Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بسیج نیوز»
2024-05-06@16:27:22 GMT

طلب ۴۰۰ میلیارد تومانی رجا از دولت

تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۷۹۹۵۴۴۰

 

 

   

به گزارش خبرگزاری بسیج، نشست خبری مدیرعامل رجا و مدیرعامل هلدینگ گردشگری-‌هتلی سازمان تامین اجتماعی امروز در محل ساختمان رجا برگزار شد.

در این مراسم غلام‌حیدر ابراهیم‌بای‌سلامی مدیرعامل هلدینگ گردشگری-‌هتلی سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه رجا یکی از زیرمجموعه‌های هلدینگ هگتا است، اظهار داشت:‌ سالانه 14 میلیون نفر مسافر توسط شرکت قطارهای مسافری رجا جابه‌جا می‌شود و این شرکت ریلی بزرگترین شرکت ریلی غرب آسیا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ‌گفت:‌ رجا موفق‌ترین شرکت در حمایت از کالای ایرانی در طی سال‌های اخیر بود؛ 122 دستگاه واگن مسافری به ناوگان رجا افزوده شد که 80 دستگاه از این واگن‌ها تولید و بازسازی داخل است.

مدیرعامل هلدینگ گردشگری-هتلی سازمان تامین اجتماعی (هگتا) افزود: ما شرکت‌های تولید کننده واگن پارس،‌ اریکو و پلور سبز را فعال کردیم و استفاده از تولید داخل را در دستور کار قرار دادیم.

ابراهیم‌بای‌سلامی ادامه داد: در هگتا در راستای ارتقاء بهره‌وری شرکت‌ها تلاش زیادی شده تا ساماندهی و هم‌افزایی بین شرکت‌ها رخ دهد.

وی افزود: رجا از ورشکستگی و شمول ماده 141 قانون (ورشکستگی) در حال حرکت به سمت توسعه و پیشرفت است، رجا در حال تبدیل به هلدینگ‌ است و شرکت «نوین صنعت رجا» در زیرمجموعه رجا در حال تولد است که به شرکت‌های ریلی خدمات فنی ارائه می‌دهد.

مدیرعامل هگتا گفت: استراتژی امسال ما در هلدینگ هگتا «زیان ممنوع» است؛ ما بنگاه اقتصادی غیردولتی هستیم و سازمان تامین اجتماعی کاملا خصوصی است.

وی ادامه داد: رویکرد برای اداره و طرح توسعه شرکت‌ها در زیرمجموعه هگتا مبتنی بر استانداردهای بین‌المللی، اقتصاد موضوعی و تولید کالای ایرانی است.

وی با تاکید بر اینکه رجا از مرحله ورشکستگی به مرحله توسعه رسیده است، گفت:‌ فقط از محل فروش بلیت 122 دستگاه واگن به ناوگان رجا افزوده شد که در سال‌های قبل حتی یک دستگاه واگن هم از این محل خریداری نشد.

ابراهیم‌بای‌سلامی ادامه داد: در سال‌های گذشته 140 شکایت پیمانکاران و واگن‌سازان از رجا داشتیم که به صفر رسیده است.

وی تاکید کرد:‌ اگر دولت دیون خود را به رجا پرداخت کند ما می‌توانیم در صنعت ریلی مسافری پیشتاز باشیم.

مدیرعامل هگتا با تاکید بر اینکه رجا 400 میلیارد تومان کمک یارانه از دولت طلب دارد، گفت: البته دولت هم از رجا طلب دارد.

ابراهیم‌بای‌سلامی گفت: توانسته‌ایم در چهار مؤلفه اصلی سیاست‌ها و برنامه‌های مشخصی با استانداردهای بین‌المللی در هگتا پیاده کنیم؛ سیاست‌گذاری راهبرد و تعیین استراتژی شرکت‌ها، هم افزایی و هماهنگی برنامه‌ها و مدیریت و اجرا این چهار مؤلفه است.

مدیرعامل هگتا گفت: 11 شرکت بین‌المللی نظیر بمباردیه، زیمنس و غیره متقاضی همکاری با رجا در تولید واگن در داخل کشور هستند.

وی با تاکید بر اینکه صورت‌های مالی رجا شفاف است، گفت:‌از این پس همه شرکت‌ها در هگتا موظفند ماهانه صورت‌های مالی شفاف ارائه دهند و تلاش می‌کنیم با شفاف‌سازی مالی به بورس‌های بین‌المللی وارد شویم.

مدیرعامل هگتا ادامه داد: سرمایه واقعی رجا در تجدید ارزیابی‌ها بیش از 2 هزار میلیارد تومان پیش‌بینی شده است.

