Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش ایکنا از مازندران به نقل از روابط عمومی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران، سردار«مرتضی قربانی» فرمانده لشکر ویژه 25 کربلا در دوران دفاع مقدس در یازدهمین یادواره سرداران و ۴۳۳ شهید شهرستان نکا و همچنین گرامیداشت شهدای مدافع حرم با محوریت سردار سرلشکر شهید «محمد حسن طوسی» که در مصلای امام خمینی(ره) شهرستان نکا برگزار شد، اظهار کرد: سردار طوسی فرمانده حماسه آفرین و اسوه ایثار و پایمردی در جبهه های نبرد است که بعد از گذشت ۳۵ سال همچنان این فرمانده حماسه آفرین می‌‌درخشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه فداکاری، ایثار، راز و نیازهای شبانه و همچنین جوانمردی سردار شهید طوسی به اثرگذاری در عملیات‌ها کمک شایانی کرد، افزود: ۲۲ هزار شهید در شمال کشور پیرو امام حسین(ع) و در دفاع از ارزش‌های اسلام ناب محمدی و ولایت فقیه گام برداشتند که در این میان ۷ هزار نیروی رزمنده اعزام و ۴۳۲ شهید، ۴۰۰ جانباز و ۴۰ آزاده از شهرستان نکا تقدیم این خاک مقدس شدند.
سردار قربانی تصریح کرد: مقامی که خدا به شهدا، ایثارگران و رزمنده ها می‌دهد بسیار حائز اهمیت است چرا که بعد از گذشت سالیان سال زنده و تا ابد ماندگار می‌ماند.
فرمانده لشکر ویژه 25 کربلا در دوران دفاع مقدس ادامه داد: در طی جنگ تحمیلی با وجود اینکه سربازان و رزمندگان این نظام با کمترین تجهیزات و امکانات در مقابل دشمنان بعثی قرار گرفتند بیشترین کشته را از نیروهای بعثی به جای گذاشتند به طوری که یک میلیون کشته بعثی و در مقابل آن ۲۰۰ هزار تن از رزمنده‌های این خاک مقدس به شهادت رسیدند.
قربانی با اشاره به تهاجمات فرهنگی دشمنان در این برهه از زمان اظهار کرد: در طول تاریخ جنگ، انقلاب اسلامی هر روزه با تهاجمات سیاسی، نظامی، فرهنگی و اقتصادی مواجه می‌شد و خوشبختانه با فرماندهی و خرد ولایت فقیه زمان تمامی این ترفندها و تهاجمات در بدو شروع خفه شد.
سردار قربانی افزود: در شرایط سخت جنگی در عملیات فاو با اعتماد به شهید طوسی توانستیم پیروز میدان شویم و در شرایطی که تمامی شبکه‌های اطلاعاتی و ماهواره‌ها جمعیت، استقلال و جاسوس‌هایی که در خوزستان حضور داشتند ما را رصد می‌کردند شهید طوسی با طرح‌ها، برنامه‌ها و جابه جایی تجهیزات توانسته چشم جاسوسان و شبکه‌های اطلاعاتی دشمن را کور کرد.
وی با اشاره به تکریم از خانواده‌های شهدا گفت: یادواره‌های شهدا در واقع انتقال آرمان‌های شهدا و انقلاب اسلامی به نسل‌های جوان است باید به این فرهنگ عاشورایی عمق بخشیده شود.
سردار قربانی با تاکید بر حمایت از کالای ایرانی و تولیدات داخلی گفت: حمایت از کالای ایرانی یک جبهه فرهنگی اقتصادی است که باید از این جبهه پاسداری شود.
وی با اشاره به وحدت و برادری در جبهه اقتصادی اظهار کرد: در دوران دفاع مقدس جبهه نظامی  و سیاسی  اگر وحدت و برادری رزمندگان نبود قطعا پیروز میدان نبودیم لذا در این برهه از زمان در جبهه اقتصادی نیز باید وحدت را به معنای واقعی به کار بست.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۹۹۳۷۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دفاع مقدس ما امروز در جنگ نرم است

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار احمد رضا رادان در جلسه شورای عالی حفظ ارزش‌های انتظامی و دفاع مقدس با تسلیت شهادت امام جعفر صادق (ع) گفت: در ابتدا از همه تلاش‌های انجام شده در حوزه حفظ ارزش‌های دفاع مقدس تشکر و به همه عزیزانی که در این زمینه فعالیت دارند خدا قوت می‌گویم.

