Web Analytics Made Easy - Statcounter

در حالی که افزایش تنش های تجاری بین آمریکا و چین، بازارهای جهان را نگران کرده است، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در اظهاراتی خوش بینانه پیش بینی کرد که چین موانع تجاری خود را کاهش دهد. ۲۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۲ اقتصادی اقتصاد کلان و بودجه صنعت، معدن و تجارت نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، در حالی که افزایش تنش های تجاری بین آمریکا و چین، بازارهای جهان را نگران کرده است، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در اظهاراتی خوش بینانه پیش بینی کرد که چین موانع تجاری خود را کاهش دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دو کشور در روزهای اخیر همدیگر را به وضع ده ها میلیارد دلار تعرفه تهدید کرده و مقامات چینی گفته اند الان وقت مذاکره نیست.

اما مقامات دولت ترامپ تاکید کرده اند که تعرفه ها هنوز برقرار نشده و می توان اختلافات را از طریق مذاکره حل و فصل کرد.

ترامپ نیز در پست توئیتری جدید خود این موضع را تکرار کرد و نوشت: «چین موانع تعرفه های خود را کاهش خواهد داد زیرا کار درست همین است. مالیات ها متقابل خواهند شد و توافقی در زمینه مالکیت معنوی منعقد خواهد شد.»

وی با اشاره به روابط شخصی خود با شی جینپینگ، رئیس جمهوری چین گفت، این دو مرد همواره دوست هم خواهند بود و «آینده ای عالی برای هر دو کشور» در راه است.

ترامپ در توئیت های خود اشاره ای نکرده که آیا از زمان بالا گرفتن اختلافات تجاری با چین در هفته گذشته با رئیس جمهوری چین گفت وگویی داشته است یا نه. هنوز هیچ مذاکره تجاری رسمی ای نیز بین دو کشور برنامه ریزی نشده است.

روز سه شنبه، واشنگتن تعرفه های حدودا 50 میلیارد دلاری را برای اعمال بر برخی کالاهای چینی پیشنهاد کرد. روز پنجشنبه هم ترامپ مجددا به مقامات تجاری دولتش دستور داد تا اعمال تعرفه بر 100 میلیارد دلار دیگر از کالاهای وارداتی چینی را مد نظر قرار دهند.

دولت چین نیز با پیشنهاد تعرفه هایی مشابه گفته، آماده است تا در صورت عملی شدن تهدید جدید دولت آمریکا، با شدت به اقدامات واشنگتن پاسخ دهد.

انتهای پیام/4

R1012128/P1012122/S7,77,78,85/CT10

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۹۹۱۳۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصاحبه آتشین آرون بروکس؛ حمله به تیلور؟ ایرانی‌ها از آمدن به اینستاگرام من خودداری کنند!

آرون بروکس در مصاحبه جدید خود از ایرانی‌ها درخواست جالبی کرد.

طرفداری | آرون بروکس نماینده آمریکا در وزن 86 کیلوگرم کشتی آزاد المپیک 2024 است.

آرون بروکس فردی است که موفق به شکست دیوید تیلور در انتخابی کشتی آمریکا شد. بروکس، پدیده 23 ساله کشتی آمریکا در جدیدترین مصاحبه خود صحبت‌های جالبی را انجام داده است. 

آرون بروکس که در مورد حمله ایرانیان به صفحه اینستاگرام دیوید تیلور پس از شکست حسن یزدانی شنیده بود، به این موضوع نگاهی کنایه‌آمیز داشت و گفت:

کشتی‌دوستان ایرانی به زودی شما را می‌بینم. از آمدن به اینستاگرام من خودداری کنید.

بروکس در مورد رقبای خود (یزدانی و قاسم‌پور) گفت:

من نمی‌دانستم کامران و حسن با هم کشتی دارند، مگر آسیب دیدگی نداشتند؟ به هر دوی آنها می‌گویم موفق باشید!

از دست ندهید ????????????????????????

افتضاح تاریخی و رکورد بی‌سابقه چلسی در لیگ برتر دل هوادار کودک چلسی شکست؛ قرار بود بجنگید! سرمربی پاری سن ژرمن قول چهارگانه داد! حمایت امیر جعفری از سیدحسین حسینی + عکس

دیگر خبرها

  • باقری: انتظار حل موضوع فلسطین حین اشغالگری واقع‌بینانه نیست
  • رئیس جمهوری با حدود یکصد اتهام
  • بایدن یا ترامپ؟ / کدام نقاط ابهام، سرنوشت کاخ سفید را غیرقابل پیس‌بینی کرده؟
  • سیاست خارجی ترامپ در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا
  • پیروزی ترامپ و بایدن در انتخابات مقدماتی پنسیلوانیا
  • مصاحبه آتشین آرون بروکس؛ حمله به تیلور؟ ایرانی‌ها از آمدن به اینستاگرام من خودداری کنند!
  • ترامپ: با بایدن، صلح در خاورمیانه وجود نخواهد داشت
  • ترامپ محدودیت‌های جدید در پرونده کلاهبرداری خود را پذیرفت
  • ترامپ به فساد در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا متهم شد
  • فرصت کوتاه برای قبول پیشنهاد پرسپولیس و آمدن به ایران | هیچ وقت منتظر این پیشنهاد نبودم