وی همچنین اعلام کرد: دارایی‌های رجا به صورت کامل و رسمی طبق فهرست از دولت به سازمان تامین اجتماعی منتقل شد.

ابراهیم‌بای‌سلامی گفت: در سال 95 رجا 120 میلیارد تومان کاهش زیان عملیاتی نسبت به سال 94 داشت.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۹۹۵۴۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

داغ مستاجرها تازه می شود؛ اجاره هایی که چند برابر می شود/ طنز حق مسکن ۹۰۰ تومانی کارگران!

نایب رئیس اول اتحادیه مشاوران املاک تهران به قدس آنلاین می گوید: در سراسر دنیا صاحبخانه بودن تعریف خاصی دارد و شغل محسوب می شود که دادگاه آن را به رسمیت می شناسد.

داود بیگی نژاد می افزاید: دولت و در واقع شهرداری ها باید به اندازه ای اختیار و قدرت داشته باشند تا واحدهای مسکونی را با هدف تنظیم بازار مسکن در تملک خود داشته باشند تا در مواقعی که قیمت اجاره متفاوت شد و به نوعی قدرت اجاره مسکن از دسترس قشر آسیب پذیر جامعه خارج شد دولت نیز این واحدها را عرضه کند؛ اما متأسفانه تاکنون این اتفاق در بخش تولید مسکن نیفتاده است.

وی یکی از عواملی که سبب گرانی مسکن شده را مربوط به شهرداری ها می داند و اذعان می دارد: افزایش سالیانه عوارض و نوسازی، طولانی شدن مدت زمان سرمایه گذاری مسکن تا دریافت پروانه ساختمان و ... از سوی شهرداری ها به افزایش قیمت مسکن دامن می زند.

بیگی نژاد می گوید: بانک ها نیز متأسفانه سرمایه هایی را که از مردم به عناوین مختلف جذب می کنند در ملک هایی سرمایه گذاری می کنند که به درد آحاد جامعه نمی خورد و بیشتر برای قشر خاصی از جامعه است که البته این روش برای جبران ناترازی هاست.

داود بیگی نژاد،نایب رئیس اول اتحادیه مشاوران املاک تهران

نایب رئیس اول اتحادیه مشاوران املاک تهران بیان می کند: واقعیت این است که قیمت خانه اجاره ای تابعی از قیمت مسکن است و اگر بخواهیم رشد قیمت اجاره را کنترل کنیم باید حتماً درخصوص قیمت مسکن تمیهداتی بیندیشیم که قیمت مسکن در روند طبیعی حرکت کند در غیر اینصورت مادامی که قیمت مسکن افزایش پیدا می کند به تناسب آن قیمت اجاره نیز افزایش می یابد و به همان نسبت توانایی مستأجران کاهش می یابد.

وی می افزاید: دولت برای منافع مردم تلاش می کند اما عده ای  از مفسدان اقتصادی با فعالیت زیرزمینی خود در مقوله مسکن سیاستگذاری های دولت را بی اثر می کنند.

تمهیدات و راهکارها

بیگی نژاد در ادامه می گوید: نمی توان در حوزه مسکن، دولت و نهاد خاصی را متهم یا تشویق کرد چراکه تولید مسکن چندین شغل را در خود جای داده است؛ بنابراین همه افراد و ارگان های ذی ربط باید مسیری یکسان برای تولید مسکن فراهم کنند و در واقع از مشاور املاک گرفته تا انبوه ساز و ... همگام با سیاست های تولید مسکن دولت قرار بگیرند تا در آینده با توجه به رشد و سن جمعیتی که در کشور داریم بر اساس نیاز مسکن تولید شود و در نهایت به تعادل قیمت در بخش اجاره برسیم.

نایب رئیس اول اتحادیه مشاوران املاک تهران به مردم توصیه می کند: زمان نقل و  انتقال شان را در بازه زمانی خاصی قرار ندهند. چراکه در حال حاضر پیک بازار اجاره، پایان بهار و ابتدای تابستان است که این موضوع بار بسیار سنگینی را در افزایش کرایه هایی که با درآمد مستأجران تطبیق ندارد به آنان تحمیل می کند.

این در حالی است که یک کارشناس مسکن در این باره به خبرنگار ما می گوید: در بیشتر کشورهای دنیا برای حمایت از اقشاری که از سر اجبار اجاره نشینی را انتخاب می کنند قوانین مدونی وجود دارد اما در کشور ما هیچ قانونی در موضوع تعیین اجاره بها وجود ندارد.

مجید گودرزی می افزاید: متأسفانه قوانین ما در این باره ناقص و یکطرفه به نفع مالک است به گونه ای که صاحبخانه، آوارگی مستأجر را حق مسلم خود می داند در حالی که در دنیا تنها جنگ و قانون می تواند یک خانواده را مجبور به ترک محل زندگی خویش کند.

