Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-24@23:45:41 GMT

رشت| پروژه مسکن مهر امسال در استان گیلان به اتمام می‌رسد

تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۷۹۹۱۸۰۸

رشت| پروژه مسکن مهر امسال در استان گیلان به اتمام می‌رسد

مدیر‌کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گیلان با بیان اینکه استان گیلان رتبه دوم مقاوم‌سازی مسکن روستایی را در کشور دارد گفت: پروژه مسکن مهر امسال در استان گیلان به اتمام می‌رسد. ۲۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۷ استانها گیلان نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، محمد اکبرزاده صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با گرامیداشت سالروز تاسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ایران اظهار داشت: نهادی که آغاز فعالیتش در پیروزی انقلاب اسلامی صورت گرفته است همواره باید خدمات ارزنده‌ای را به ملت اسلامی ایران ارائه کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر‌کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گیلان خاطرنشان کرد: این نهاد از 21 فروردین ماه سال 96 تاکنون با اعتبار هزار و 731 میلیارد ریال توانسته 6 هزار و 163 پروژه بخش‌ روستایی و شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت را به‌بهره‌برداری برساند. 

اکبرزاده با بیان اینکه با بهره‌برداری از پروژه‌های مذکور برای 22 هزار و 389 نفر در استان گیلان اشتغال موقت ایجاد شده است تصریح کرد: 5 هزار و 367 واحد از پروژه‌های یاد شده مختص پروژه بهسازی و مقاوم‌سازی مسکن روستایی بوده است.

وی با اشاره به اینکه 614 واحد از 6 هزار و 163 پروژه بهره‌برداری شده مختص پروژه مسکن مهر در شهرهای با جمعیت کمتر از 25 هزار نفر بوده است خاطرنشان کرد: پروژه مسکن مهر امسال در استان گیلان به اتمام می‌رسد.

مدیر‌کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گیلان با بیان اینکه حوزه گردشگری و بوم‌گردی در استان گیلان یکی از مهم‌ترین ارکان توسعه پایدار تعریف شده است افزود: این نهاد توسعه اقامتگاه‌های بوم‌گردی را به‌طور جدی دنبال می‌کند.

اکبرزاده با تاکید بر اینکه ساخت 5 هزار واحد مسکن روستایی بوم‌گردی در 480 روستا از سوی بنیاد مسکن سهمیه استان گیلان معرفی شده است بیان کرد: آغاز کار این پروژه از دی‌ماه سال گذشته در استان گیلان اجرایی شده و تاکنون هزار و 400 تقاضا در این پروژه شناسایی شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه 700 تقاضا از میزان مذکور در اجرای این پروژه تشکیل پرونده شده و 70 مورد به تصویب رسیده است خاطرنشان کرد: به ازای هر واحد بوم‌گردی از 2 میلیون تومان تا 20 میلیون تومان به متقاضیان تسهیلات ارزان قیمت پرداخت می‌شود.

مدیر‌کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گیلان با بیان اینکه این طرح در شهرستان‌ها اجرا می‌شود و مختص افراد بومی است تصریح کرد: ساخت این واحد‌ها در کاربری‌های مسکونی و گردشگری انجام می‌شود و در محدوده طرح‌های هادی است.

اکبرزاده هدف از اجرای پروژه‌های بوم‌گردی را ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی عنوان کرد و افزود: تلاش است با استفاده از توانمندی‌های بالای استان در حوزه‌ گردشگری، اشتغال پایدار و مطلوب در مناطق روستایی استان ایجاد شود.

مدیر‌کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گیلان با اشاره به اینکه امسال تسهیلات به‌سازی مسکن روستایی از 200 میلیون ریال به 250 میلیون ریال افزایش یافته است تاکید کرد: استان گیلان تاکنون در مقاوم‌سازی و بهسازی مسکن‌های روستایی رتبه دوم کشور را کسب کرده است.

وی با بیان اینکه تاکنون بیش از 110 هزار واحد مسکن روستایی در استان گیلان مقاوم‌سازی شده و امسال مقام‌سازی 15 هزار واحد مسکونی روستایی سهمیه استان گیلان است افزود: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گیلان به طور ویژه این پروژه را دنبال می‌کند.

اکبرزاده با تاکید بر اینکه استان گیلان تاکنون 25 درصد از سهمیه قیر رایگان کل کشور را به خود اختصاص داده است تصریح کرد: در کسب این موفقیت روستاییان با همکاری و مشارکت در زیرسازی و رها‌سازی راه‌های روستایی نقش ارزنده‌ای را ایفا کردند.

