Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «وانا»
2024-04-29@23:00:01 GMT

تبعیض جنسیتی در دستمزد کارکنان سرویس سلامت همگانی انگلیس

تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۷۹۹۳۲۹۳

به گزارش وانانیوز، 

بر اساس این اطلاعات، میانگین درآمد یک کارمند زن که به طور تمام وقت در این سرویس کار می‌کند با حدود ۲۹ پوند نسبت به ۳۷ پوند درآمد یک مرد، فاصله‌ی بیش از ۲۳ درصدی دارد.

همچنین در میان پزشکان نیز این شکاف جنسیتی دستمزدها با درآمد حدود ۶۸ هزار پوندی پزشکان مرد نسبت به درآمد ۵۷ هزار پوندی پزشکان زن، ۱۵ درصد برآورد شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یک پزشک از اتحادیه پزشکان زن ضمن تاسف بار خواندن این آمار بیان کرد: این آمار نشان دهنده این واقعیت است که احتمال دستیابی مردان به موقعیت‌های بالاتر همان‌گونه که در دیگر زمینه‌های اقتصادی شاهد آن هستیم بیشتر است.

به گزارش بی‌بی‌سی، سخنگوی دپارتمان بهداشت و امور اجتماعی انگلیس در این رابطه اعلام کرده که نسبت به عادلانه بودن درآمد کارکنان NHS بدون در نظر گرفتن جنسیت آن‌ها متعهد است و با این سازمان برای توقف این شکاف جنسیتی همکاری داشته و به بررسی مستقل در این مورد خواهد پرداخت.

انتهای پیام

منبع: وانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت vananews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «وانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۹۹۳۲۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش سرانه تخت بیمارستانی خراسان شمالی نسبت به میانگین کشوری

معاون درمان وزارت بهداشت گفت: فاصله سرانه تخت بیمارستانی خراسان شمالی نسبت به کشور کاهش یافته است، اما همچنان پایین‌تر از میانگین است و این فاصله باید کمتر شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان شمالی، سعید کریمی امروز _ شنبه هشتم اردیبهشت_ در مراسم افتتاح و کلنگ زنی پروژه‌های بهداشت و درمان خراسان شمالی اظهار کرد: تمامی اقدامات صورت گرفته توسط دولت در مقابل جایگاه مردم اندک است.

وی با تاکید بر اینکه رویکرد وزارت بهداشت عدالت و تعالی نظام سلامت است، افزود: فاصله سرانه تخت خراسان شمالی نسبت به کشور کاهش یافته اما همچنان پایین است لذا باید این فاصله کمتر شود.

معاون درمان وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: برای ماندگاری پزشکان در خراسان شمالی تعرفه دولتی و خصوصی در این استان را ثابت کردیم که اقدامی بی سابقه بود.

کریمی عنوان کرد: سال ۹۵ برای درآمد پزشکان در بیمارستان دولتی قرار دادند که دولت سیزدهم آن را برداشت؛ همچنین طرح قاصدک را حذف کردیم و مالیات را کاهش دادیم تا بخش دولتی درمان جان دوباره بگیرد.

کد خبر 748466

دیگر خبرها

  • جنجال سفر‌های هوایی لوکس دیوید کامرون
  • گزارش سالانه کمیسیون حقوق بشر کانادا منتشر شد
  • کاهش سرانه تخت بیمارستانی خراسان شمالی نسبت به میانگین کشوری
  • مشکلات مالی، دانشگاه انگلیسی را به مرز نابودی رساند
  • تمدید اعتبار  سیستمی پوشش بیمه ای بیمه شدگان روستایی و سلامت همگانی ایرانیان 5 دهک اول درآمدی
  • رشته‌های عفونی و خون متقاضی کمتری دارند/ شاهد گسترش مصرف سیگار هستیم
  • پزشکی به شرط کسب درآمد
  • پزشکی به شرط کسب درآمد!
  • دانشگاه‌های انگلیس بابت ارتباط با چین زیر ذره‌بین سرویس‌ امنیتی می‌روند
  • تلوبیون بین برنامه‌ها تبعیض می‌گذارد؟/ محتوایی که ضریب می‌گیرد