وی توضیح می دهد: در جامعه ما طبق عرف غلط و من در آوردی که در نبود قانون شکل گرفته ودیعه مستأجران به صورت قرض الحسنه با ارزش افزوده صفر محاسبه می شود که نمونه اش را در کشورهای دنیا نداریم و هر معامله ای که شکل می گیرد باید توازن بین دو طرف برقرار باشد.

این کارشناس مسکن ادامه می دهد: در همه مکاتب مالی و اقتصادی پول دارای ارزش زمانی است اما در ایران عده ای قوانینی وضع کرده اند که کاملا یک طرفه به ضرر مستاجر است و مستأجران بینوا به دلیل نداشتن تشکل های لازم نه قادر بوده اند قوانین لازم را از مجلس بگیرند و نه از حقوق خود دفاع کنند چون متأسفانه هیچ تشکل مستأجری در ایران وجود ندارد حتی تشکل های مردم نهاد هم در این زمینه فعال نیستند و بیشتر به عوارض اجاره نشینی می پردازند تا به مشکلات و نبود قانون در زمینه اجاره بها و این بی قانونی به شدت روان جامعه را آزرده کرده است.

مجید گودرزی، کارشناس مسکن

گودرزی خانه دار کردن مردم را نخستین و مهم ترین راهکار حل معضل اجاره نشینی می داند و  می افزاید: امیدواریم طرح ساماندهی بازار اجاره مسکن که به مجلس رفته و برای شورای نگهبان ارسال شده است بدون چکش کاری های زیادی و رفت و آمدهای بیجای این طرح به تصویب برسد تا مبادا مانند طرح مالیات بر خانه های خالی طرحی بی اثر و بی خاصیت شود و در واقع تبدیل به یک شوی قانونگذاری شود.

این کارشناس مسکن می گوید: در کشورهایی مانند آلمان و فرانسه شهرداری های از قدرت بسیار زیادی برخوردارند و حمایت همه جانبه و محکمی از مستأجران دارند و از طرفی ساخت واحدهای اجتماعی و فوق اجتماعی نیز که طرح حمایتی قوی برای مستأجران است اجرا می شود که البته در کشور ما نیز طرح نهضت ملی مشابه همین طرح است اما در واقع برخی از اقشار ضعیف که تحت حمایت کمیته امداد یا بهزیستی هستند حتی قادر به پرداخت مبالغ اولیه برای ساخت این واحدها نیستند.

گودروزی می گوید: در حال حاضر اجاره نشینی برای ۳۰ میلیون نفر ایرانی که با سرکوب شدید تقاضا حتی قادر به اجاره مسکن نیستند با حق مسکن ۹۰۰ تومانی بیشتر شبیه طنز یا شوخی است چراکه کارفرمایان هیچ تعهدی در قبال موضوع مسکن کارگران تقبل نمی کنند و از سویی کمک دولت آن قدری نیست که این مشکل را حل و فصل کند بنابراین نیاز به حمایت های بیشتر به ویژه در بحث قانونگذاری است.

این کارشناس مسکن تصریح می کند: ظرفیت های در بخش مسکن بسیار بالاست و دولت با واگذاری زمین رایگان می تواند ۶۰ تا ۷۰ درصد به کاهش قیمت مسکن مؤثر باشد.

عفت زارع

دیگر خبرها

  • پالایشگاه آبادان به سوددهی ۱۲هزار میلیارد تومانی رسید
  • سرمایه‌گذاری ۹۷۹ میلیارد تومانی‌ در صنعت برق خراسان جنوبی
  • پالایشگاهی که قرار بود در دولت قبل به‌دلیل زیان‌ده‌بودن، رایگان واگذار شود، سال پیش به سوددهی ۱۲ هزار میلیارد تومانی رسید
  • خسارت ۸۹ میلیارد تومانی طوفان به زیرساخت‌های برق هرمزگان
  • ساز کوک دانشگاه و صنعت برای تأمین امنیت غذایی/ هزار دانشجوی طرح پویشی به هلدینگ زر می‌روند
  • خسارت ۸۹ میلیارد تومانی طوفان به زیرساخت‌های برق هرمزگان
  • سقف ۱۵ میلیارد تومانی تسهیلات برای شرکت‌های دانش‌بنیان صنعت هوانوردی
  • نیاز ۱۰۰ میلیارد تومانی اجرای طرح‌های آبرسانی شیروان
  • پشت پرده برکناری علی خطیر/ چه کسی مدیرعامل باشگاه استقلال می‌شود؟
  • داغ مستاجرها تازه می شود؛ اجاره هایی که چند برابر می شود/ طنز حق مسکن ۹۰۰ تومانی کارگران!