Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل مرکز پژوهش‌های اسلامی صداوسیما گفت: عدم وجود پژوهش‌های قوی در زیرساخت‌های مجموعه‌های تولیدی و رسانه‌ای سبب عدم جذابیت و پذیرش در بین جامعه می‌شود، پاسخ‌گویی به دغدغه‌های فقهی یکی از مهم‌ترین محورهای فعالیت مرکز پژوهش‌های اسلامی صداوسیما است. ۲۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۱ استانها قم نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، محمدحسین ظریفیان ظهر امروز در نشست خبری که در سالن جلسات مرکز پژوهش‌های اسلامی صداوسیما برگزار شد، با اشاره به قرارگیری در هفته هنر اسلامی اظهار داشت: این هفته فرصتی مناسبی را برای بازخوانی هنر اصیل اسلامی ایجاد کرده که آثار شهید آوینی ازجمله مهم‌ترین محورها و نمودهای اصلی هنر اسلامی بوده که سبب شده که هنرمندان را واسطه‌ای الهام بین عالم ماده و عالم غیب قرار دهد، جامعه پرتلاطم دنیا امروز بیش از گذشته به این قبیل نگاه‌ها نیازمند است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: مرکز پژوهش‌های اسلامی صداوسیما در عمر 24 ساله خود موفق شده گام‌های بزرگی در حوزه‌های مختلف دین بردارد، رویکرد و اولویت این مرکز در حوزه دین و رسانه بوده که با نگاه‌های راهبردی خود موفق شده بالغ‌بر 750 عنوان کتاب منتشر کند، بخش قابل‌توجهی از نیازهای فکر، اندیشه و فرهنگ انقلاب اسلامی در قالب آثار منتشر توسط این مرکز برآورده شده است.

مدیرکل مرکز پژوهش‌های اسلامی صداوسیما با اشاره به فعالیت‌های مکتوب مرکز پژوهش‌های اسلامی صداوسیما گفت: فصلنامه‌های تخصصی از دهه 70 به بعد در این مرکز منتشرشده که تعداد آن‌ها بالغ‌بر 1200 عنوان نشریه می‌شود، پاسخگوی به شبهات و پیام‌های دینی ویژگی اصلی و محوری نشریات منتشرشده توسط این مرکز بوده است، در مبحث مشاوره فیلم‌نامه سریال های تلویزیونی و تولید مستندات مختلف این مرکز توفیقات فراوانی داشته است.

ظریفیان با تأکید بر برخی از مهم‌ترین اقدامات صورت گرفته در مرکز پژوهش‌های اسلامی صداوسیما خاطرنشان کرد: 120 هزار دقیقه تولید فیلم و راش از 360 نفر از مفاخر و بزرگان حوزه و تاریخ شفاهی انقلاب و پرورش و احصاء بیش از 1200 کارشناس پیرامون مسائل دینی و علوم اسلامی و انسانی از فعالیت‌های مهم این مرکز در سالیان گذشته بوده است.

وی عنوان کرد: در سال 96 تحولات جدی در این مرکز رخ‌داده و تحولات بزرگ‌تری نیز در سال جاری درمجموع اتفاق خواهد افتاد، در سال 97 رویکرد توجه خاص به پژوهش‌های بنیادی از مهم‌ترین محورهایی بوده که دنبال خواهد شد، باید ساحت دین و رسانه را با استفاده از پژوهش‌های بنیادی غنی‌تر کنیم، بیش از 150 شبکه تلویزیونی و رادیویی در کشور مشغول به فعالیت بوده که مرکز پژوهش‌های صداوسیما باید نیازهای پیام و محتوای این برنامه را تأمین کند.

مدیرکل مرکز پژوهش‌های اسلامی صداوسیما اولویت‌های مهم مرکز را موردتوجه قرار داد و تأکید کرد: تعامل با حوزه‌های علمیه به‌عنوان یکی از مهم‌ترین مأموریت‌های این مرکز در سال 97 دنبال خواهد شد، تعامل با مجامع علمی و دانشگاهی از دیگر رویکردهای مرکز پژوهش‌های صداوسیما در سال جاری است.

ظریفیان ابراز کرد: ترویج گفتمان دین و رسانه به‌عنوان یک گفتمان بالنده، توجه اساسی به فناوری‌های نوین به‌ویژه در حوزه فضای مجازی، طراحی و ساخت اپیلکیشن های موردنیاز جامعه، راه‌اندازی پرتال جامع دین و رسانه و توجه به نقش گفتمان دین و رسانه با توجه به ظرفیت‌های کرسی‌های آزاداندیشی از مهم‌ترین رویکردهای مرکز پژوهش‌های اسلامی صداوسیما در سال 97 خواهد بود.

وی توجه به پژوهش‌های بنیادین را نیاز اساسی تولیدات رسانه‌ای دانست و افزود: در عرصه پژوهش‌های بنیادی و کاربردی از سال‌های گذشته، 86 پژوهش در دست اجرا بوده که در سال جدید نیز 37 پژوهش جدید بر آن افزوده‌شده که نیازهای سازمان و نیازهای کلی رسانه ملی  و مطالبات رهبری ازجمله محورهای مهم پژوهش‌های در دست اجرا خواهد بود.

