Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برناازلرستان ؛محمد خدابخشی در نشست علنی مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود اظهار کرد: لازم می دانم در آغاز سخنانم به عنوان عضو کوچکی از قوم بزرگ  و اصیل لر از تریبون خانه ملت، اهانت های اخیر به این دلاور مردان و شیرزنان و تاریخ ایران زمین را محکوم کرده و گوشزد کنم توهین به هر قوم توهین به تاریخ، فرهنگ و اصالت ایران است و نام پر افتخار قوم لر همواره مساوی با غیرت و رشادت بوده و خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی ،افزود: با خدای خود عهد بسته ام تا صدای رسای مردمی باشم که سالها با نجابت هر چه تمام تر در محرومیت به سر برده اند و هیچگاه آنچنان که شایسته آنها است مورد توجه قرار نگرفته اند و امروز گلایه مند از این همه غفلت و بی مهری، حقوق مسلم خود را مطالبه می کنند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس دهم گفت: امروز به نمایندگی از موکلین مظلوم و صبورم از تریبون خانه ملت مطرح می کنم و به جد خواهان رسیدگی ویژه به این موارد هستم، شهرستان الیگودرز به عنوان پهناورترین شهرستان استان لرستان با بیشترین تعداد روستاها متاسفانه از نظر شاخص های زیر ساختی از محروم ترین نقاط کشور است.

این نماینده مجلس تاکید کرد: شاید باور این حقیقت دشوار باشد که 101 نقطه جمعیتی این شهرستان هنوز پس از گذشت 4 دهه از عمر پر برکت انقلاب اسلامی فاقد جاده دسترسی است و به این معنی است که حدود 25 درصد از روستاهای این دیار از اغلب خدمات و هر آنچه لازمه توسعه است برخوردار نیستند.

وی بیان کرد: جاده های موجود نیز مشکلات عدیده ای دارند، از جمله پایین بودن کیفیت و ایمنی لازم، وجود نقاط حادثه خیز متعدد که باعث شده ماهانه تعداد زیادی تصادفات منجر به فوت و جرح در راه های مواصلاتی شهرستان رخ دهد. کمبود شدید دستگاه ها و ماشین آلات راهداری و راه سازی و کیفیت نامطلوب راه های درون شهری از دیگر معضلات در این مقوله است.

خدابخشی با اشاره به وضعیت نامطلوب راه های جاده ای، گفت: با توجه به پایین بودن درصد راه های روستای آسفالته نسبت به مجموع جاده های روستایی شهرستان، آسفالت شدن 500 کیلیومتر از جاده ها ضرورت داشته و برای رفع نقاط حادثه خیز باید اقدامات عاجل وجدی صورت گیرد.

وی تصریح کرد: در زمینه زیرساخت برق، علاوه بر لزوم برق رسانی هر چه سریع تر به روستاهای فاقد برق، تامین برق مورد نیاز توسعه صنعتی شهرستان ضروری است، از این رو از وزارت نیرو توقع می رود  باتوجه به اینکه خط 400 کیلو ولت برق از الیگودرز عبور می کند نسبت به احداث پست 400 کیلو ولت در شهرستان اقدام کند.

این نماینده مجلس در بخش دیگر نطق خود یادآورشد: در حوزه گاز رسانی با توجه به اقلیم شهرستان و سردی هوا در بیش از 8 ماه از سال، تسریع گازرسانی به روستاها و همچنین آغاز عملیات اجرایی گاز رسانی به شهر شول آباد مورد انتظار است، در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات با توجه به عدم پوشش دهی مناسب تلفن همراه انتظار می رود اپراتورهای تلفن همراه مخصوصا اپراتور همراه اول نسبت به رفع این مشکل با  نصب ایستگاه BTF در نقاط مختلف شهرستان اقدام کند.

نماینده مردم الیگودرز در مجلس  عنوان کرد: از سازمان صدا و سیما می خواهیم که نسبت به تقویت شبکه دیجیتال و تحت پوشش قراردادن مناطقی از این شهرستان که به علت عدم پوشش دهی ناگزیر به استفاده از شبکه های ماهواره و شبکه های خارجی شده اند، اقدام عاجل انجام دهد.

