Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، جمشید تقی زاده، در نشست مشترک مدیرعامل و اعضای هیات مدیره این صندوق با مدیرعامل و اعضای هیات مدیره هلدینگ آتیه صبا که به منظور بررسی وضعیت کنونی و برنامه های سال ۹۷ تشکیل شد، گفت: ما اینجا هستیم تا زبان گویای بازنشستگان ارجمند و ذی نفعان باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: ما باید همه فعالیت ها را به صورت شفاف و روشن نشان دهیم؛ هلدینگ ها و بنگاه های اقتصادی باید به صورت شفاف و دقیق استراتژی ها، عملکرد و دستاوردها و همچنین برنامه سال جاری خود را به هیات مدیره صندوق بازنشستگی کشوری ارائه کنند تا براساس آن تصمیم گیری لازم صورت گیرد.
تقی زاده با تاکید بر اینکه ما موظف به حراست از اموال و دارایی بازنشستگان عزیز هستیم، تاکید کرد: با هر گونه تخلف در هر سطح و در هرجایی باشد، با جدیت باید برخورد شود و پیش از آنکه دیگران به حساب ما رسیدگی کنند، خودمان به آن رسیدگی کنیم.
وی تصریح کرد : حسابرسی داخلی باید با جدیت و حساسیت برای همه مجموعه های اقتصادی تحت پوشش فعال شود و در صورت نیاز به تغییر وضعیت یا حتی انحلال هر نوع شرکت و مجموعه اقتصادی، باید حسابرسی دقیق و درستی از آن صورت گرفته و گزارش وضعیت موجود به هیات مدیره صندوق ارائه شود و همه مسائل باید براساس آیین نامه ها و روندهای قانونی انجام شود.
وی نظام بازنشستگی کشور را وارث نظام ناکارآمد اداری دانست و افزود: متاسفانه بسیاری از جنبه های نظام اداری با هدف کار و کارآیی تحقق پیدا نکرده است، استخدام بسیاری از افراد نه براساس نیاز نظام اداری و کارآیی و توسعه بیشتر، بلکه براساس برخی مصلحت اندیشی ها و کاهش فشارها بوده است.
وی افزود: نظام بازنشستگی ما نشات گرفته از این نظام اداری است و دارای بسیاری از نارسایی هایی است که هزینه آن به صندوق بازنشستگی کشوری بار شده است. این صندوق ماهیت اجتماعی برای دولت و جامعه دارد، ولی متاسفانه اکنون ماهیت کارپردازی پیدا کرده است.
تقی زاده گفت: باید صندوق محل زندگی اجتماعی بازنشستگان باشد و روزنی پیدا شود تا بازنشسته مسیر زندگی اجتماعی و فرهنگی خود را ادامه دهد که اکنون این چنین نیست. ما سالمندی در سال های نه چندان دور را پیش رو داریم که برنامه ای برای آن وجود ندارد و نیاز است سیاست های مناسبی را تعیین و اجرایی کنیم.
وی ابراز امیدواری کرد با تلاش و همت همه اعضای هیات مدیره هلدینگ ها به ویژه هیات مدیره صندوق بازنشستگی کشوری، طرح جامعی برای پایدارسازی صندوق طراحی شود تا بهبود معیشت بازنشستگان و وضعیت صندوق را در پی داشته باشد.
نعمت الله ایزدی رئیس هیات مدیره صندوق بازنشستگی کشوری نیز در این نشست با تاکید بر اینکه باید وضعیت حال همواره مورد بررسی و دقت قرار گیرد، گفت: یکی از آسیب هایی که معمولا با آن مواجه هستیم انتقادات و نگاه هایی است که به گذشته بازمی گردد در حالیکه باید رویکرد حسابگرانه ما به اکنون و آینده معطوف شود.
وی تصریح کرد: همه ما امانت دار ریال به ریال دارایی ها و اموال بازنشستگان هستیم و منفعت شخصی در کار نیست و فقط اختیار مدیریت مجموعه های کنونی به ما محول شده و ما امانت دار آن هستیم.
ایزدی اظهار داشت: براساس تاکید دبیرخانه هیات امنای صندوق های بازنشستگی و هیات مدیره صندوق بازنشستگی کشوری هر یک از اعضای هیات مدیره صندوق موظف به نظارت بر یکی از هلدینگ های تحت پوشش شده اند.
مهدی انتشاری نایب رئیس هیات مدیره صندوق بازنشستگی کشوری در این نشست، اظهار داشت: هلدینگ ها شرح وظیفه و استراتژی مشخصی ندارند که باید براساس چارچوبی که هیات مدیره صندوق بازنشستگی کشوری با کمک هیات مدیره هلدینگ ها تعریف می کند، این شرح وظیفه و چارچوب های قانونی تدوین و اجرایی شود.
کمال الدین پیرموذن عضو هیات مدیره صندوق بازنشستگ کشوری نیز با ارائه گزارشی از وضعیت و شرایط هلدینگ آتیه صبا تصریح کرد: این هلدینگ باید هرچه سریعتر و پیش از تشکیل مجمع عمومی و حسابرسی های بیرونی، با نگاه دقیق و موشکافانه وضعیت کنونی خود را مشخص کرده و گزارش جامعی از فعالیت ها، مشکلات و برنامه های خود به هیات مدیره صندوق ارائه کند.
علی عرب مازار دیگر عضو هیات مدیره صندوق بازنشستگی کشوری نیز در سخنانی با تاکید بر اینکه هلدینگ های پنج گانه به ویژه هلدینگ آتیه صبا نیازمند تدوین یک برنامه تحول است، گفت: این برنامه تحول باید بر دو محور افزایش بازدهی و ارتقای سلامت اداری استوار باشد. اگر انتظار داریم مسائل و مشکلات موجود حل شود نیازمند ساماندهی امور و پیشگیری هستیم.
عرب مازار تصریح کرد: اگر مشکلی وجود دارد باید ابتدا در خانه حل شود و با هر نوع تخلفی باید با قاطعیت برخورد شود. خوشبختانه مدیرعامل و هیات مدیره صندوق برای برخورد با تخلف و اجرای فرآیندهای قانونی مصمم هستند و تا طرحی مجوزهای لازم و فرآیندهای قانونی را طی نکرده باشد، با آن موافقت نخواهند کرد.
وی ادامه داد : نگاه به آینده و چشم انداز هلدینگ آتیه صبا باید هرچه سریعتر مشخص و تعریف شود و در اختیار هیات مدیره صندوق برای بررسی و تصویب قرار گیرد تا آینده روشنی برای این مجموعه اقتصادی مهم تبیین شود.
سید علیرضا سیاسی راد یکی دیگر از اعضای هیات مدیره صندوق بازنشستگی کشوری نیز در این نشست اظهار داشت: تجربه بنگاه داری در ایران و جهان نشان می دهد که به دلیل سرشت بنگاه داری که کاری مملو از ریسک و فعالیت های ویژه و تخصصی است که خارج از ظرفیت ها و قالب های بنگاه های اقتصادی دولتی است، بنابراین، سیاست کلی در واگذاری بنگاه های اقتصادی کم بازده و بدون سودآوری و ورود به مدیریت سهام است.
وی افزود : ۷۰ تا ۸۰ درصد صندوق ها مدیریت سهام است و شویه کنونی صندوق ها در بنگاه داری شیوه و نگاه اشتباه و نادرستی است که باید اصلاح شود. صندوق ها باید در عرصه هایی که تخصص و تجربه کافی دارند فعالیت کنند و از فعالیت در حوزه هایی که ریسک های بالایی داشته و تجربه خاصی ندارند دوری کنند.
سیاسی راد تاکید کرد: صندوق نهادی حمایتی و اجتماعی است و فعالیت های اقتصادی بخش اصلی و وظیفه آن محسوب نمی شود، بلکه نوعی کمک و حامی ماهیت اجتماعی آن است.  

