Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-24@07:06:14 GMT

کاوشگر خورشیدی پارکر به فلوریدا رسید

تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۷۹۹۱۲۳۳

کاوشگر خورشیدی پارکر به فلوریدا رسید

کاوشگر خورشیدی "پارکر" در حال گذراندن آزمایشات نهایی خود برای ارسال به فضا است.

به گزارش ایسنا و به نقل از تک تایمز، کاوشگر خورشیدی "پارکر"(Parker Solar Probe) یک فضاپیمای رباتیکی است که برای مطالعه "تاج خورشیدی"(کرونا) به فاصله شش میلیون کیلومتری از خورشید فرستاده خواهد شد.

این کاوشگر هم اکنون در ایالت "فلوریدا" آمریکا است تا مراحل آماده سازی نهایی آن انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

"پارکر" در تاریخ 31 ژوئیه میلادی(9 مرداد) سال جاری به فضا پرتاب خواهد شد. این فضاپیما در نیمه شب 2 آوریل از "مرکز پرواز فضایی گادرد" (Goddard Space Flight Center) به "پایگاه شکاری اندروز" (Joint Base Andrews) در ایالت "مریلند" انتقال داده شد.

این کاوشگر خورشیدی سوار بر موشک "Delta IV" متعلق به ناسا به فضا پرتاب خواهد شد.

 در تاریخ 4 آوریل برای اطمینان از سفر امن این کاوشگر آزمایشات مختلفی روی آن صورت گرفت.

اندی دریسمن، مدیر این پروژه از آزمایشگاه فیزیک کاربردی "جان هاپکینز" گفت: این ماموریت، دومین پرتاب مهم "پارکر" محسوب می شود و ما امیدواریم که آزمایشات آن در فلوریدا با اطمینان به اتمام برسد.

قرار است "پارکر"طی چندین ماه در فضا آزمایشات جامعی انجام دهد و یک"سیستم عایق حرارتی"(TPS) که یکی از مهترین اجزای تشکیل دهنده آن است، قبل از سوختن این فضاپیما روی آن نصب شود. این فضاپیما همچنین یک سیستم خنک کننده دارد که مانند رادیاتور عمل می‌کند و 5 لیتر آب تحت فشار خواهد داشت. این سیستم به این دلیل که ترکیبی از آب و الکترونیک در آن وجود دارد همانند دیگر سیستم‌هایی که پیش از این در فضاپیما استفاده شده است، نخواهد بود. این ماموریت به دانشمندان کمک خواهد کرد تا به دلیل اینکه چرا جو خورشید گرم‌تر از سطح آن است، پی ببرند.

"سیستم عایق حرارتی"(TPS) یک فناوری ضروری برای موفقیت یک کاوشگر فضایی است و به کاوشگر این امکان را می‌دهد تا در دماهای بسیار بالا نیز دوام آورد. زمانی که این کاوشگر پرتاب شد، اتمسفر بالایی خورشید "تاج خورشیدی"را دور خواهد زد که نزدیک‌ترین فاصله از خورشید است که تاکنون بشر توانسته به کاوش در آن بپردازد.

این کاوشگر با سرعت 725 هزار کیلومتر در ساعت تا فاصله حدود 6.5 میلیون کیلومتری(4 میلیون مایلی) به سطح خورشید نزدیک خواهد شد. ممکن است این فاصله تا خورشید زیاد به نظر برسد اما حتی در آن فاصله نیز فضاپیما با دمای 1700 درجه سانتی‌گراد روبرو خواهد بود. "پارکر" با گرمای شدید و امواج رادیویی روبرو خواهد شد تا داده‌های جدیدی درباره فعالیت‌های خورشیدی به دست آورد که می‌تواند به فعالیت‌های بشر در حوزه "پیش‌بینی رویدادهای جوی مهم در فضا" کمک‌های شایانی کند.

ناسا اعلام کرد: این ماموریت بینش مهمی در رابطه با ارتباط زمین و خورشید فراهم خواهد آورد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۹۹۱۲۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۲۰۰ پنل خورشیدی بین عشایر کهگیلویه و بویراحمد توزیع می‌شود

مدیرکل امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد از توزیع ۱۲۰۰ پنل خورشیدی بین عشایر استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، فضل‌الله آذرفر، امروز_ یکشنبه دوم اردیبهشت_ اظهار کرد: توزیع پنل‌های خورشیدی یکی از کارهای شاخص ماست که در راستای کاهش سوخت‌های فسیلی و کمک به روشنایی مورد نیاز عشایر در شب در دستور کار قرار گرفته است.

وی افزود: در دو سال گذشته بیش از دو هزار و ۴۰۰ پنل خورشیدی بین عشایر کهگیلویه و بویراحمد توزیع شده‌است.

مدیرکل امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد گفت: در سال‌جاری نیز با همکاری شرکت توزیع نیروی برق، یک‌هزار و ۲۰۰ پنل خورشیدی دیگر بین عشایر استان توزیع می‌شود.

وی تصریح کرد: قرار است در سازمان امور عشایر نیز یک تفاهم‌نامه با وزارت نیرو منعقد و سهم استان ما ویژه دیده شود.

آذرفر خاطرنشان کرد: سهم آورده هر عشایر در این مدت برای هر پنل خورشیدی یک میلیون تومان است، در صورتی که امور عشایر برای هر پنل ۱۲ الی ۱۳ میلیون تومان هزینه کرده است و تلاش شده کمترین مبلغ از عشایر دریافت شود.

کد خبر 746606

دیگر خبرها

  • تصاویر نجومی پنجم اردیبهشت (۲۴ آوریل)
  • ارتباط فضاپیمای وویجر ۱ ناسا پس از ماه‌ها با زمین برقرار شد
  • تولید زباله فضایی هند صفر می‌شود
  • کاوشگر بین ستاره ای پس از ۵ ماه با زمین تماس گرفت
  • در خورشیدگرفتگی ۲۰ فروردین چه چیزهای عجیبی مشاهده شد؟
  • کتاب صوتی «برزویه پزشک» منتشر شد/اقتباسی از داستان‌ کلیله و دمنه
  • ۳ اردیبهشت در دنیای علم چه خبر؟
  • لحظه غروب خورشید در آسمان چهاربرج از لنز دوربین شهروند خبرنگار + تصاویر
  • ۱۲۰۰ پنل خورشیدی بین عشایر کهگیلویه و بویراحمد توزیع می‌شود
  • کیلین مورفی اسکار ایرلند را هم برد/ پیروزی «اوپنهایمر» کامل شد