وی عنوان کرد: آب بزرگترین سرمایه شهرستان الیگودرز که در جهت توسعه سایر استان ها مورداستفاده قرار گرفت و کام شهرستان های مسیر خط انتقال آب را شیرین ساخت اما جز تلخ کامی و خرابی برای شهروندان شهرستان الیگودرزی نداشت.

خدابخشی با بیان اینکه امروز 141 روستای شهرستان مشکل آب شرب دارند، اظهار کرد: بد نیست که بدانید 47 درصد زمین های کشاورزی در کشور آبی هستند این در حالی است که در لرستان 23 درصد زمین های زراعی آبی هستند، با کمال تاسف این شاخص در شهرستان الیگودرز تنها 11 درصد است که دلیل آشکار بر عدم جبران آثار سوء طرح انتقال آب از این شهرستان است.

وی ادامه داد: بهبود این شاخص مطالبه به حق کشاورزان است و تامین  آب شرب روستاهای و تخصیص اعتبارات  لازم باید برای وزارت نیرو در اولویت باشد.

این نماینده مجلس در بخش دیگر از نطق میان دستور خود ،گفت: براساس مطالعات آمایش سرزمینی  گیاهان دارویی بسیار متنوع همچنین معدن و صنایع معدنی از مزیت های رقابتی شهرستان بوده است که راه اندازی مرکز تحقیقات گیاهان دارویی و مرکز تحقیقات زمین شناسی را درالیگودرز ضروری کرده است.

خدابخشی تاکید کرد: با توجه به نرخ بالای بیکاری در شهرستان و محرومیت منطقه اجرای هر چه زودتر مصوبات و توافقات انجام شده با سازمان های توسعه و نهادهای عمومی غیر دولتی در وزارت صنعت، معدن و تجارت، و وزارت تعاون، کار ورفاه اجتماعی مورد انتظار مردم الیگودرز است.

نگرش دولتمردان نسبت به آموزش و پرورش تغییر کند

وی بیان کرد: اما چند نکته در سطح کلان کشور که لازم است مورد توجه قرار گیرد، از آنجایی که  آموزش و پرورش در توسعه مبتنی بر دانایی، محور توسعه انسان است، تغییر نگرش دولتمردان به آموزش و پرورش به عنوان  مهمترین متولی توسعه انسانی و رسیدن به این باور که آموزش و پرورش نهادی مصرف کننده نیست بلکه اساسی ترین مرکز تولید در کشور است بسیار ضروری است.

خدابخشی یادآورشد: ذکر این نکته لازم است که پرداخت مطالبات فرهنگیان جزو  وظایف دولت است و رسانه ای کردن گاه وبی گاه آن منت نهادن بر سر این قشر فرهیخته است.

وی اضافه کرد: بازنشستگان، این گنجینه های دانش و تجربه با داشتن مشکلاتی همچون دریافتی بسیار کم، نداشتن بیمه درمانی مناسب و داشتن فرزندان بیکار جز آسیب پذیرترین اقشار جامعه هستند که باید متناسب سازی حقوق بازنشستگان  و شاغلین در مورد آنها به شکل مطلوب رعایت شود.

وی ادامه داد: برای حمایت از تولید و کالای ایرانی، همه از سیاست گذاران، سرمایه گذارن و مردم مسئولیت دارند، از قوای سه گانه و نهادهای عمومی انتظار می رود که زمینه های اصلی تولید و سرمایه گذاری، یعنی امنیت اقتصادی، ثبات اقتصاد کلان و شفافیت و رفع تبعیض را فراهم کنند.

خدابخشی افزود سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی با تحول  در نظام مدیریتی و ارتقا بهره وری تولید با کیفیت و رقابت پذیر ارائه کنند و مردم شریف ایران نسبت به کالای ایرانی که محصول تلاش فرزندان آنها است تعصب بیشتری داشته باشند.

وی عنوان  کرد: ضرورت آسیب شناسی و تقویت نظارت بر سیستم بانکی و حل مشکل سپرده گذاران به طور منصفانه و برخورد با مسببان  باید مدنظر قرار گیرد.