مدیرکل مرکز پژوهش‌های اسلامی صداوسیما عنوان کرد: ورود به عرصه فقه رسانه، برگزاری همایش علمی پژوهشی اخلاق و رسانه، فعالیت در عرصه ترجمه آثار دین و رسانه به زبان‌های غیرفارسی، فعالیت در مسیر تحقق شعار سال، توجه به حوزه پژوهش‌های کاربردی در بخش انقلاب اسلامی، برگزاری سلسله نشست با موضوع رسانه تراز اسلامی و انجام پژوهش‌های کاربردی و فوری در مورد کتاب سال در رابطه به شعار سال ازجمله مهم‌ترین محورها و اولویت‌های کاری مرکز پژوهش‌های اسلامی صداوسیما در سال 97 است.

ظریفیان ادامه داد: توجه به مسئله آسیب‌های اجتماعی و رصد و جریان‌شناسی دینی و رسانه برای تقابل با ماهواره‌های ضددینی و گروهک تکفیری ازجمله مهم‌ترین ساختارهای جدید مرکز در سال 97 خواهد بود، همچنین برگزاری کارگاه‌های نگارش فیلم‌نامه‌های دینی و آماده‌سازی بانک جامع اطلاعات دینی و رسانه با حضور بیش از 13 هزار نفر از کارشناسان دینی نیز از محورهای مهم فعالیت‌های مرکز پژوهش‌های اسلامی صداوسیما در سال جاری خواهد بود.

مدیرکل مرکز پژوهش‌های اسلامی صداوسیما با انتقاد از فقر پژوهش‌های بنیادی در ساخت تولیدات رسانه ملی ابراز کرد: عدم وجود پژوهش‌های قوی در زیرساخت‌های مجموعه‌های تولیدی و رسانه‌ای سبب عدم جذابیت و پذیرش در بین جامعه می‌شود، پاسخ‌گویی به دغدغه‌های فقهی یکی از مهم‌ترین محورهای فعالیت مرکز پژوهش‌های اسلامی صداوسیما است.

انتهای پیام/ ز

R7854/P41362/S6,62/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۹۹۴۰۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۳۰ درصدی بودجه محرومیت زدایی سیستان و بلوچستان


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، به نقل از روابط عمومی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، بابک نگاهداری با بیان اینکه اقدامات محرومیت زدایی در ۱۵ سال گذشته به‌ویژه در مناطق جنوب شرقی کشور افزایش‌یافته، افزود: بررسی وضعیت محرومیت مناطق مختلف کشور نشان از آن دارد که محرومیت در مناطق مختلف کاهش یافته و این امر از سوی مردم هم محسوس بوده است.

وی اضافه کرد: بررسی‌های مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی نشان‌می‌دهد روند محرومیت‌زدایی در سیستان و بلوچستان شدت پیدا کرده و در بازه زمانی ۱۵ ساله، محرومیت زدایی در این استان از ۲۱ استان دیگر بیشتر بوده است.

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس گفت: با این اقدامات ۲۱ درصد از خانوارهای سیستان و بلوچستان، یعنی بیش از ۵۸۰ هزار نفر، از محرومیت خارج‌شده‌اند.

وی توضیح داد: بررسی‌ها نشان‌می‌دهد این اقدامات تنها در مناطق شهری استان متمرکز نبوده و روستاها نیز در کانون توجه برنامه‌های محرومیت‌زدایی قرار داشته است.

نگاهداری اظهار کرد: بر همین اساس در سال ۱۴۰۰، بیش از ۲۳ درصد از ساکنان مناطق روستایی و ۱۷ درصد از ساکنان مناطق شهری این استان، از محرومیت خارج شدند.

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس با اشاره به اینکه استان سیستان و بلوچستان را می‌توان کانون توجه اعتبارات محرومیت‌زدایی در قوانین بودجه دانست، گفت: هرساله اعتبارات قابل توجهی به‌منظور رفع محرومیت مناطق کشور در نظر گرفته‌می‌شود که بررسی‌های مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی نشان‌می‌دهد سیستان و بلوچستان رتبه نخست این اعتبارات را در میان استان‌های کشور در دهه اخیر داشته است.

نگاهداری خاطرنشان کرد: اعتبارات مصوب برای طرحهای محرومیت‌زدایی سیستان و بلوچستان در سال ۱۴۰۲ بیش از ۵.۲ هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده است که می‌توان گفت با رشد ۷۳ درصدی نسبت به سال ۱۴۰۱ مواجه بوده است.

وی تصریح‌کرد: این میزان در لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ به ۶.۸ هزار میلیارد تومان افزایش‌یافته که نسبت به سال گذشته رشد ۳۰ درصدی داشته است.

دیگر خبرها

  • برگزاری دوره‌ی آموزش مهارت‌های رسانه‌ای موبایل آوین نو
  • ورزشی‌های نهم اردیبهشت ماه در استان سمنان
  • خبر‌هایی از بزرگداشت هفته کار و کارگر در دامغان
  • رشد ۳۰ درصدی بودجه محرومیت زدایی سیستان و بلوچستان
  • هدف شورای ششم، مطالبه‌گری برای استیفای حقوق شهروندان است
  • ورزشی‌های هفتم اردیبهشت ماه در استان سمنان
  • خبر‌هایی از شورای مسکن دامغان
  • ساترا رقیب است یا شریک تولیدات تصویری؟/ ۷۰۰ تقاضا در انتظار مجوز
  • گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس از میزان تخصیص بودجه عمومی به رسانه‌ها در لایحه بودجه ۱۴۰۳/ صداوسیما ۲۴ هزار میلیارد تومان
  • ورزشی‌های ششم اردیبهشت ماه در استان سمنان