Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسئول میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری شهرستان سرایان از تهیه و تدوین دو طرح مطالعاتی برای پروژه های گردشگری این شهرستان خبرداد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد عرب مسئول میراث فرهنگی شهرستان سرایان در گفت وگو با سرایان بیدار گفت :مطالعات اولیه ایجاد کمپ گردشگری درورودی شهر سرایان وهمچنین کمپ گردشگری غار بتون توسط شرکت نقش آوران توس آغاز شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: نبود امکانات اولیه اقامت موقت در شهر سرایان نیاز به ایجاد کمپ گردشگری  با امکانات رفاهی و تفریحی را ایجاب می نمود که با تصویب پروژه در کمیته برنامه ریزی شهرستان در سال 96 و تخصیص اعتبارات مطالعات اولیه طرح آغاز شده و محل اجرای طرح کمپ گردشگری خلیج فارس واقع در سه کیلومتری محور سرایان به بیرجند خواهد بود که به همراه مشاور ، نماینده شورای اسلامی و ریاست اداره منابع طبیعی شهرستان از محل طرح بازدید و موارد مورد نیاز پروژه به مشاور ابلاغ گردید.

مسئول میراث فرهنگی شهرستان سرایان اظهارکرد: همزمان با مطالعات اولیه کمپ گردشگری شهر سرایان ، مطالعات کمپ گردشگری غار بتون که یکی از  زیباترین غارهای آهکی و به اورست غارهای  شرق کشور مشهور است نیز آغاز شده و تیم مطالعاتی از غار بازدید نموده اند.

عرب گفت : غار زیبای بتون در نزدیکی روستای چرمه در 12 کیلومتری مرکز شهر سرایان واقع شده و در نزدیکی این غار زیارتگاه پیراباذر از اماکن تفریحی و زیارتی شهرستان سرایان قرار دارد. برای پیمایش این غار تجهیزات پیشرفته غارنوردی مورد نیاز می‌باشد. قندیل‌های زیبای آهکی به اشکال مختلف، حوضچه‌های آب معدنی، بلورهای زیبای کوارتز و کلسیت از شگفتی‌های داخل غار می‌باشند.

وی خاطرنشان کرد: در داخل این غار می توان انواع تزئینات آهکی از قبیل استلاگمیت،استلاگمیت (لوله ای ، میله ای ، گل کلمی و...) حوضچه های آب معدنی،بلورهای زیبای کوارتز و کلیست و پدیده بی نظیر وکمیاب مروارید غار را مشاهده کرد .

مسئول میراث فرهنگی شهرستان سرایان بیان داشت: یکی از  پتانسیل های بالقوه شهرستان در زمینه صنعت گردشگری  ، غار بتون می باشد که برای استفاده از ظرفیت و پتانسیل این جاذبه طبیعی منحصر به فرد و رونق گردشگری شهرستان ان شاءالله با کمک مردم و مسئولین بزودی شاهد شروع عملیات اجرایی کمپ گردشگری غار بتون خواهیم بود.

عرب تصریح کرد: برنامه ما برای امسال ، ادامه عملیات اجرایی کمپ گردشگری نجومی کویر سه قلعه و شروع عملیات اجرایی کمپ های گردشگری شهر سرایان ، غار بتون و کاه کوه سرایان می باشد. 

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۹۹۲۶۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهاباد به موزه جدید و نمایشگاه دائمی صنایع‌دستی نیاز دارد

حسن عباسی فرماندار ویژه مهاباد امروز در نخستین جلسه کارگروه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، گفت: صنعت گردشگری یکی از شاخص‌های توسعه‌ای شهرستان مسافرپذیر مهاباد بوده که توسعه زیرساخت و تقویت این بخش در دستور کار قرار دارد.

وی بر حفظ و نگهداری از اماکن تاریخی تاکید کرد و ادامه داد: مکان‌های باستانی در مناطق مختلف نیز باید با استفاده از تابلو و علائم صیانت شوند.

واحد جولایی رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری مهاباد هم اظهار کرد: پارسال برای ۱۰ اثر فاخر شهرستان با هدف ثبت ملی تشکیل پرونده شده که امسال نسبت به لوح رسمی ثبت‌ملی آنها اقدام خواهد شد.

وی بیان کرد: همچنین پارسال ۵ کارگاه آموزشی در حوزه صنایع‌دستی با حضور اساتید برجسته برگزار شد و مورد استقبال شهروندان نیز قرار گرفت.

وی یادآورشد: بازسازی مساجد تاریخی، مرمت موزه، توسعه روستا‌های هدف گردشگری، سکوسازی اماکن تاریخی و ساماندهی زیرساخت‌های گردشگری از دیگر اقدامات پارسال بود.

بابک رستم‌پور شهردار مهاباد هم در این جلسه بیان کرد: ۲۳ میلیارد ریال برای مرمت، بازسازی و حفظ اماکن تاریخی سطح شهر در بودجه امسال پیش‌بینی شده است.

وی بیان کرد: محوطه‌سازی، حفظ بافت‌های تاریخی، کمک به اجرای طرح‌های گردشگری از دیگر برنامه‌های شهرداری در حوزه گردشگری شهرستان است.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • جانمایی محل جدید آراد کوه در جاده تهران-قم در دست مطالعه است
  • ثبت روز «روز گل محمدی و گلاب» در ضمیمه تقویم ملی
  • راه‌‌اندازی آنلاین‌شاپ صنایع دستی و سوغات محلی در طبس
  • دستگیری ۳ حفار غیرمجاز در قروه
  • تخصیص اعتبارات لازم برای حوزه میراث‌فرهنگی شهرستان گرمی
  • مهاباد به موزه جدید و نمایشگاه دائمی صنایع‌دستی نیاز دارد
  • ظرفیت های گردشگری گرمی در قالب جشنواره معرفی می شود
  • جشنواره غذاهای سنتی شهرستان گرمی برگزار شد
  • گردشگری نخستین رکن سند توسعه و پیشرفت شهرستان نایین است
  • پروژه های مهم عمرانی شهرستان تا پایان دولت تکمیل شود