Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@13:36:58 GMT

طرح مهارت های زندگی و فرزند پروری در قزوین اجرا شد

تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۷۹۹۲۳۰۴

طرح مهارت های زندگی و فرزند پروری در قزوین اجرا شد

قزوین-ایرنا-معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قزوین گفت: اجرای طرح ملی مهارت های زندگی و فرزند پروری روز دوشنبه در مدارس مناطق حاشیه نشین استان آغاز شد.

نادر میرزایی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:این طرح به دنبال عقد تفاهم نامه بین وزارت کشور،ستاد مبارزه با مواد مخدر و جمعیت هلال احمر در راستای اهداف بشردوستی جمعیت، کلاس های مهارت های زندگی و فرزندپروری در مدارس مناطق حاشیه نشین قزوین اجرا می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اضافه کرد: با هماهنگی صورت گرفته با دفتر مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی آموزش و پرورش، کارگاه ها با حضور مربیان آموزش دیده آموزش وپرورش به مدت 2 ساعت برگزار می شود.
میرزایی ادامه داد:افرادی که دچار آسیب های اجتماعی می شوند توان برقراری ارتباط موثر با جامعه وحتی با خانواده خود را ندارند که اگر ما به عنوان یکی از نهادهای اجتماعی وفرهنگی بتوانیم این مفاهیم ارتباطی را در مدارس نهادینه کنیم مسائل بسیاری حل خواهد شد.
وی افزود:براساس تمهیدات انجام شده این کارگاه ها در6 مدرسه شبانه روزی و 10 مدرسه حاشیه شهر قزوین برگزار می شود.
230 هزار دانش آموز در 2 هزار و 200 واحد آموزشی قزوین به تحصیل اشتغال دارند.
7388/6012

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي جمعيت هلال احمر طرح مهارت هاي زندگي كارگاه هاي آموزشي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۹۹۲۳۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دهه شصتی های متاهل، تجلیل شدند

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین، مراسم تجلیل از زوجین دهه شصتی که در سال ۱۴۰۲ ازدواج نموده اند برگزار شد. در این مراسم از ۲۹ نفر از زوجین شهرستان قزوین و ۴ نفر از بانوان دهه شصتی دارای فرزند تجلیل به عمل آمد.
مدیر کل امور بانوان استانداری در این مراسم گفت: طبق پژوهش‌های انجام شده دهه شصتی‌ها جزو سرمایه‌های این کشور هستند و مسائل و مشکلات خودشان را هم دارند و امیدواریم با توجه به مهارت‌هایی که دارند زندگی آرام و پر مهری را تجربه کنند.
علیخانی گفت: مرکز خدمات ازدواج در حال راه اندازی است و خدماتی در حوزه مشاوره و تسهیلات و مسائل ازدواج به افراد تعلق می‌گیرد که به زودی انجام خواهد شد. افرادی که وارد مرحله زندگی مشترک شده اند می‌توانند از خدمات این مرکز استفاده کنند. چون افراد از دو خانواده متفاوت هستند نیاز به گذشت و مهارت زیادی هست تا زندگی‌ها دوام پیدا بکند و شرایط آرامش برای تربیت خودمان و فرزندانمان فراهم شود.
حجت الاسلام محمد حسینی کارشناس امور خانواده هم در این آیین گفت: مادران امانت داران فرزندانشان هستند و به گفته شهید مطهری هیچ مقامی بالاتر از مادری برای یک زن نیست.
وی بهترین زمان برای فرزند آوری بعد از ازدواج را شناخت قابلیت‌های لازم برای والد شدن، پذیرش روانی برای بچه دار شدن هر دو زوج، پشتیبانی از همسر عنوان کرد.
خیری فر مشاور امور بانوان اداره کل ثبت اسناد استان گفت: با توجه به کاهش آمار ازدواج جوانان دهه شصت تصمیم شد برای ترغیب به ازدواج از زوجینی که در سال ۱۴۰۲ ازدواج کرده اند تجلیل به عمل آید و برای حمایت از فرزند آوری این افراد هدیه‌ای به مبلغ دو میلیون و پانصد هزارتومان به صورت بن خرید سیسمونی به افراد اهدا شد.

دیگر خبرها

  • تجلیل از ۲۹ زوج دهه شصتی در قزوین
  • اجرای طرح ایمن‌سازی مدارس حاشیه راه‌های مازندران
  • دهه شصتی های متاهل، تجلیل شدند
  • اجرای طرح‌های محله محور در روستا‌های استان همدان
  • حمایت از لایحه جوانی جمعیت برنامه اصلی شهرداری قزوین
  • سنت‌ها و سبک زندگی اسلامی در کردستان جریان دارد
  • افزایش تسهیلات ودیعه مسکن در خوزستان+فیلم
  • جشنواره حضرت خدیجه (س) در کردستان برگزار می‌شود
  • برخورداری برخی متقاضیان با فرم ج قرمز از زمین رایگان
  • فرم ج و اهدای زمین به متقاضیان جوانی جمعیت