Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ايتنا»
2024-05-03@03:09:07 GMT

جمهوری چاد شبکه‌های اجتماعی را فیلتر کرد!

تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۷۹۹۳۰۷۸

جمهوری چاد شبکه‌های اجتماعی را فیلتر کرد!

ایتنا - جمهوری چاد به علت مخالفت مردم با تمدید ریاست جمهوری ادریس دبی شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌ها را فیلتر کرد.
جمهوری چاد تحت تاثیر مسائل و ناآرامی‌های سیاسی در این کشور به فیلتر و مسدودسازی شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌های متعددی اقدام کرد.

به گزارش ایتنا از ایسنا، مسائل و مشکلاتی که مردم و شهروندان کشور آفریقایی چاد مدتهاست با آن درگیرند، تمدید ریاست جمهوری " ادریس دبی " تا سال ۲۰۳۳ است که از سال ۱۹۹۰ بر مردم این کشور آفریقایی حکومت کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



بعد از آنکه مردم این کشور به مخالفت با این قانون برخاستند، شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌های مورد استفاده مردم نیز که در اطلاع‌رسانی و مخالفت آن‌ها تاثیرگذار بودند، اقدام به بررسی و تحلیل علل و پیامدهای منفی تمدید دوران مدت رئیس جمهور کنونی چاد کردند.
حالا با گسترش این اعتراضات و ناآرامی‌ها، پیام رسان‌های واتس اپ، فیس بوک مسنجر و وایبر مسدود و فیلتر شدند تا آتش خشم و عصبانیت مردم فروکش کند.

به عقیده تحلیلگران بسیاری، ایده فیلترینگ و مسدودسازی موقت شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌ها که معولا توسط دولت‌های بسیاری در سراسر جهان به منظور فروکش کردن اعتراضات و مخالفت‌های گسترده در سطح کشور انجام می‌شود، ایده خامی است که ممکن است تنها به صورت موقت آبی برروی آتش معترضان بریزد و جمهوری چاد باید برای حفظ امنیت، صلح و ثبات در کشورش این قانون را لغو و مطابق خواسته مردمش عمل کند.

اقتصاد کشور آفریقایی چاد که یک سرزمین کاملا خشک و بیابانی است که در آن هیچ گونه دسترسی به منابع آبی و دریا وجود ندارد، وابستگی کاملی به استخراج و صادرات نفت دارد.

منبع: ايتنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.itna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ايتنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۹۹۳۰۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام عربستان به اسرائیل درباره حمله احتمالی به رفح

آفتاب‌‌نیوز :

 شبکه «کان» رژیم صهیونیستی گزارش داد که یک منبع آگاه در دربار پادشاهی عربستان سعودی به این شبکه اعلام کرده ریاض نسبت به انجام هرگونه عملیات نظامی رژیم اشغالگر در رفح به تل‌آویو هشدار داده است.

این منبع آگاه همچنین مدعی شد که ریاض به تل‌آویو اعلام کرده که هرگونه حمله نظامی به رفح، باعث دور شدن عادی‌سازی روابط با عربستان می‌شود.

منبع مذکور همچنین اعلام کرد ریاض از طریق آمریکایی‌ها پیامی به تل‌آویو ارسال و تاکید کرده است که هرگونه عملیات نظامی در رفح «اشتباه بزرگی» تلقی شده و قرارداد عادی‌سازی روابط میان ریاض و تل‌آویو را دور می‌کند.

شبکه کان رژیم صهیونیستی به نقل از این منبع سعودی که نخواست نامش فاش شود، گزارش داد در صورت حمله رژیم صهیونیستی به رفح که ریاض را از توافق دور می‌کند، «عربستان به چشم کشور خائن دیده خواهد شد.»

این منبع تاکید کرد که در صورت عدم تشکیل کشور فلسطین، عربستان نمی‌تواند روابط خود را با رژیم صهیونیستی عادی کند و ریاض نمی‌خواهد جایگاهی را که نزد کشور‌های اسلامی دارد، از دست بدهد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • پیام عربستان به اسرائیل درباره حمله احتمالی به رفح
  • گام اول به سمت دولت تنظیم‌گر برداشته شد
  • وزیر ارتباطات: رفع فیلتر صرفا با امضای رئیس جمهور؟ توصیه می‌کنم دوباره قانون را بخوانید
  • همکاری با آفریقای مرکزی در تمامی زمینه های محیط زیستی
  • همکاری با آفریقای مرکزی در حوزه محیط زیست
  • تاکید پدافندغیرعامل بر ضرورت ارتقا امنیت پیام‌رسان‌های داخلی
  • تاکید پدافند غیر عامل بر ضرورت ارتقای امنیت پیام‌رسان‌های داخلی
  • تاکید پدافندغیرعامل بر ضرورت ارتقای امنیت پیام‌رسان‌های داخلی
  • سپاه و ارتش بازوان قدرتمند نظام جمهوری اسلامی اند 
  • جنجال نظرات مهدی نصیری درباره شاهزاده پهلوی و اپوزیسیون!