Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزاش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام;سرهنگ محسن ناصری بیان کرد: کاربر ۱۱۰ پس از دریافت خبر سد معبر به منظور حفظ حقوق شهروندی و پس از استعلام سيستمی از سامانه پارکينگ، با مالک مورد نظر تماس حاصل تا نسبت به جابجايی وسيله نقليه خود اقدام کنند.

وی اظهار کرد: در صورت عدم پاسخگويی تلفن و يا عدم دسترسی به مالک خودرو، کاربر سامانه پارکينگ خبر را به پليس راهور ارجاع تا اقدامات بعدی صورت پذيرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرهنگ ناصری اضافه کرد: برابر ماده ۱۲ قانون رسيدگی به تخلفات مصوب ۱۳۸۹ در محل هايی که توقف وسايل نقليه در آن ها به هر ميزان موجب بروز خطر و کاهش ظرفيت و انسداد راه می شود در صورتی که با نصب علائم مشخص گرديده و يا در صورت توقف وسايل نقليه در پياده روها ماموران راهنمایی و رانندگی با صدور قبض جريمه نسبت به انتقال وسيله نقليه مطابق ماده ۱۳ قانون مذکور و دستورالعمل چگونگی توقيف، انتقال، نگهداری و ترخيص وسايل نقليه اقدام خواهد کرد.

وی با بیان اینکه سطح کوچه ها و معابر عمومی متعلق به عامه مردم و رهگذاران است و کسی به هیچ عنوان حق استفاده و انتفاع شخصی را ندارد افزود: هر گونه اقدام خودسرانه و تخریب وسایل نقلیه نظیر پنچر کردن و یا صدمه به بدنه خودرو جرم محسوب شده و مرتکب علاوه بر جبران خسارت وارده به مجازات مقرر در قانون نیز محکوم می شود.

رييس پليس راهنمايی و رانندگی استان ایلام یادآورشد :در خصوص افرادی که اقدام به نوشتن جملاتی نظیر "پارک=پنجری" بر روی درب منازل می کنند نیز افزود: از آنجاییکه نوشتن چنین جملاتی تهدید به ضرر مالی به غیر است از اینرو خلاف قانون و حتی در صورت عملی ننمودن آن نیز به استناد قانون جرم محسوب می شود و در صورت طرح دعوا در مراجع قضایی نویسنده چنین عباراتی باید پاسخگوی اعمال مجرمانه خود باشد.

انتهای پیام/ د

اطلاع به پلیس 110 در صورت سد معبر شهروندان

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نیروی انتظامی راهنمایی و رانندگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۹۹۴۰۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلاهبرداری با جعل هویت یک خواننده سرشناس 

رییس پلیس فتا پایتخت از شناسایی و دستگیری فردی که با جعل هویت یک خواننده محبوب اقدام به راه‌اندازی یک صفحه اینستاگرامی کرده بود و از کاربران فضای مجازی کلاهبرداری می کرد، خبر داد.

به گزارش مشرق، سرهنگ داود معظمی گودرزی، رئیس پلیس فتا تهران بزرگ گفت: یکی از خواننده های مطرح در کشور به پلیس فتا مراجعه و عنوان کرد یک صفحه جعلی با نام و تصاویر وی در شبکه های اجتماعی ساخته شده و اقدام به دریافت وجه و کلاهبرداری از شهروندان می کند.

این مقام انتظامی بیان کرد: کارشناسان پلیس فتا تهران بزرگ تحقیقات خود را آغاز کردند و در بررسی‌های انجام‌شده مشخص شد یک صفحه اینستاگرامی با بیش از ۴۰۰ هزار نفر دنبال کننده با سوءاستفاده از جایگاه اجتماعی و محبوبیت شاکی با جعل هویت وی با استفاده از تصاویر آرشیوی و ترفند کمک به افراد بی بضاعت از کاربران کلاهبرداری می کند.

وی افزود: کارآگاهان سایبری پلیس فتا پایتخت با بهره گیری از روش های علمی مجرم را در فضای مجازی شناسایی و با به دست آمدن اطلاعات هویتی وی پس از تشریفات قضایی متهم در یکی از مناطق شمال تهران بزرگ دستگیر و به پلیس فتا منتقل شد.

سرهنگ معظمی گودرزی بیان داشت: مجرم در تحقیقات به‌عمل‌آمده به ساخت صفحه جعلی با نام و مشخصات شاکی در شبکه اجتماعی اینستاگرام و دریافت وجه از بیش از ۳۰ نفر از شهروندان اعتراف و ابراز پشیمانی کرد، وی همچنین انگیزه خود را کسب مال نامشروع و مطرح شدن در فضای مجازی عنوان کرد.

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ به شهروندان توصیه کرد: به طور معمول افراد سودجو با استفاده از بستر شبکه‌های اجتماعی و هویت‌های مجازی جعلی که با جذابیت‌های ظاهری اغواکننده آراسته شده اقدام به فریب قربانیان خود کرده و از جملات زیبا و فریبنده برای رسیدن به نیت شوم خود استفاده می‌کنند لذا هموطنان در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی می توانند موضوع را از طریق مرکز فوریتها سایبری به شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ یا نشانی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.gov.ir گزارش کنند.

دیگر خبرها

  • کلاهبرداری با جعل هویت یک خواننده سرشناس 
  • ورود موتورسیکلت‌های دوربین‌دار راهور در معابر
  • کنترل ۲۱۵۰ دستگاه ناوگان عمومی در محور‌های مازندران
  • کشف وسایل نقلیه سرقتی در مراغه
  • پرداخت ۴۷ میلیارد تومان خسارت بدنی به علت حوادث رانندگی در کهگیلویه و بویراحمد
  • موتورسیکلت های دوربین دار راهور وارد معابر می شود!
  • برخورد پلیس با تخلفات ساکن در معابر تهران/ موتورسیکلت‌های دوربین‌دار راهور وارد معابر می‌شود
  • برگزاری میز خدمت پلیس فتا خوزستان در اهواز
  • اقدام به موقع پلیس جان ۲ نفر را در سنندج نجات داد
  • کشف ۸ دستگاه خودرو و موتورسیکلت سرقتی از ۴ استان در کرمان