Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-08@23:36:49 GMT

عواقب خطرناک بیماری هاری باید اطلاع رسانی شود

تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۷۹۹۴۶۸۸

عواقب خطرناک بیماری هاری باید اطلاع رسانی شود

به گزارش ایرنا محمدهادی مرعشی روز دوشنبه در نخستین نشست کارگروه سلامت و امنیت غذایی سیستان و بلوچستان در سال 97 اظهار داشت: مردم وقتی به این آگاهی برسند که ابتلا به بیماری هاری درمانی ندارد و منجر به مرگ می شود به طور قطع در زمان گزش حیوانات، مراجعه به مراکز درمانی را در اولویت قرار می دهند.
وی تاکید کرد: باید از توان همه دستگاهها از جمله 33 هزار نیروی داوطلب جمعیت هلال احمر، پایگاههای مقاومت بسیج و دهیاری ها در مساله کنترل حیوان گزیدگی استفاده کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: آموزش های لازم باید برای اتلاف سگ های ولگرد به سازمان های مردم نهاد و دستگاههای مرتبط فعال در این عرصه با هدف کنترل حیوان گزیدگی ارائه شود.
سرپرست معاونت سیاسی اجتماعی استانداری سیستان و بلوچستان با تاکید بر پیش بینی چشم اندازی تا پایان سالجاری برای کنترل حیوان گزیدگی گفت: نیاز است این نشست ها تا رسیدن به نتیجه مطلوب هر ماه برگزار شود.
مرعشی اظهار داشت: باید به مقوله سلامت در سیستان و بلوچستان با توجه به داشتن بیش از هزار و 600 کیلومتر مرز به ویژه با 2 کشور افغانستان و پاکستان که سطح بهداشت در آنها پایین است و مشکلات ناشی از خشکسالی و کم آبی توجه ویژه شود.
وی افزود: دانشگاه علوم پزشکی زاهدان باید محور فعالیت در زمینه کنترل بروز حیوان گزیدگی در سیستان و بلوچستان باشد.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان نیز در این نشست گفت: در صورت ابتلا فرد به بیماری هاری احتمال مرگ 100 درصد است به همین دلیل پیشگیری از وقوع گزش توسط سگ های ولگرد و دیگر حیوانات مهمترین راهکار برای کاهش مرگ و میر ناشی از بیماری هاری است.
دکتر سیدمحمد هاشمی شهری افزود: 40 درصد از موارد بروز بیماری هاری در این استان در سنین پنج تا 19 سال گزارش شده و بیشترین ابتلا در میان مردان است.
وی ادامه داد: بر اساس بررسی های انجام شده با کاهش جمعیت سگ های ولگرد، میزان مرگ ناشی از هاری کم می شود.
وی افزود: در صورت وقوع گزش توسط هر نوع حیوان باید محل زخم را با آب تمیز شستشو داد و مصدوم را بلافاصله برای تزریق واکسن، سرم و سایر اقدامات پیشگیرانه به نزدیکترین واحد بهداشتی درمانی منتقل کرد.
وی گفت: برنامه عملیاتی برای کاهش میزان حیوان گزیدگی تدوین شده و تامین اعتبار مورد نیاز از سوی استانداری اجرای این برنامه را تضمین می کند.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی زاهدان اظهار داشت: راه اندازی آزمایشگاه تخصصی ویروس شناسی و توسعه تجهیزات تشخیصی در مرکز تحقیقات بیماری های عفونی و گرمسیری و بیمارستان بوعلی از دیگر برنامه های این دانشگاه در زمینه مدیریت بیماری هاری و سایر بیماری های عفونی است.
سیستان و بلوچستان به عنوان پهناورترین استان کشور به سبب گستردگی جغرافیایی و قرار گرفتن در همسایگی 2 کشور افغانستان و پاکستان در حوزه بهداشت و درمان به سه بخش تقسیم شده که شهرستان های شمالی شامل زابل، هیرمند، زهک، هامون و نیمروز زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی زابل، شهرستان های زاهدان، میرجاوه، خاش، سراوان و سیب و سوران زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی زاهدان و شهرستان های ایرانشهر، سرباز، نیکشهر، مهرستان، چابهار، کنارک، دلگان، فنوج و قصرقند زیر پوشش دانشکده علوم پزشکی ایرانشهر قرار دارد.
3042**6081
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: موسسات مالی و اعتباری رفراندوم گفت و گوی ملی غوطه شرقی ارز دیجیتال ابتلا به بیماری بیمارستان جمعیت هلال احمر حیوان ویروس موسسات مالی و اعتباری رفراندوم گفت و گوی ملی غوطه شرقی ارز دیجیتال امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۹۹۴۶۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تبیین مولد سازی دارایی‌های دانشگاه های تبریز و علوم پزشکی

دریافت 60 MB

به گزارش خبرنگار مهر، جلسه بررسی و تبادل نظر درخصوص مسائل، مباحث و ابهامات مربوط به مولد سازی دارایی‌های دانشگاه تبریز و دانشگاه علوم پزشکی تبریز ظهر امروز چهارشنبه باحضور واقف بهروزی مدیرکل امور اقتصادی و دارایی آذربایجان شرقی، معاونان دانشگاه تبریز و دانشگاه علوم پزشکی تبریز و فعالان محیط زیستی، برگزار شد.

واقف بهروزی در حاشیه این جلسه در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص مولد سازی دارایی‌های دولت اظهار داشت: در این طرح دولت اموال بلا استفاده‌ای که دارد یا اموالی که ارزش افزوده و بهره وری پایین دارد و سال‌ها رها شده‌اند و استفاده مطلوبی از این اموال صورت نمی‌گیرد را شناسایی می‌کند تا این اموال بهینه سازی شود.

وی ادامه داد: مولدسازی دارایی‌های دولت یک نوع ثروت آفرینی است.

کد خبر 6100421

دیگر خبرها

  • (تصاویر) تجمع دانشجویان خارجی دانشگاه‌ علوم پزشکی تهران
  • بیمه‌بودن شرط درمان رایگان کودکان زیر هفت سال
  • تبیین مولد سازی دارایی‌های دانشگاه های تبریز و علوم پزشکی
  • یک نفر بر اثر ابتلا به هاری در مشهد فوت کرد
  • حق‌الزحمه دستیاران پزشکی به ۱۵ میلیون تومان رسید
  • ۲۰۰ نفر در دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی جذب می شوند
  • فوت یک شهروند مشهدی بر اثر حیوان‌گزیدگی و ابتلا به هاری
  • آمار بالای حیوان گزیدگی در اردبیل
  • رایگان شدن هزینه‌های درمانی کودکان زیر ۷ سال
  • اجرای پویش سلامت دهان و دندان، از امروز