ضعف در نظام برنامه ریزی ریشه اصل ضعف کشور است

خدابخشی  گفت: صاحب نظران  و دلسوزان کشور نیک می دانند که ریشه اصلی کشور ضعف در نظام  برنامه ریزی سیستمی و جامع نگر است که نتیجه آن اجرای سیاست های تک بعدی بدون در نظر گرفتن آثار و تبعات آن در ابعاد دیگر بوده است، وضعیت فعلی محیط زیست، منابع آبی، محیط فرهنگی و اجتماعی کشور محصول این نوع نگاه غیر سیستمی برنامه ریزی در کشور است که در آن برای تحقق برخی اهداف کوتاه مدت تبعات کلی و بلند مدت نادیده گرفته می شود.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی ،تصریح کرد: در این راستا و برای اصلاح این وضع به سمت برنامه ریزی سیستمی و جامع نگر همه و به ویژه سازمان برنامه و بودجه مسئول هستیم و اهمیت نقش نظارتی مجلس کمتر از دستگاه اجرایی نیست، پیش بینی ساز و کار سیستماتیک نظارتی  نظیر آنچه قبلا توسط این جانب پیشنهاد داده شده می تواند مجلس و دولت را در این مسیر یاری کند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ایران بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی پوشش سرمایه مجلس شورای اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۹۹۳۴۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جهانگیری: از نظر توسعه و اقتصاد، نصف ترکیه و عربستان شده‌ایم

اسحاق جهانگیری در گفت‌وگویی از وضعیت توسعه و رشد اقتصادی در کشور انتقاد کرد و گفت: از نظر توسعه و اقتصاد، نصف ترکیه و عربستان شده‌ایم.

به گزارش اعتمادآنلاین در ادامه چکیده ای از این گفتگو را می‌خوانید:

معتقدم در سال ۸۴ که دولت را به احمدی‌نژاد تحویل می‌دادیم خودروسازی ایران از خودروسازی ترکیه و چین جلوتر بود. دولت احمدی‌نژاد بنایی گذاشت که کشور از ریل توسعه خارج شد. امارات هم در زمینه اقتصاد در حال جلو افتادن از ماست. وقتی وزیر صنایع شدم از مردم ایران به خاطر شرایط خودرو عذرخواهی کردم. بعد از حذف پیکان طی پنج سال تولید خودرو را به یک میلیون دستگاه رساندیم. در دوره دوم اصلاحات خودرو‌های روز دنیا در کشور تولید شدند. پیکان حذف شد و خودروی ال۹۰ را با همان قیمت پیکان برای اقشار ضعیف تولید کردیم. مجلس هفتم دو طرح خارجی دولت آقای خاتمی را متوقف کرده بود. به نمایندگان مجلس گفتم، اجازه نمی‌دهم طرح تولید ال۹۰ با شرکت رنو را متوقف کنید، می‌خواهید استیضاحم کنید. کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • فعال بودن۴۰ درصد معادن نیشابور
  • حذف انتقال محلی مالاریا در خوزستان در ۱۰ سال اخیر
  • ستاره سیتی دیوانه انتقال به بارسلونا
  • جهانگیری: از نظر توسعه و اقتصاد، نصف ترکیه و عربستان شده‌ایم
  • شهرک‌های صنعتی فیروزآباد روی ریل توسعه
  • خط لوله گاز ، مهم‌ترین طرح ایران و پاکستان در حوزه انرژی
  • سخنگوی دولت: پس از بارش‌های اخیر بخشی از حقابه هیرمند آزادسازی شد / معیشت مردم و ایجاد رشد اقتصادی اولویت مذاکرات مشترک دولت و مجلس دوازدهم خواهد بود
  • نظارت بر ٣ هزار و ١٨٦ درخواست انتقال پسماند صنعتی و ویژه در کشور
  • اوسمار: اهانت‌ها تبدیل‌ به حمایت شده است؛ آلیسون‌ بکر را من کشف کردم
  • اخراج پناهجویان از انگلیس به رواندا تا چند هفته دیگر آغاز می‌شود