Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@02:10:50 GMT

20 درصد مسکن مهر سمنان متقاضی ندارد

تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۷۹۹۰۱۹۶

20 درصد مسکن مهر سمنان متقاضی ندارد

سمنان- ایرنا- سرپرست اداره کل مسکن و شهرسازی استان سمنان گفت : حدود 20 درصد واحدهای مسکن مهر این استان به دلیل از جمله نداشتن امکانات بهداشتی و رفاهی به فروش نرفته است.

حسین دهقان روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : هفت هزار از مجموع 35 هزار واحد مسکن مهر در سمنان اکنون فاقد متقاضی بوده که یکی از دلایل فروش نرفتن این واحدها، نبود امکانات بهداشتی و آموزشی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان این که در ساخت واحدهای مسکن مهر استان شتاب زده اقدام شد، خاطرنشان کرد : در سال 85 نیاز مردم استان به واحدهای مسکونی حدود 15 هزار واحد بود که با بی برنامگی ساخت حدود 35 هزار واحد مسکن مهر در دستور کار قرار گرفت.
وی اظهارداشت : واحدهای مسکونی مهر سمنان با توجه به تعداد قابل توجه دانش‌آموزان در این مناطق و کمبود فضای آموزشی، نیازمند 250 کلاس درس است.
وی تصریح کرد : کمبود نانوایی، کلانتری و افزایش روزافزون بزهکاری های اجتماعی از دغدغه های همیشگی ساکنان واحدهای مسکونی مهر استان است که برای سال جاری برای رفع این مشکلات اقدام می شود.
وی ادامه داد : حدود 200 میلیارد ریال اعتبار برای ساخت مدرسه، نانوایی و مراکز بهداشتی و درمانی در واحدهای مسکونی مهر استان مصوب شده است که امیدواریم تا با تخصیص به موقع برای رفع مشکلات افراد ساکن در مناطق اقدام کرد.
وی با اشاره به تحقق وعده دولت تدبیر و امید در تعیین تکلیف مسکن مهر استان، بیان داشت : تاکید دولت بر رفع مشکلات مسکن مهر به عنوان مطالبات مردمی در دستور کار دولت قرار گرفته است.
دهقان ادامه داد : با اقدامات دولت تدبیر و امید بیش از 2 هزار و 800 واحد مسکونی در هشت شهرستان استان در سه سال گذشته بازسازی و به بهره برداری رسید.
سرپرست اداره کل مسکن و شهرسازی استان سمنان اضافه کرد : از مجموع این واحدها، 299 واحد در سمنان، یکهزار و 120 واحد در شاهرود، 316 واحد در دامغان، و 21 واحد در گرمسار است و اعتبار این طرح ها از محل تسهیلات بانکی و آورده های نقدی متقاضیان تامین شده است.
وی با اشاره به این که در سال 96 یک هزار و 250 واحد مسکونی مهر در سمنان تکمیل و به بهره برداری رسید، گفت: با بهره برداری از این واحدها حداکثر تا پنج سال آینده نیاز به ساخت مسکن جدید در استان نیست.
دهقان اضافه کرد : حدود 300 خانواده زیر پوشش بهزیستی با حداقل 2 فرزند معلول در استان صاحب خانه شدند و برای سال جدید واگذاری حدود 500 واحد مسکن مهر به خانواده های کم درآمد سمنان برنامه ریزی شده است.
در 10 سال گذشته بیش از 35 هزار واحد مسکونی در استان بیش از 700 هزار نفری سمنان ساخته شد.
6026/7339

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي مسكن مهر سمنان فاقد متقاضي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۹۹۰۱۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحویل واحدهای مسکن ملی به متقاضیان تا پایان امسال

معاون وزیر راه‌وشهرسازی از تحویل واحدهای مسکن ملی به متقاضیان تا پایان امسال خبر داد و گفت: ۲میلیون و ۵۰۰ هزار واحد مسکونی در طرح ملی مسکن در دست ساخت است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، ارسلان مالکی، شب گذشته در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بیش از 2میلیون و 500 هزار واحد مسکونی در بخش‌های مختلف طرح ملی مسکن در دست ساخت است.

او با بیان اینکه 45هزار هکتار زمین برای اجرای طرح ملی مسکن به محدودۀ شهرها الحاق شده‌است، اضافه کرد: ساخت 57شهرک برای اجرای این طرح در کشور مصوب شده‌است.

مقاوم‌سازی 115هزار واحد مسکونی روستایی در لرستان

معاون وزیر راه‌وشهرسازی اعلام کرد: مراحل تصویب ایجاد بخشی از شهرک‌ها برای اجرای طرح ملی مسکن به پایان رسیده‌ و واحدهای مسکونی در این شهرک‌ها ساخته شده‌است.

مالکی با بیان اینکه اجرای طرح ملی مسکن در لرستان به‌دلیل مشکل تأمین زمین دشوار شده‌است، یادآور شد: دستگاه‌های اجرایی این عقب‌ماندگی را باید با هم‌افزایی جبران کنند.

او با اشاره به تأمین 300 هکتار زمین در لرستان بیان کرد: اگر مشکل تأمین زمین در این استان رفع شود شاهد سرعت در اجرای طرح ملی مسکن خواهیم بود.

معاون وزیر راه‌وشهرسازی عنوان کرد: ما تلاش می‌کنیم که واحدهای مسکونی با پیشرفیت فیزیکی 70درصد را تا پایان سال 1403 تحویل متقاضیان دهیم.

انتهای پیام/ 644/.

دیگر خبرها

  • تامین زمین برای ساخت بیش از ۹۰ هزار واحد مسکونی در شمال سیستان و بلوچستان
  • احداث ۱۰۵۰ واحد مسکونی نهضت ملی مسکن در خوی
  • شتاب اجرای طرح ملی نهضت مسکن در خوی با مشارکت انبوه سازان 
  • ۵۹ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده استان تهران ساخته شد
  • ۴ هزار واحد مسکونی در شهر پرند آماده تحویل
  • تحویل نه هزار واحد مسکونی تا پایان سال
  • اراضی نهضت ملی مسکن برای ۴۰ هزار متقاضی در شهر پرند هنوز تامین نشده است
  • تحویل ۴ هزار واحد مسکونی در شهر پرند/ آورده ۷۰۰ میلیونی متقاضیان
  • سمنان پیشرو در نهضت ملی مسکن/ ۱۹ هزار واحد مسکونی در دست ساخت است
  • تحویل واحدهای مسکن ملی به متقاضیان تا پایان امسال