Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا، مدیر حفظ نباتات استان سیستان و بلوچستان گفت: این دیده بانی برای بیست و یکمین سال متوالی در کشور ایران (استان های سیستان وبلوچستان هرمزگان و جنوب کرمان ) و جمهوری اسلامی پاکستان (ایالت بلوچستان) شروع گردید.

غلامحسین تیموری افزود:براساس توافقات بین المللی با سازمان خوار و بار جهانی (FAO) کشورهای عضو موظفند عملیات دیده بانی ملخ صحرایی که آفت خطرناک مراتع، مزارع و باغات می باشد را به صورت مستمر انجام داده و از طریق دستگاه ELUCOST با جزئیات به اطلاع آن سازمان در مقر فائو (ایتالیا) برسانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پس از تجزیه و تحلیل کارشناسان فائو آن سازمان پیش بینی می نمایند که خطر طغیان و حمله این آفت از کدام منطقه و کشور میسر می باشد و در این راستا کمک های علمی و لجستیکی به کشورهای عضو می نماید.

تیموری خاطر نشان کرد: عملیات دیده بانی ملخ صحرایی یا ملخ دریایی که آفتی خطرناک و با قدرت پروازی طولانی می باشد و قادر است از کشوری به کشوری و از قاره ای به قاره دیگر مهاجرت نماید در ایران برای بیست ویکمین سال متوالی با پشتیبانی و هدایت مستقیم سازمان حفظ نباتات کشور و سازمان خوار و بار جهانی (فائو) انجام می گیرد.

مدیر حفظ نباتات استان سیستان و بلوچستان افزود: دیده بانی مشترک به طوری دقیق و منظم انجام گرفته که این امر باعث گردیده که این دیده بانی به عنوان پایلوت سازمان خوار و بار جهانی انتخاب و هر ساله آن سازمان تیم های کارشناسی از سایر کشورهای عضو مانند افغانستان –هندوستان –عمان و سایر کشورها را چند روزی همراه تیم نموده تا آموزش های عملی لازم را در این خصوص کسب نمایند.

 

منبع: ایلنا

کلیدواژه: استان سیستان و بلوچستان ایران و پاکستان پاکستان مهاجرت سازمان حفظ نباتات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۹۹۴۹۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار سازمان حفظ نباتات کشور به کشاورزان برای مبارزه با آفت سن گندم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، سعید معین، مدیر مبارزه با آفات عمومی گفت: به سبب جلوگیری از کاهش عملکرد تولید گندم، کشاورزان هرچه سریعتر مبارزه علیه سن گندم را انجام دهند.

  معین با بیان اینکه در کشور ۶ میلیون هکتار سطح زیر کشت گندم آبی و دیم است، گفت: مبارزه با سن غلات در سطح کشور از بهمن ماه سال گذشته آغاز و ادامه دارد. وی گفت: با توجه به اثر آفت سن گندم در عملکرد تولید، تاکنون سطح مبارزه به یک میلیون و ۲۰۰ هزارهکتار رسیده است.

مدیر مبارزه با آفات عمومی سازمان حفظ نباتات کشور اظهار داشت: از آنجایی که در مواقع بارندگی امکان سمپاشی و محلول پاشی وجود ندارد و همواره منجر به تاخیر می‌شود، بنابراین تا قبل از تبدیل آفت سن به پوره باید مبارزه به موقع صورت بگیرد.

گفتنی است، درسال زراعی گذشته استان‌های کردستان، کرمانشاه و اصفهان بهترین نتیجه را در عدم سن زدگی داشته اند.

در استان کردستان تاکنون ۲۳۰ هزار هکتار گندم علیه سن سمپاشی شده است و قرار است ۱۵۰ هزار هکتار دیگر صورت گیرد.

دیگر خبرها

  • سخنگوی وزارت خارجه : معاهده حقابه ایران و افغانستان در حال اجراست
  • افزایش دوبرابری سهم اقتصاد دیجیتال در کشور با اجرای برنامه هفتم
  • آغاز بیست‌ویکمین حراج شمش طلا از ساعت ۱۲ امروز
  • لزوم اتحاد کشورهای اسلامی در برابر ظلم و جنایت رژیم صهیونیستی
  • تونس حوزه هنری را نماینده تئاتر ایران می‌داند/مفاهیم مشترک تئاتری
  • تعاملات اقتصادی و سیاسی ایران با کشورهای دوست راهبرد برد- برد است
  • توسعه روابط با کشورهای آفریقایی راهبرد اساسی ایران است
  • جزئیات و زمان بیست و یکمین حراج شمش طلا اعلام شد
  • هشدار سازمان حفظ نباتات کشور به کشاورزان برای مبارزه با آفت سن گندم
  • بازدید میدانی رئیس سازمان مدیریت بحران کشور از بنا‌های آسیب دیده زلزله ۹۶