Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور زراعت گفت: برای دستیابی به تولید پایدار سطح زیر کشت گندم در سال های گذشته ۴۵۰ هزار هکتار کاهش پیدا کرد. ۲۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۰ استانها اردیبل نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، عباس کشاورز صبح امروز در بازدید از مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان اردبیل اظهار داشت: در اجرای سیاست واگذاری هر چه بیشتر فعالیت‌ها به بخش خصوصی تکثیر تجاری گندم رقم آفتاب و رقم کوهدشت با موفقیت در دشت مغان در دست اجراست که امیدواریم این همکاری با بخش خصوصی در طی سال‌های نیز با گستردگی و وسعت بیشتر همراه باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در مزارع بخش خصوصی گندم تمامی پارامترها از قبیل رعایت تاریخ کاشت مناسب، میزان بذر مصرفی، مبارزه با آفات و امراض، مبارزه با علف‌های هرز، آبیاری به موقع و استفاده از کودهای مناسب طبق توصیه مراکز آزمایشگاهی خاکشناسی با دقت پیگیری می‌شود.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور زراعت گفت: بخش خصوصی با هماهنگی مراکز تحقیقاتی به جای استفاده از 250 تا 300 کیلوگرم بذر مصرفی به میزان 160 تا 170 کیلوگرم بذر در واحد سطح مصرف کرده‌اند که همین امر می‌تواند الگوی بسیار ارزشمندی برای زارعان منطقه باشد تا میزان مناسب بذر مصرفی در واحد سطح را در منطقه رعایت کنند.

کشاورز بیان کرد: هدف وزارت جهاد کشاورزی از کاهش سطح زیر کشت گندم دستیابی به یک تولید پایدار است و میزان سطح کشت گندم به بیش از 2.5 میلیون هکتار افزایش یافته بود که برای دستیابی به تولید پایدار سطح زیر کشت گندم در سال های گذشته 450 هزار هکتار کاهش پیدا کرد تا مدیریت بر مزارع گندم اصولی و کارشناسی صورت بگیرد.

وی تصریح کرد: کشورمان در طی سه سال گذشته به خودکفایی در تولید گندم دست پیدا کرده است و هدفی که از این به بعد دنبال می‌کنیم پایداری تولید گندم در کشور است به گونه‌ای که هیچ وقت واردات گندم از خارج از کشور نداشته باشیم و در حال حاضر سطح زیر کشت گندم آبی دو میلیون و 50 هزار هکتار و سطح زیر کشت گندم دیم نیز سه میلیون 850 هکتار است که امیدواریم با بارش منظم و پربار رحمت الهی شاهد تولید پربار محصول گندم برای امسال باشیم.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور زراعت گفت: پیش‌بینی ما این است که امسال بیش از 10 میلیون و 400 هزار تن گندم مازاد بر نیاز از زارعان گندم‌کار کشور خریداری شود و برآورد تولید گندم 13 میلیون و 500 هزار تن است.

انتهای پیام/ ع

R41374/P1494/S6,49/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۹۹۱۰۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هزینه ۳۵ درصد وجوه سیب‌زمینی انبار شده در اردبیل پرداخت شد

به گزارش خبرنگار مهر، ابوالفضل دشتبانی پیش از ظهر یکشنبه در بازدید از انبارهای ذخیره سیب زمینی اردبیل اظهار کرد: ۳۵ درصد وجوه سیب زمینی انباری خریداری شده از حدود سه هزار کشاورزان تولیدکننده بر اساس تقدم در تحویل محصول به مراکز خرید، پرداخت شد.

وی با بیان اینکه تعاون روستایی استان تاکنون بیش از ۵۸ هزار تن سیب زمینی موجود در انبارهای کشاورزان را از کشاورزان خریداری کرده است، افزود: سیب زمینی‌های خریده شده به کارخانجات تبدیلی و فرآوری در سایر استان‌های کشور ارسال و قسمتی نیز به کشورهای همجوار صادر شده است.

مدیر تعاون روستایی استان اردبیل بیان کرد: پیگیری‌های جدی و مستمر استاندار و نمایندگان مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس و رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان در حمایت از تولیدکنندگان باعث شد تا قبل از اینکه این مشکل به یک بحران تبدیل شود، بالاخره خرید این محصول شروع شود.

دشتبانی ادامه داد: خرید سیب زمینی در ۶ مرکز خرید با زحمات کلیه عوامل و تلاش‌های کمیسیون خرید مراکز توسط مدیریت تعاون روستایی و مباشر منتخب زیر نظر کار گروه استانی شروع شد و ادامه خواهد داشت.

کد خبر 6097128

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی تولید ۱۰۵ هزار تن تخم‌مرغ در قزوین
  • ۱۳ استان در معرض تهدید سن و زنگ زرد هستند
  • مازندران سالانه ۴۸۰ هزار تن گندم مصرف می کند
  • هزینه ۳۵ درصد وجوه سیب‌زمینی انبار شده در اردبیل پرداخت شد
  • کود‌های یارانه‌ای مورد نیاز کشاورزان قمی به‌موقع تامین می‌شود
  • پرداخت یک هزار میلیارد ریال وجوه سیب زمینی کاران اردبیل
  • کشاورزان گلستانی آب ماندگی را از سطح مزارع خود خارج کنند
  • پرداخت ۱۰۰۰ میلیارد ریال وجوه سیب زمینی کاران اردبیل
  • خوشه‌های خوش‌سالی در خراسان شمالی با جهش تولید و مشارکت کشاورزان
  • خسارات سنگین طوفان به ۱۰۰ هزار هکتار از گندم‌زارهای خوزستان