Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه العالم، عبد القادر عزوز، یکی از مشاوران دولت سوریه درباره تجاوز به فرودگاه تیفور در حومه حمص و اینکه چرا هنوز عامل حمله به فرودگاه مشخص نشده است، گفت: همه نشانه های موجود حاکی است طرفی که (در سوریه) منفعت دارد و با مطرح کردن یک مسئله جنجالی افکار عمومی را گمراه کرد و همه تلاش ها برای تحقیق درباره رویدادهای مشابه (تحقیق درباره ادعای استفاده از سلاح شیمیایی در سوریه) را ناکام گذاشت عامل این حمله است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همه می دانند امروز ادله و قرائن محکم وجود دارد که نشانگر دست داشتن آمریکا در تجاوز به سوریه است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا آمریکا تلاش می‌کند از بر عهده گرفتن مسئولیت این حمله شانه خالی و از پیامدهای آن فرار کند، پاسخ داد: بدون شک آمریکا می داند که تجاوزش در خارج از چارچوب تدابیر شورای امنیت و بر خلاف قانون بین المللی است. آمریکا از طریق حمله اش به فرودگاه الشعیرات در هفتم آوریل سال 2017 دیگر در میان افکار عمومی، کشورها و حتی افکار عمومی آمریکا از هیچ حمایتی برخوردار نیست. چون با تجاوزش همه قوانین و مسائل اخلاقی را زیر پا گذاشت.

عزوز در پاسخ به این سوال که این تشدید فشارها مسائل را به کجا پیش خواهد برد، تصریح کرد: مسلما امروز پیروزی های محور مقاومت، پیروزی در غوطه شرقی و شکست گروه های وابسته به طرف های منطقه ای و بین المللی که در خدمت طرح آمریکایی _ غربی در منطقه هستند باعث خشم آمریکا شده است؛ به ویژه آنکه امروز محور مقاومت توانست نظام موازی و جایگزینی را در برابر سلطه طلبی آمریکا در منطقه ایجاد کند.

وی در پاسخ به این سوال که حمله به تیفور همزمان با مذاکرات دوما صورت گرفت، آیا این حمله به عنوان راهی برای تحریف افکار عمومی از این مذاکرات است گفت: بدون شک مطرح شدن مسئله استفاده از سلاح شیمیایی و تاخیر در انجام این توافق، باعث شد شک و تردید ایجاد شود. چون طبق توافق صورت گرفته این توافق باید دو روز پیش انجام می شد. تاخیر در تکمیل این توافق و (ادعای) استفاده از سلاح شیمیایی که جهانیان از طریق رسانه ها شاهد آن بودند؛ همه این مسائل درباره انگیزه ها و عوامل پشت پرده این حمله، شک و تردیدهایی ایجاد می کند. همه این مسائل قرائنی هستند که بار دیگر حادثه غوطه شرقی در سال 2013 (مطرح شدن ادعای حمله شیمیایی سوریه به غوطه شرقی) را به یادمان می آورد.

عزوز در پاسخ به این سوال که پس از آنکه سامانه های دفاعی سوریه هشت موشک را سرنگون کردند آیا پیش بینی می کنید سوریه به این تجاوز پاسخ خواهد داد گفت: بدون شک سوریه امروز سکوت نمی کند. وضعیت های مشابه این حمله هم بوده است. دولت سوریه به هیچ طرفی اجازه نمی دهد اوضاع میدانی را که ارتش عربی سوریه و دوستانمان در محور مقاومت ایجاد کرده بودند از بین ببرد.

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سوریه آمریکا گروه های تروریستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۹۹۱۳۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خانواده‌های سربازانی که در غزه می‌جنگند خواستار حمله نکردن به رفح شدند

یک رسانه عبری زبان نوشت صدها خانواده سربازانی که در غزه می‌جنگند، نامه‌ای به مقامات نظامی صهیونیست فرستادند و در آن خواستار حمله نکردن به رفح شدند.

به گزارش ایسنا، روزنامه عبری زبان معاریو امروز -شنبه- نوشت: بیش از ۶۰۰ خانواده سربازانی که در غزه می‌جنگند، نامه‌ای به یوآو گالانت، وزیر جنگ و هرتزی هالوی، رئیس ستاد ارتش اشغالگر ارسال کردند و خواستار عدم تجاوز به رفح شدند.

خانواده سربازان صهیونیست به گالانت و هالوی گفتند: ما دیگر به شما اعتماد نداریم و ورود به رفح می‌تواند یک تله مرگبار باشد.

چندین مقام آمریکایی: اسرائیل پیش از آغاز حمله احتمالی به رفح، واشنگتن را مطلع خواهد کرد

چندین مقام آمریکایی به شرط ناشناس ماندن، اعلام کردند که اسرائیل پیش از آغاز حمله احتمالی به منطقه رفح در نوار غزه، واشنگتن را مطلع خواهد کرد.

براساس اخبار منتشر شده، اسرائیل قصد دارد در صورت آغاز حمله به رفح، آمریکا را در جریان طرح و روند مربوط به تخلیه غیرنظامیان از رفح قرار دهد.

به نقل از آناتولی، همچنین مقام‌های آمریکایی تاکید کرده‌اند که نگرانی واشنگتن نسبت به خطر افتادن جان شماری زیادی غیرنظامی در صورت آغاز حمله به منطقه رفح هنوز رفع نشده است.

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا نیز اعلام کرد که کشورش از حمله زمینی ارتش اسرائیل به رفح در نوار غزه حمایت نخواهد کرد.

از سوی دیگر کارین ژان پیر سخنگوی کاخ سفید از مخالفت آمریکا با حمله زمینی احتمالی اسرائیل به منطقه رفح خبر داده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • خانواده‌های سربازانی که در غزه می‌جنگند خواستار حمله نکردن به رفح شدند
  • سنتکام به کشتن کشاورز سوری به جای سرکرده القاعده اعتراف کرد + عکس
  • واکنش وزیر دفاع انگلیس به تحریمش از سوی ایران/ مخالفت امارات با استفاده آمریکا از پایگاه های نظامی در این کشور/ حمله موشکی به پایگاه نظامیان آمریکایی در شرق سوریه/ رایزنی محرمانه دولت بایدن و عربستان درباره یک توافق
  • مقام انصارالله: ایران حیثیت اسرائیل را از بین برد
  • مقام یمنی: حمله ایران به اسرائیل اثرگذار، قدرتمندانه و تاریخی بود
  • حمله موشکی به پایگاه آمریکا در شرق سوریه
  • صفحه نخست روزنامه های عبری زبان/ ارزیابی صهیونیست‌ها از پاسخ منفی حماس به طرح پیشنهادی
  • حمله به پایگاه آمریکا در شرق سوریه
  • 8 زخمی در حمله جدید اسرائیل به سوریه
  • حمله رژیم صهیونیستی به اطراف دمشق هشت زخمی برجای گذاشت