مدیر‌کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گیلان با اشاره به اینکه در سه سال گذشته 87 میلیارد تومان قیر رایگان به استان گیلان اختصاص یافته است بیان کرد: با توجه به تصویب این طرح در قانون بودجه سال 97، استان گیلان به طور مجدد از دریافت قیر رایگان بهره‌مند می‌شود.

اکبرزاده با بیان اینکه توسعه شنا‌گاه‌های استان گیلان به این نهاد ابلاغ شده است و در این طرح در 9 شهرستان ساحلی اجرا می‌شود خاطرنشان کرد: توسعه شناگاه‌های 9 شهرستان ساحلی استان گیلان با اعتبار مستقیم 200 میلیارد ریال انجام می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه 35 میلیارد ریال اعتبار از سوی استانداری برای استاندارد‌سازی تابلوی ورودی روستاها به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گیلان ابلاغ شده است افزود: در جریان این‌ طرح در ورودی روستاهای گیلان تابلوهایی با استاندارد‌های بین‌المللی و با معرفی جاذبه‌ها و ظرفیت‌های روستا مذکور نصب می‌شود. 

مدیر‌کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گیلان با اشاره به اینکه این طرح در 2 هزار و 1 روستا اجرا می‌شود خاطرنشان کرد: این تابلو‌ها بر اساس استاندارد‌های بین‌المللی و به دو زبان انگلیسی و فارسی در ورودی روستاهای گیلان نصب می‌شود.

اکبرزاده با اشاره به صدور اسناد روستایی و شهرهای با جمعیت کمتر از 25 هزار نفر جمعیت در استان گیلان تصریح کرد: تاکنون 6 هزار و 617 جلد سند روستایی و 221 جلد سند شهری در استان گیلان صادر شده است.

انتهای پیام/ ت

R7877/P1336/S6,71/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۹۹۱۸۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ممنوعیت فروش امتیاز واحد‌های مسکونی طرح نهضت ملی مسکن

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ محمدرضا فلاحتگر گفت: با توجه به پیشرفت ساخت واحد‌های نهضت ملی مسکن در گیلان و درخواست مردم برای خرید امتیاز آن ، هرگونه معامله و خرید و فروش امتیاز واحد‌های مسکونی تا زمان تحویل این واحد‌ها غیرقانونی و ممنوع است. 

وی با اشاره به گزارش‌های مردمی مبنی بر خرید و فروش این امتیاز‌ها، افزود: با خریداران ، فروشندگان و همچنین مشاوران املاکی که به خرید و فروش امتیاز واحد‌های مسکن ملی اقدام کنند، برخورد قضایی خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان گفت: هر شهروند فقط یک بار می‌تواند از امکانات و تسهیلات فرم «ج» یا همان امتیاز دولتی مسکن و زمین استفاده کند و در صورت فروش، این امتیاز را برای همیشه از دست خواهد داد. 

محمدرضا فلاحتگر افزود: با توجه به ماده ۲۳ قانون پیش فروش ساختمان و ماده ۱۹ آیین نامه اجرایی آن و نیز ماده ۳ آیین نامه اجرایی طرح‌های حمایتی و مسکن ملی، هر نوع خرید و فروش امتیاز طرح‌های حمایتی وزارت راه و شهرسازی ممنوع است و رسانه‌ها هم باید از درج تبلیغات محلی خرید و فروش این طرح‌ها خودداری کنند.

دیگر خبرها

  • طرح اجرای فیبرنوری کشور امسال به اتمام می‌رسد
  • اتمام تعمیر اسکله تاریخی بلوار بندرانزلی
  • انبوه سازی بیش از ۳۵ هزار واحد مسکن ملی در ۹ شهر گیلان
  • اتمام پروژه رینگ شرق تبریز تا پایان سال
  • استفاده از ظرفیت‌های مردمی زمینه ساز اتمام پروژ‌های نهضت ملی مسکن
  • بهره برداری از ۴ تقاطع غیر همسطح رشت تا شب عید ۱۴۰۴
  • ممنوعیت فروش امتیاز واحد‌های مسکونی طرح نهضت ملی مسکن
  • لزوم مدیریت علمی آب موجود در بستر دریاچه ارومیه
  • اختصاص ۳۵۰۰میلیارد ریال از محل مولدسازی به پروژه‌های ورزشی اردبیل
  • عزم جدی حل مشکل کم آبی شهر مرزی نوسود و روستاهای مرزی شهرستان پاوه