Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرم آباد - ایرنا - رئیس دانشگاه لرستان گفت: 40 میلیارد ریال اعتبار برای ساخت تقاطع غیر همسطح در ورودی این دانشگاه اختصاص یافته است.

به گزارش خبرنگار ایرنا خسرو عزیزی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران بیان کرد: این میزان اعتبار از محل تملک دارایی برای طرح‌های دارای ردیف ملی که در اختیار دو نماینده‌ خرم‌آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی است، به ساخت تقاطع غیرهم‌سطح ورودی دانشگاه لرستان و دانشگاه‌های منطقه‌ کمالوند اختصاص یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار کرد: ساخت تقاطع غیرهم‌سطح برگشتی در محل ورودی دانشگاه لرستان در منطقه کمالوند خرم‌آباد از مطالبات و خواسته‌های اعضای هیئت علمی، دانشجویان و کارکنان دانشگاه لرستان و نیز از خواسته‌های ساکنان منطقه‌ی کهریز خرم‌آباد بوده است.
رئیس دانشگاه لرستان همچنین گفت: ساخت این تقاطع حداقل 6 کیلومتر فاصله تردد به دانشگاه لرستان، دانشگاه‌های پیام‌نور و علوم پزشکی واقع در منطقه کمالوند خرم‌آباد را کاهش می دهد.
دانشگاه لرستان، با احتساب واحدهای آموزش عالی وابسته به این دانشگاه در شهرستان‌های استان، بیش از 9 هزار دانشجو و 280 عضو هیئت علمی دارد.
7274/6060

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي تقاطع غير همسطح دانشگاه لرستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۹۹۲۸۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انسداد محور قدیم خرم‌آباد پلدختر

ایسنا/لرستان استاندار لرستان از انسداد محور قدیم خرم‌آباد پلدختر خبر داد.

فرهاد زیویار در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به وضعیت بارش‌ها در استان گفت: خوشبختانه بارش‌های مناسبی در استان را شاهد هستیم.

وی اضافه کرد: تقریباً بارندگی‌های خیلی خوب در طول سال و به صورت متناوب در یک هفته گذشته را در استان داشتیم.

زیویار با بیان اینکه در سال زراعی جاری و تاکنون دو شهر سردسیر لرستان یعنی ازنا و الیگودرز زیر ۳۰۰ میلی‌متر بارندگی داشته‌اند، بیان کرد: دیگر شهرهای ما بین ۳۳۰ تا حتی ۵۹۱ میلی‌متر بارندگی داشتند، شهر کوچکی مانند شول‌آباد ۵۹۱ میلی‌متر بارندگی داشتیم، عمدتاً شرایط بارندگی وقتی بالای ۳۲۰ و ۳۳۰ باشد یعنی مناسب است.

استاندار ادامه داد: در بارندگی اخیر کمترین بارندگی اخیر مربوط به خرم‌آباد و رومشکان با ۲۵ و ۲۰ میلی‌متر و در برخی شهرها نیز تا ۱۱۳ میلی‌متر بارندگی را داشتیم.

زیویار با بیان اینکه شهر پلدختر بیشترین میزان بارندگی اخیر را با ۱۱۳.۶ میلی‌متر را به خود اختصاص داد، گفت: بیشترین مجموع بارندگی سال زراعی ۱۴۰۲ -۱۴۰۳ لرستان مربوط به شول‌آباد با ۵۹۱ میلی‌متر، سپید دشت ۵۱۸ میلی‌متر، دوره چگنی ۴۵۰ میلی‌متر، پلدختر ۴۰۵ میلی‌متر، الشتر ۴۰۴ میلی‌متر و  رومشکان با ۳۹۶ میلی‌متر است.

وی افزود: الان شهرهای گرمسیری استان لرستان در سال زراعی جاری تقریباً همه یا ۴۰۰ یا بالای ۴۰۰ میلی‌متر بارندگی داشتند که بارندگی مناسبی است.

استاندار با بیان اینکه ۳۸۳ میلی‌متر میانگین بارش‌های استان در سال زراعی جاری است، به خسارت‌های بارش‌ها نیز اشاره کرد و یادآور شد: بالطبع وقتی حجم بارندگی در برخی بخش‌ها زیاد باشد خساراتی را نیز به دنبال دارد، برخی راه‌های روستایی و  محور خرم‌آباد پلدختر دچار خسارت شده است.

زیویار اضافه کرد: طبق گزارشی که اعلام شده ۴۰ تا ۵۰ کیلومتر راه‌ روستایی عشایری نیز دچار خسارت شده است.

وی تصریح کرد: در برخی نقاط در طول دیشب تا امروز صبح قطع برق داشتیم که مشکل رفع شد؛ در برخی شهرهای سردسیر مانند گردنه گله‌بادوش الیگودرز دچار انسداد برخی از مسیرها شدیم.

استاندار لرستان گفت: به برخی از بخش‌های مسیر اصلی خرم‌آباد به سمت بروجرد خسارت وارد شده و در بقیه شهرها نیز راه‌ها بیشتر دچار انسداد شدند تا اینکه خسارت ببینند.

زیویار همچنین با اشاره به وضعیت شهرستان دلفان نیز گفت: محور ارتباطی ۲۰ روستای این شهرستان بر اثر خسارت سیل به پل‌ها و گل‌ولای هم‌اکنون مسدود شده‌ است و تلاش راهداران برای بازگشایی این محورها ادامه دارد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ۳۶درصد از حجم مخازن سد‌های لرستان پر است
  • آغوش گرم مالک برای محقق‌کننده آرزوهای لرستان (عکس)
  • سرزمینی غوطه‌ور میان قدمت و تمدن/ با سفر به لرستان تاریخ را ورق بزنید
  • کدورت آب شرب خرم‌آباد/ آب روستاهای سیل‌زده لرستان وصل شد
  • پیشرفت تکنولوژی هزینه تحقیق را ارزان‌تر می‌کند/ اختصاص بودجه برای بروز رسانی تجهیزات به دانشگاه‌ها
  • رفع مشکلات ترافیکی تقاطع بلوار شهید عابدی و بلوار حضرت خدیجه(س)
  • مخالفت پلیس راهور با ساخت شتابزده تقاطع مدرس همدان
  • بهره برداری از پل‌های معلم و قراملک تبریز در خرداد ماه
  • انسداد محور قدیم خرم‌آباد پلدختر
  • راه‌آهن دورود_خرم‌آباد؛ پروژه‌ احیاء شده دولت سیزدهم