Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-03@08:45:44 GMT

انقلاب اسلامی پرسش متعالی را برای بشریت مطرح کرد

تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۷۹۹۱۶۱۵

به گزارش ایکنا از کردستان، فردین صادق‌ایوبی، یکی از هنرمندان برجسته استان در دیدار جمعی از هنرمندان فرهیخته با نماینده ولی فقیه که به مناسبت سالروز شهادت شهید آوینی امروز، 20 فروردین ماه برگزار شد، اظهار کرد: پدیده بزرگ متافیزیک عصر جدید معتقد بود که هیچ پدیده متعالی‌تر از نفس انسان در عالم کائنات وجود ندارد که این امر بزرگ‌ترین خطای انسان از رنسانس تا به امروز طی کرد این کلیت را تفکر غرب می دانیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: تفکر غرب زمانی شروع شد که شرق جغرافیای و تفکر شرقی متلاشی شد و تفکر یونانی که جامعه را به طبقه مستکبر و مستضعف تقسیم کرد، رشد پیدا کرد.
صادق‌ایوبی بیان کرد: انقلاب اسلامی زمانی شکل گرفت که ما ایرانی‌ها در مواجه با این تسلط تفکر و مسیر جدید با چالش روبرو شدیم چراکه ایران همواره کانون تفکر بوده است.
وی بیان کرد: آیا تمدن‌های آسیایی نبودند که با این تفکر مقابله کنندچرا کشورهای مانند چین، هند و ژاپن با این چالش روبرو نشدند زیرا آن‌ها ادامه‌دهنده تفکر غرب شدند.
این هنرمند کردستانی افزود: ما ایرانی‌ها در این زمان به راه دیگری رفتیم چراکه در طول تاریخ نخستین تمدن آسیایی بودیم که در زمان اسکندر مقدونی با جان و دل با تمدن یونانی روبه رو شدیمو در آن دوره شاهد هستیم که شهرهای ساختند با نام اسکندرانیه اما هیچ ایرانی حاضر به زندگی در آن شهرها نشد.
وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی پرسش آدم چیست، عالم چیست و مبدا و مقصد آدم و عالم چیست را برای جهانیان مطرح کردیم، بیان کرد: یکی از ویژگیهای انقلاب اسلامی این است که یک پرسش متعالی که به حیات بشر تعلق داشته باشد، را مطرح کرد و این بزرگترین دستاورد انقلاب اسلامی است.
صادق ایوبی عنوان کرد: شهید آوینی از کسانی است که این مسئله را با جان و دل دریافت کرده بود و با جهان معاصر آشنا بود و فلسفه و سیاست را می فهمید و بیشتر از همه این حقیقت را فهمیده بود که فاصله‌ای که ما با غرب داریم تفکر نیست تکنولوژی است و ما ایرانی‌ها آن را بیشتر از قبل آن را مورد توجه قرار دهیم.
وی در پایان یادآور شد: انقلاب اسلامی از این بابت که یک انقلاب فرهنگی است یک پیش بینی برای سایر انقلاب های جهان دارد که همه انقلاب‌های آینده فرهنگی خواهد بود چراکه زبان بین ملت‌ها فرهنگی است.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۹۹۱۶۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری آیین سوگواری شهادت امام صادق‌(ع) در باغ موزه انقلاب

آیین سوگواری شهادت حضرت امام جعفر صادق علیه السلام در شب شهادت آن حضرت در مسجد جامع خرمشهر موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار می شود. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، همزمان با فرا رسیدن 25 شوال سالروز شهادت حضرت امام جعفر صادق علیه السلام مراسم سوگواری آن حضرت به همت موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و با همکاری هیات انصارالشهدا روز جمعه 14 اردیبهشت ماه از نماز مغرب و عشا در مسجد جامع خرمشهر موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار می شود.

هویت 7 شهید گمنام مدفون در فارس مشخص شد

مسجد جامع خرمشهر موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، واقع در ضلع جنوبی مترو شهید حقانی قرار دارد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • عملیات وعده صادق ظهور قدرت اراده ملت ایران بود
  • فرمانده کل سپاه: «وعده صادق» استثنایی‌ترین تصمیم نظام بود
  • سردار سلامی: عملیات وعده صادق استثنایی ترین تصمیم نظام بود
  • «وعده صادق» استثنایی‌ترین تصمیم نظام بود
  • سردار سلامی: عملیات وعده صادق استثنایی ترین تصمیم یک نظام بود
  • سرلشکر سلامی: در عملیات وعده صادق هیچ ایرانی از واکنش دشمن نترسید
  • جمهوری اسلامی با جنگ‌ها و تحریم‌ها قوی‌تر می‌شود | حمله به اسرائیل همه جهان را آرام کرد | در عملیات وعده صادق هیچ ایرانی از واکنش دشمن نترسید
  • وعده صادق نقطه عطف و روزنه امید در دنیا ایجاد کرد
  • مراسم سوگواری امام صادق در باغ موزه دفاع مقدس برگزارمی شود
  • برگزاری آیین سوگواری شهادت امام صادق‌(ع) در باغ موزه انقلاب