Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل منطقه آزاد تجاری صنعتی چابهار گفت: ۶ طرح پتروشیمی مجوزهای زیست محیطی را دریافت کرده‌اند که سه واحد یوتیلیتی هستند و پشتیبان واحدهای دیگر خواهند بود. ۲۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۰ استانها سیستان و بلوچستان نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از چابهار، به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل منطقه آزاد چابهار عبدالرحیم کردی با بیان اینکه هر واحد صنعتی به ویژه واحدهای پتروشیمی تا زمانی که مجوزهای زیست محیطی را اخذ نکند موفق به راه‌اندازی و احداث نخواهد شد، اظهار داشت:‌ از مجموع 18 طرح که برای ساخت پتروشیمی در منطقه آزاد چابهار تهیه شده 6 طرح موفق به اخذ مجوزهای زیست محیطی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل منطقه آزاد چابهار افزود:‌ از 6 واحد پتروشیمی که مجوز را دریافت کرده‌اند سه واحد یوتیلیتی هستند و به‌عنوان پشتیبان واحدهای پتروشیمی دیگر برای تامین آب، برق و زیرساخت‌ها خواهند بود و سه واحد دیگر شروع به ساخت کرده‌اند.‌ یکی از واحدهای پتروشیمی که در منطقه آزاد چابهار وارد مراحل اجرایی شده است تا‌کنون 40 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و هر واحد پتروشیمی تا پایان زنجیره از 2/ 1 میلیارد دلار تا 7/ 1 میلیاردلار سرمایه‌گذاری نیاز دارد.

وی تصریح کرد:‌ اگر سه واحد پتروشیمی که وارد مراحل اجرایی شده‌اند را با کف سرمایه‌گذاری 2/ 1 میلیارد دلار در نظر بگیریم اتمام آنها به 6/ 3 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری نیاز دارد.

کردی با بیان اینکه راه‌اندازی واحدهای پتروشیمی به خط انتقال گاز وابسته است، خاطرنشان کرد:‌ زمان اتمام پروژه‌های پتروشیمی در چابهار به زمان انتقال خط لوله گاز وابسته است و این طرح‌ها با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده روند اجرای کارخود را با سرعت انتقال خط گاز به این منطقه تنظیم کرده‌اند.

مدیرعامل منطقه آزاد چابهار تصریح کرد: براساس برنامه‌های اعلام‌شده از سوی پیمانکار خط لوله انتقال گاز و همچنین واحدهای پتروشیمی، 20 تا 22 ماه دیگر کار احداث این طرح‌ها به اتمام می‌رسد.

انتهای پیام/ ت 

R7843/P1336/S6,65/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۹۹۵۶۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محیط زیست معادن تفت پایش می شود/متولیان الزامات را رعایت کنند

مهدی زارع خورمیزی در گفت وگو با خبرنگار مهر بیان کرد: کارشناسان این اداره به صورت مستمر کلیه معادن موجود درحوزه شهرستان را پایش کرده و در صورت عدم رعایت الزامات زیست محیطی اخطارهای لازم به متولیان معادن ارائه می کنند.

وی با تاکید بر اینکه فعالیت تمامی معدن فعال به صورت منظم توسط کارشناسان محیط زیست رصد می‌شود، عنوان کرد: فعالیت‌های معدنی یکی از اصلی ترین تهدیدات محیط زیست است، از این رو متولیان معادن به منظور کاهش تبعات فعالیت معدنی خود باید الزامات زیست محیطی را رعایت کنند تا از تهدیدات و تخریب بیش از حد طبیعت جلوگیری شود.

کد خبر 6092179

دیگر خبرها

  • کسب رتبه برتر در حوزه عمران و زیربنایی توسط منطقه آزاد چابهار
  • محیط زیست معادن تفت پایش می شود/متولیان الزامات را رعایت کنند
  • بابل قهرمان مسابقات بدمینتون منطقه ۳ دانشگاه آزاد شد
  • برداشت گل محمدی از باغات سیستان وبلوچستان
  • اراک قهرمان مسابقات تنیس روی میز منطقه ۵ دانشگاه آزاد شد
  • صدور الکترونیکی مجوزها بدون نظارت آسیب‌زا می‌شود
  • تدوین اطلس جامع منابع آلاینده در منطقه ۲ تهران
  • قهرمانی تیم والیبال کارکنان دانشگاه آزاد میانه در مسابقات منطقه دو شمال‌غرب کشور
  • اطلس جامع منابع آلاینده در منطقه ۲ تهران تدوین شد
  • دریافت سهمیه جام جهانی بانوی ووشو کار کیش