Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-05-05@21:45:24 GMT

هوشیاری فرماندهان نیروهای مسلح ضامن دفاع از انقلاب است

تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۷۹۹۵۶۳۵

هوشیاری فرماندهان نیروهای مسلح ضامن دفاع از انقلاب است

رکنا: بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در بیانیه‌ای با گرامیداشت نوزدهمین سالگرد شهادت امیر سپهبد علی صیاد شیرازی، شناخت صحیح دشمن، آگاهی، بصیرت، هوشمندی و هوشیاری فرماندهان نیروهای مسلح را ضامن دفاع از انقلاب، نظام اسلامی دانست.

به گزارش رکنا، بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس به مناسبت نوزدهمین سالگرد شهادت امیر سپهبد علی صیاد شیرازی بیانیه‌ای صادر کرد: شخصیت‌های متعهد، کارآمد، مومن، انقلابی و تاثیرگذار جامعه در عرصه‌های مختلف در واقع سرمایه راهبردی ملت ایران و پشتوانه پیش روندگی کشور به سمت آرمان‌های والا و دستیابی به موفقیت‌های ممتاز به شمار رفته و صیانت و پاسداشت از آنها چه در دوران حیات و چه در زمانه فقدان، امری لازم و غفلت ناپذیر محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این بیانیه می‌افزاید: یکی از سرمایه‌های بزرگ ملی کشور ما، شهدای گرانقدری هستند که تاریخ انقلاب اسلامی، دفاع مقدس امنیت کشور و دفاع از حرم و حریم اهل بیت در جبهه مقاومت ضد صهیونیستی منطقه، تجلی‌گاه عظمت و حماسه آفرینی‌های ماندگار و تعیین‌کننده آنان است که در این بین نام امیر سپهبد شهید علی صیاد شیرازی می درخشد.

این بیانیه، شهید علی صیاد شیرازی را یکی از فرماندهان محبوب و مورد احترام و تأسی آحاد نیروهای مسلح در طی دوران خدمت و نیز پس از شهادت وی قلمداد و خاطرنشان کرده است: تاثیرات شگرف و تعیین کننده در تحقق ماموریت‌ها و هدف‌گذاری‌های ارتش مقتدر و غیرتمند جمهوری اسلامی ایران و اندیشه‌ورزی در سطوح عالی و راهبردی نیروهای مسلح همراه با روحیه جهادی و انقلابی شهید صیاد شیرازی توانست در صحنه‌های جهاد با ایادی و توطئه‌های شیطانی استکبار جهانی و در مصاف با ضدانقلاب در کردستان و غرب کشور تا جنگ تحمیلی هشت ساله و مقابله با ارتش بعثی صدام و نیز گروهک پلید منافقین در کنار ده‌ها صحنه و عرصه دیگر تابندگی و بالندگی آن شهید عزیز را نمایان ساخته و او را برای همیشه مورد تأسی و تمسک رزمندگان اسلام در جای جای این سرزمین قرار دهد.

این بیانیه در پایان با تکریم و تعظیم به مقام شامخ شهیدان حماسه ساز و همیشه زنده انقلاب و میهن اسلامی به ویژه شهید امیر سپهبد علی صیاد شیرازی و دعوت اقشار مختلف مردم قدرشناس ایران اسلامی برای شرکت در مراسم نوزدهمین سالگرد شهادت وی در سراسر کشور، تاکید کرده است: بزرگداشت سالگرد شهادت سپهبد علی صیاد شیرازی فرصت اعلام آمادگی مجدد آحاد نیروهای مسلح و مدافعان کشور برای حضور به موقع در صحنه‌های مورد نیاز انقلاب و دفاع از شرف، عزت، استقلال Esteghlal و تمامیت ارضی و امنیت ملی ایران اسلامی و مأیوس کردن جبهه دشمن از اندیشه‌های پلیدشان است که با تبعیت از تدابیر ارزنده و حکیمانه مقام معظم رهبری فرماندهی کل قوا حضرت امام خامنه‌ای عزیز (مدظله العالی) امکان‌پذیر بوده و در این راه خطیر و مبارک همواره رویکردها و عملکردهای آن فرمانده مومن، انقلابی، ولایتمدار و مردمی به عنوان الگویی عملی فراروی نیروهای مسلح کشور و غیور مردان ایران اسلامی قرار دارد.

بنابراین گزارش ، شهید سپهبد علی صیاد شیرازی در مهر 1368 به درخواست رئیس ستاد فرماندهی کل نیروهای مسلح و موافقت مقام معظم رهبری(مدظله العالی) به «معاونت بازرسی کل نیروهای مسلح» انتخاب و در شهریور 1372 با حکم فرمانده معظم کل قوا به سمت «جانشینی رییس ستاد کل نیروهای مسلح» منصوب شد و در 16 فروردین 1378 همزمان با عید خجسته غدیر خم و تنها پنج روز قبل از شهادت به درجه سرلشکری نائل آمد.