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۹۹۰۱۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تغییرات در مدیریت هواپیمایی ایران ایر؟!

گویا به دنبال عدم رضایت وزیر از عملکرد ایران ایر، بزودی تغییراتی در هیات مدیره این هواپیمایی دولتی صورت خواهد گرفت.

به گزارش عصرخبر، بزودی محمد ترکمانه مدیر عامل بنیاد برکت و ابوذر شیرودی مدیرعامل سابق هواپیمایی آسمان با حکم مهرداد بذرپاش به عنوان اعضای جدید هیت مدیره ایران ایر منصوب خواهند شد.

گفتنی است از مدتی پیش عملکرد هواپیمایی ایران ایر مغایر با منویات و خواسته‌های وزیر راه بوده و با انتقادات بسیاری همراه شده که اخبار منتشره در رسانه‌ها نیز از این موید این اخبار بوده است.

دیگر خبرها

  • کنایه عضو هیات مدیره پرسپولیس به مدیرعامل استقلال؛ n میلیارد برای رضایتنامه گلر دوم! + عکس
  • سرمایه‌گذاری ۱۰۰ هزار میلیاردی در گردشگری منطقه آزاد ماکو
  • مشکل بزرگ واگذاری پرسپولیس و استقلال به بانک‌ها و هلدینگ‌ها
  • تغییرات در مدیریت هواپیمایی ایران ایر؟!
  • معرفی اعضای جدید انجمن تهیه کنندگان فیلم بلند مشهد
  • مدیرعامل جدید خبرگزاری دانشجو معرفی شد
  • ابراز رضایت رئیس هیئت مدیره استقلال از واگذاری به هلدینگ خلیج فارس
  • حقوق فروردین ماه بازنشستگان بر چه اساسی پرداخت می شود؟
  • رئیس هیات مدیره استقلال: انتقال مالکیت به هلدینگ خلیج فارس، اتفاقی عالی است
  • انتقال مالکیت استقلال به هلدینگ خلیج فارس، عالی است