Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام نیوز، طاهره باقرنژاد، پژوهشگر علوم دینی سخنان خود را چنین آغاز کرد: نیاز انسان به غذا مهم‌ترین نیاز روزمره اوست. تندرسی، آرامش، اعصاب و حتی تکثیر نسل در گرو تغذیه سالم است. یکی از مسائل مهم نداشتن برنامه کمی و کیفی در مصرف غذای سالم و مناسب است. این مقاله با عنوان جستاری بر دو وعده غذا در قرآن یعنی صبح و شام بر اساس آیه «لَا یَسْمَعُونَ فِیهَا لَغْوًا إِلَّا سَلَامًا وَلَهُمْ رِزْقُهُمْ فِیهَا بُکْرَةً وَعَشِیًّا: در آنجا سخن بیهوده‌‌اى نمى‌شنوند جز درود و روزی‌ ‌شان صبح و شام در آنجا [آماده] است» را بررسی کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: این مقاله تلاش کرده است در خصوص آیه اشاره شده، نقش دو وعده غذا را از نظر طب سنتیِ اسلامی بیان کند.

 

یافته‌های پژوهش این دو وعده را عامل سعادت انسان می‌داند. داشتن وعده غذایی صحیح و سالم مورد تاکید قرآن است.

 

باقرنژاد تصریح کرد: کمیت و مقدار وعده غذایی مهم است، بسیاری سه وعده غذا را می‌خورند و برخی از شام پرهیز می‌کنند که با رهنمود آیه ۶۲ سوره مریم از دو وعده یاد می‌کند. مراد از بکرة اول روز و عشیا به معنای آخر روز است.

 

وی افزود: صبحانه مهم‌ترین وعده غذایی است و نخوردن شام مورد تضعیف بدن است. ناهار وعده اضافی است که موجب افزایش سودا در بدن می‌شود. در قرآن بیان شده که مومنان در بهشت با دو وعده غذایی مورد پذیرایی هستند.

 

ایکنا

115

 

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: طب علم غذا اسلام قرآن دین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۹۹۳۲۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برای مبارزه با این بیماری خیار تلخ بخورید

آفتاب‌‌نیوز :

گیاه خیار تلخ، در پاکستان و هند و در برخی از کشور‌های آسیایی به همین نام خوانده می‌شود. البته کشور‌های انگلیسی زبان کارلا را با نام‌های؛ کدوی تلخ و یا خربزه تلخ نیز می‌شناسند.

از آن‌جایی که میوه کارلا سرشار از موادی مانند charactin و momordicin است. این دو ماده موجود در میوه کارلا می‌تواند در کنترل فشار خون و همچنین مبارزه با مشکلات بیماران دیابتی بسیار موثر واقع شود.

دانه‌های میوه این گیاه دارای ترکیبات پلی پپتیدی مشابه انسولین و با عوارض کمتر است که مصرف آن موجب کاهش قند در بیماران دیابتی نوع اول می‌شود

مصرف آب کارلا بدن را در برابر هجوم اپی رادیکال‌های آزاد حفظ می‌کند. همچنین، سیستم ایمنی بدن قویتر شده و بدن راحت‌تر می‌تواند بیماری‌های داخلی را کنترل کرده و در نتیجه آن‌ها را نابود کند.

از سویی مصرف میوه کارلا می‌تواند باعث تسهیل در جریان خون شود. این عمل می‌تواند زخم‌های ایجاد شده در بدن را زودتر مداوا می‌کند.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • رژیم غذایی سالم برای جلوگیری از انواع سرطان
  • حذف گوشت از بیشتر غذاهای میزبان در المپیک پاریس!
  • هر شانه تخم مرغ چند؟
  • به این دلیل چیپس نخورید!
  • وعده صبحانه را با این مواد غذایی شروع کنید
  • کاهش خطر ابتلا به سرطان پروستات با مصرف این مواد غذایی
  • ابتلا به سرطان پروستات با مصرف این مواد غذایی
  • برای مبارزه با این بیماری خیار تلخ بخورید
  • ببینید | حرف‌های این متخصص را بشنوید تا دیگر ته‌دیگ نخورید!
  • نوری قزلجه: فراکسیون مستقلین احتمالا برای ریاست مجلس و دیگر پُست ها کاندیدا دارد /تعداد اعضای فراکسیون ممکن است به ۱۰۰ نفر هم برسد