شهید صیاد شیرازی ، فاتح بزرگ عملیات های ثامن الائمه، طریق القدس، فتح المبین و بیت المقدس در بامداد ۲۱ فروردین ۱۳۷۸ به وسیله کوردلان منافق در پوشش رفتگر، مقابل در منزل مسکونی‌اش واقع در تهران و در برابر دیدگان فرزندش ترور Assassination شدبرای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

منبع: رکنا

کلیدواژه: سقوط هواپیما سلامت مهم ترین های 24 ساعت سقوط جت شخصی در ایران انقلاب نیروهای مسلح دفاع صیاد سالگرد ایران عکس دختر حوادث پلیس زن حوادث تهران اخبار تهران جوان تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۹۹۵۶۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روایت اسارت؛ از پیروزی اسرای ایرانی بر فرماندهان عراقی تا جرزنی بعثی‌ها

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، در آیین اختتامیه مسابقات قهرمانی والیبال دانشجویان پسر دانشگاه آزاد اسلامی به ابتکار عباس شیخان معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک یکی از قهرمانان ورزشی استان مرکزی و آزادگان سرافراز دفاع مقدس در جمع ورزشکاران قهرمان تیم‌های اول تا چهارم از خاطراتش گفت:

ابراهیم نصیری گفت: مقام معظم رهبری می‌فرمایند: «همه ما از جنگ فارغ شدیم، اما این جانباز است که تا آخر عمر درگیر جنگ است و آزادگان ذخائر بزرگ انقلاب هستند.»

آزاده هشت سال دفاع مقدس گفت: اینجانب ابراهیم نصیری آزاده و جانباز که مدت ۱۰۱ ماه در اسارت نیرو‌های بعثی بوده و دارای ۵۰ درصد جانبازی از ناحیه اعصاب و روان و اصابت تیر و ترکش در بدن هستم و سال ۱۳۴۰ در شهر آستانه از توابع استان مرکزی در یک خانواده مذهبی به دنیا آمدم و تحصیلات ابتدایی تا دیپلم را در آستانه سپری کردم.

این رزمنده هشت سال دفاع مقدس عنوان کرد: با شروع جنگ تحمیلی در سال ۱۳۵۹ به صورت داوطلب به خدمت مقدس سربازی اعزام شدم و پس از دوران کوتاه آموزشی بلافاصله به جبهه مقدم آبادان اعزام شدم که در آن موقع آبادان و خرمشهر در محاصره دشمن بود.

نصیری ادامه داد: ۵ مهر سال ۱۳۶۰ در عملیات ثامن الائمه برای شکستن حصر آبادان شرکت کردم. در این عملیات من خدمه توپ ۱۰۶ بودم و از ناحیه سر و دست تیر و ترکش خوردم و به بیمارستان انتقالم دادند و پس از شکسته شدن حصر آبادان و آزادسازی بخش عظیمی از منطقه جنگی آبادان بلافاصله ما را به جبهه شوش اعزام کردند.

وی، خطاب به والیبالیست‌ها تشریح کرد: من در جریان اسارت با تنها توپ موجود در اردوگاه مسابقه‌ای را بین اسرای ایرانی و فرماندهان عراقی اردوگاه تدارک دیدم مسابقه را از عراقی‌ها بردیم شروع به اذیت و به قولی جرزنی کردند تا نتیجه را از ما بگیرند و در یکی از امتیازات پایانی که با قاطعیت پیروز بودیم چنان در ضربه اسبک به توپ ضربه زدم که توپ ترکید و بازی تمام شد.

این رزمنده هشت سال دفاع مقدس تشریح کرد: بعد از این مسابقه از شدت خشم باخت به ایرانی‌ها فرماندهان عراقی ما را زیر تازیانه گرفتند و تا ساعاتی با مشت و لگد از ما پذیرایی کردند.

این آزاده سرافراز دفاع مقدس خطاب به حاضران خاطرنشان کرد: دانشجویان برای ماندن این پرچم و عزت این مملکت خون‌های زیادی به روی زمین ریخته و رزمندگان زیادی جانثاری کردند و آزادگانی محکم برپای اعتقاد خود ایستادند، بنابراین شما هم در دفاع از کشور و ولایت محکم باشید و مردانه در مقابل دشمنان ایستادگی کنید.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کشته‌شدن ۴ تروریست پ‌ک‌ک در سوریه و عراق
  • صنعت و دانشگاه دغدغه فرماندهان دفاع مقدس را رفع کردند
  • کنگره شهدای مرکزی به یک جریان عظیم فرهنگی در کشور تبدیل شده است
  • آخرین تحولات اوکراین| درخواست کی‌یف از اروپا برای اعزام نیرو
  • تحولات اوکراین| امکان درخواست کی‌یف از اروپا برای اعزام نیرو
  • ویژگی‌های منحصربه‌فرد مردم اصفهان در دفاع مقدس استثناء است
  • آتش سوزی منزل مسکونی در خیابان صیاد شیرازی
  • روایت اسارت؛ از پیروزی اسرای ایرانی بر فرماندهان عراقی تا جرزنی بعثی‌ها
  • رقص خون در گلوی پاییز؛ روایتی متفاوت از همسر شهید جاویدالاثر «رسول هوشیاری»
  • وزیر دفاع روسیه: اوکراین در سال جاری بیش از ۱۱۱ هزار سرباز از دست داده است