاشم کمالی و محمد اعظم، مدیر و معاون این مرکز، بیش از ۲۵۰ جلد از کتب نفیس تفسیری، حدیثی و فقهی بزرگ شیعی همچون «بحارالانوار»، «کتب اربعه»، «تفسیر المیزان»، «جواهر الکلام»، «وسایل الشیعه» و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. را به این مرکز تحقیقاتی اهدا کرد.

رایزن فرهنگی کشورمان در مراسم اهدای این کتاب‌ها گفت: امروزه، وحدت جهان اسلام صرفاً یک شعار نیست؛ بلکه یک ضرورت است. جهان اسلام با همه تنوعی که دارد اشتراکات اعتقادی، کلامی، تفسیری و حدیثی زیادی هم دارد که این اشتراکات بستری برای تفاهم محسوب می‌شود و دستیابی به تفاهم نیز به گفت‌وگو و شناخت بیشتر نسبت به مبانی و منابع یکدیگر نیاز دارد.

وی افزود: ضرورت مطالعه منابع غنی اسلامی و آشنایی با پژوهش‌های مذاهب مختلف از ضروریات پژوهش‌های دینی و نقد و بررسی است، چه آنکه در حوزه‌های علمیه شیعی، علمای بزرگ در کنار بحث و بررسی و مطالعه کتب و منابع غنی شیعی، نسبت به منابع اهل سنت نیز توجه داشته و آنها را نیز مطالعه می‌کنند تا زمینه‌های تحقیق و پژوهش خود را گسترده‌تر کنند و افزون بر کتابخانه‌های بزرگ، در کتابخانه‌های شخصی علما و محققان شیعی، اغلب منابع حدیثی و فقهی علمای اهل سنت نیز موجود است.

سابقی ادامه داد: بر این اساس رایزنی فرهنگی ایران در مالزی پس از دیدار و گفت‌وگوهای پیشین و آشنایی با زمینه‌ها و فعالیت‌های پژوهشی گسترده مجموعه مرکز مطالعات پیشرفته اسلامی مالزی، و درخواست هاشم کمالی رییس این مرکز، از طریق سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ایران نسبت به تهیه بیش از ۲۵۰ جلد کتب مرجع از منابع غنی حدیثی، تفسیری و فقهی شیعی اقدام کرد و امروز نیز با اهدای آنها به کتابخانه این مرکز، امیدوار است که بتوان زمینه را برای پیشرفت پژوهش‌های اسلامی در این مرکز معتبر علمی فراهم کند.

در ادامه این مراسم محمد هاشم کمالی، مدیر افغانستانی‌الاصل این مرکز پژوهشی که سال گذشته برنده جایزه جهانی کتاب سال جمهوری اسلامی ایران شد، ضمن قدردانی از مشارکت و همکاری‌های رایزنی فرهنگی ایران در مالزی در برنامه‌های گذشته این مؤسسه و اهدای مجموعه‌ای از کتب مرجع شیعی، ابزار امیدواری کرد که با همکاری رایزنی فرهنگی ایران بتوان زمینه انجام پروژه‌های مشترک پژوهشی بین پژوهشگران شیعی و سنی در موضوعات مختلف مورد نیاز امروز جامعه جهانی اسلام را برای تقریب و نزدیکی هر چه بیشتر ایجاد کرد.

وی گفت: در آثار نوشتاری علما و فقهای گذشته شیعی و سنی، مسایل اختلافی و تفرقه‌برانگیز کمتری مشاهده می‌شود. از زمانی که سیاست در مسایل علمی و فقهی و کلامی ورود پیدا کرد، به مشکلات و اختلافات هم دامن زده شد.

محمد هاشم کمالی همچنین تأکید کرد: محققان و پژوهشگران موضوعات دینی و فقهی بایستی در پژوهش‌های خود اینگونه اختلافات سیاسی را کنار گذاشته و مشترکات را بیشتر مورد توجه قرار دهند.

وی افزود: رواداری نسبت به یکدیگر، حل مشکلات بانکی و اقتصادی و ربوی و پیدا کردن راه‌حل‌هایی برای معضلات و چالش‌های اجتماعی، جوانان و خانواده‌ها و چگونگی تعامل با جهان غرب و دنیای امروز، از مواردی هستند که بایستی از طریق غور در احادیث و روایات و قرآن استخراج و پیش پای جامعه گذاشته شود.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۹۹۰۰۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی شهرداری زلنودولسک روسیه برای ایجاد مرکز تجاری ایران

شهردار زلنودولسک روسیه در دیدار با سرکنسول ایران در کازان ضمن دعوت از میرزاخانی برای بازدید از این منطقه، آمادگی خود را برای ایجاد مرکز تجاری ایران در این منطقه را اعلام کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، داود میرزاخانی، سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در کازان، میزبان آفاناسیف پاولوویچ، شهردار زلنودولسک، بود تا در خصوص همکاری‌های اقتصادی، فرهنگی و گردشگری به تبادل نظر بپردازند. 

آفاناسیف در این دیدار ضمن دعوت از سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در کازان برای بازدید از این منطقه، آمادگی خود را برای ایجاد مرکز تجاری ایران در این منطقه با همکاری سرکنسولگری اعلام نمود و از ایشان جهت بازدید از منطقه زلندولسک و ظرفیت‌های بنادر رودخانه‌ای و به ویژه بندر تازه تاسیس ترکیبی در حاشیه جزیره سیویاژسک دعوت به عمل آورد. 

سرکنسول کشورمان ضمن قبول دعوت به عمل آمده، اجلاس کازان فروم را فرصت مناسبی برای آشنایی تجار و بازرگان ایرانی با امکانات و تسهیلات این منطقه قلمداد نمود.

رایزنی نمایندگان ایران و روسیه در وین

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ساخت پیشرفته‌ترین سلاح‌ و سامانه‌های کشف و شناسایی در پدافند
  • جانمایی محل جدید آراد کوه در جاده تهران-قم در دست مطالعه است
  • قدردانی رهبر انقلاب از فعالیت‌های دفتر مطالعات جبهه فرهنگی‌انقلاب
  • تشکر مجدد رهبر انقلاب از فعالیت‌های دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی
  • حقوق فرهنگی خانواده در نظام حقوقی ایران
  • مالزی میزبان کنفرانس بین‌المللی «آموزش معاصر در جهان اسلام» است
  • اهانت به قرآن کریم در کشور سوئد یک جنایت فرهنگی است
  • آمادگی شهرداری زلنودولسک روسیه برای ایجاد مرکز تجاری ایران
  • مالزی، میزبان کنفرانس بین‌المللی «آموزش معاصر در جهان اسلام»
  • حمله موشکی مقاومت عراق به بندر اشغالی حیفا