وی افزود: حوزه دفاع مقدس برای مجموعه انتظامی پایان نیافته و امروز همکاران ما در جنگ نرم دشمن آماده جانفشانی و در خط مقدم این جبهه قرار دارند.

سردار رادان با تاکید بر ادبیات سازی در این حوزه اشاره کرد و گفت: برای این دورانی که همکاران ما برای مقابله با جنگ نرم دشمن در میدان هستند و از طرق مختلف مورد هجمه قرار می‌گیرند و طعنه می‌خورند باید نامی برازنده برگزید (پیشگامان جنگ نرم و دوران دفاع جنگ نرم) و این را برای آنان و دیگران تبیین کرد.

فرمانده کل انتظامی خاطر نشان کرد: در این روزها تعدادی از همکاران ما در جنگ نرم دشمن آسیب می‌بینند و طعنه می‌خورند و ما باید با تعریف یک شاخص از مجروحان و شهدای این جنگ نیز همانند دیگر مجروحان و شهدایی که در دیگر مأموریت‌ها تقدیم می‌کنیم قدردانی کنیم و این عزیزان نیز نباید از چشم مردم مخفی و جهاد آنان مغفول بماند و عزیزان در این راه باید به اقدامات خود افتخار کنند.

سردار رادان در ادامه با تاکید بازدید دانش آموزان و دانشجویان از مناطق مختلف عملیاتی و یادمان شهدایی که در استان‌های مختلف وجود دارند اظهار داشت: باید سهم بخش‌های مختلف مجموعه انتظامی در این میان مشخص شود و از ظرفیت‌های مختلف برای تسهیل و برنامه‌ریزی برای هرچه مناسب‌تر این برنامه‌ها اقدام شود.

عالی‌ترین مقام انتظامی کشور با تاکید بر تهیه یک نرم افزار خاص برای معرفی یادمان‌های شهدا در استان‌های مختلف برای مردم اظهار داشت: باغ موزه دفاع مقدس ظرفیت‌های بسیار بالایی برای معرفی دوران دفاع مقدس به نسل جوان دارد که در این جا تاکید می‌کنم باید در سال ۱۴۰۳ تعداد زیادی از همکاران در این موزه برای بازدید و آشنایی با دوران دفاع مقدس و آشنایی با نقش انتظامی اعزام شوند.

فرمانده کل انتظامی کشور در پایان گفت: باید در کلانتری‌های ما شهدای محله آن بخش به عنوان نماد و یادمان تعریف شود و خلاصه‌ای از زندگینامه آنان در کلانتری‌ها در معرض دید همگان باشد و مراجعان از خصوصیات اخلاقی، خانوادگی و … آشنا شوند.

کد خبر 6097111

دیگر خبرها

  • یادواره شهدای روستای عیش آباد رفسنجان
  • دفاع مقدس ما امروز در جنگ نرم است
  • کنگره شهدای مرکزی به یک جریان عظیم فرهنگی در کشور تبدیل شده است
  • مراسم تشییع جانباز سرافراز، سردار ایاف در مشهد برگزار شد
  • تشییع و خاکسپاری جانباز سرافراز سردار ایافت در مشهد
  • مراسم تشییع جانباز سرافراز سردار ایافت در مشهد برگزار شد
  • مراسم تشییع جانباز سرافراز؛ سردار ایاف در مشهد برگزار شد
  • شهیدان در حقیقت شناسنامه واقعی ملت ایران هستند/ هر کس در جبهه می‌جنگید عباس انقلاب بود
  • تشییع و خاکسپاری شهدای تازه شناسایی شده در خوزستان
  • حمایت دبیرخانه "سوگواره ملی تعزیه ده زیار کرمان" از اجرای طرح نور