Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - اردبيل - ايرنا - فرماندار خلخال گفت: توليد تابلو فرش دستباف در خلخال براي 500 نفر از مددجويان زيرپوشش کميته امداد امام و بهزيستي اين شهرستان زمينه اشتغال ايجاد مي کند.

به گزارش ايرنا ، فريدون بابايي روز دوشنبه در جلسه هماهنگي اجراي طرح استاني توليد تابلو فرش هاي دستباف افزود: اين طرح با سرمايه گذاري بخش خصوصي شرکت فرش دستباف سردرود و با آموزش مددجويان ،تامين امکانات ، تجهيزات و مواد اوليه توليد و بافت انواع فرش هاي دستباف از سوي اين شرکت و عقد قرارداد با کميته امداد امام خميني (ره) و بهزيستي اجرا خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي گفت: سرمايه گذار طرح متعهد به صدور کارت مهارت فني براي افراد آموزش ديده ، خريد فرش از بافندگان و يا پرداخت دستمزد تابلو فرش هاي بافته شده از سوي مددجويان پس از تکميل و پايان کار تابلوها بر اساس نرخ اعلام شده در قرارداد با نهادهاي حمايتي شهرستان شده است.
او اظهار کرد: افراد شاغل در اين طرح نبايد هيچ دغدغه خاطري نسبت به فروش فرش هاي توليدي و يا دستمزد انجام کار خود داشته باشند.
فرماندار خلخال افزود: در مقابل تعهدات سرمايه گذار طرح ، نهادهاي حمايتي نيز در صورت بيمه نبودن افراد مشغول در کار توليد تابلو فرش اقدام لازم را در خصوص پوشش بيمه اي اين افراد انجام خواهند داد.
او با بيان اينکه خلخال از شهرستان هاي پيشرو استان اردبيل در اجراي طرح هاي بزرگ فرشبافي با توجه به ظرفيت هاي موجود و علاقه مردم به صنعت فرش دستباف در منطقه است اظهار کرد: اجراي موفق طرح اشتغال يک هزار بافنده فرش در طرح چابک بافي فرش رسام عرب زاده در سال گذشته تجربه خوبي براي اجراي ساير طرح هاي توليد فرش هاي دستباف در اين شهرستان است.
او اظهار کرد: با توجه به انجام تعهدات قيد شده در قرارداد شرکت رسام عرب زاده مبني بر خريد فرش هاي دستبافت از فرشبافان طرف قرارداد با اين شرکت و پرداخت کامل دستمزد دست اندرکاران اجراي اين طرح، فرمانداري خلخال نيز با معرفي اين شرکت براي دريافت 40 ميليارد ريال تسهيلات بانکي از محل تسهيلات اعتباري اشتغال فراگير به تعهدات خود در اجراي اين طرح عمل کرده که در زمينه طرح توليد تابلوهاي فرش شرکت سردرود نيز همينطور خواهد شد.
شهرستان خلخال در جنوب اردبيل يکي از قطب هاي مهم توليد فرش هاي نفيس ابريشمي دستبافت کشور است و هم اکنون بيش از سه هزار نفر در توليد فرش هاي ابريشمي نفيس در اين شهرستان فعاليت دارند.
7119/6018
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۹۹۴۴۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آسفالت نزدیک به ۱۱ کیلومتر از راه‌های روستایی چایپاره

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  حسینی افزود: در طول سال و بطور مستمر یکسری اقدامات راهداری بمنظور حفظ وضعیت موجود راهها و بهبود شرایط تردد و عبور و مرور در سطح محورهای مواصلاتی توسط عوامل راهداری شهرستان انجام می‌پذیرد

وی اظهار کرد: تسطیح و رگلاژ شانه سازی محورها به طول ۱۸۰ کیلومتر و شن ریزی راه های روستایی و فرعی به طول ۵۰ کیلومتر از جمله این اقدامات است که در سال ۱۴۰۲ انجام شده است.

حسینی ادامه داد:  با توجه به اینکه تابلو و علائم ایمنی و  هشدار، پیش‌آگاهی و هدایت مسیر به رانندگان، نقش بسزایی در ارتقای ایمنی جاده‌های ارتباطی در سطح محورهای مواصلاتی  دارد در طول یکسال گذشته ۲۵۰ مورد تابلو علائم هشدار دهنده جاده ای در محورهای مواصلاتی شهرستان چایپاره نصب شد.

وی خاطر نشان کرد: در این مدت ۷۰ متر گاردریل در محورهای شهرستان چایپاره  تعمیر ونصب شد.

 

 

دیگر خبرها

  • پیگیری و اجرای پروژه‌های شهرستان خلخال در اولویت مدیران باشد
  • رشد صددرصدی صادرات فرش دستباف از خراسان رضوی
  • برگزاری تجمع حمایتی مردم و بانوان کرمانشاهی از اجرای «طرح نور»
  • پیگیری و اجرای پروژه‌ها بر اساس زمان‌بندی در اولویت مدیران باشد
  • پلیس در «طرح نور» به سمت هوشمندسازی پیش می‌رود
  • نصب ۳۶۰ تابلو و علائم هشداردهنده جاده‌ای در جاده های تکاب
  • ۱۴۰۰واحد مسکونی برای مددجویان نهادهای حمایتی استان احداث شد
  • آسفالت نزدیک به ۱۱ کیلومتر از راه‌های روستایی چایپاره
  • ۳هزار زندانی ندامتگاه قزلحصار کرج از تسهیلات حمایتی بهره مند شدند
  • قالی‌بافان دلسردی می‌بافند / سایه‌اندازی رکود و کاهش صادرات بر فرش اردبیل