Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-30@23:30:22 GMT

اقرار نوبخت به ناتوانی دولت در کنترل بازار ارز

تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۷۹۹۶۰۸۳

محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت در واکنش به افزایش بی‌رویه قیمت ارز گفت: گرچه توضیح کامل را در روز‌های آینده داده خواهد شد، اما سیاست‌های متناسب با این وضعیت که با سیاست‌های گذشته دولت هم متفاوت است بعد از چند جلسه که در سال ۹۷ جمع‌بندی حاصل شد و امروز هم درخدمت ریاست جمهوری نهایی خواهد شد و فکر می‌کنم ظرف روز‌های آینده این سیاست جدید جایگزین خواهد شد، زیرا وضع موجود به هیچ وجه مورد تائید نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این بسیار خطا است حتی اگر یکی از مشاوران دولت هم نظر متفاوت بگوید که دولت موافق افزایش بی‌رویه قیمت ارز که باعث کاهش ارزش پول است، نظر شخصی خودش است.

وی گفت:‌دولت با این وضعیت کاملا مخالف است و این را مناسب نمی‌بیند و این مطالبه خاص مردم است که حال که دولت مخالف این مسئله است اقدامات جدی راعملی کند و ما از همکاران‌مان در بانک مرکزی انتظار داریم با سیاست‌های جدید بتوانند به کنترل این بازار تسلط پیدا کنند.

سخنگوی دولت با تاکید بر اینکه وضع موجود به هیچ وجه مورد رضایت دولت نیست، گفت: با توجه به جمیع جهات که بعدا توضیحات ریز آن داده خواهد شد که عوامل ایجاد یک چنین نوساناتی چه چیزی است و سیاست‌های جایگزین آن کدام است، انتظار داریم دولت در تعادل نسبی سه بازار کار، کالا و سرمایه که موفقیت نسبی داشته است، اما بازار پول در زمینه ارز به هیچ وجه قابل قبول نیست و قطعا این انتقاد به ما وارد است

نوبخت تاکید کرد: باید همکاران من در این بازار تلاش بیشتری کنند. چون نیاز به یک سیاست وسیع‌تری از بانک مرکزی داشت این سیاست‌ها اتخاذ شد و جلسات متعددی با ماموریتی که ریاست جمهوری و معاون اول رئیس‌جمهور دادند جلسات ستاد ویژه همین موضوع برگزار شد منتها آن‌ها رسانه‌ای نشدند. همین دیروز آخرین جلسه برگزار شد و ان‌شاالله امروز هم در خدمت ریاست جمهوری خواهیم بود و ظرف روز‌های آینده این سیاست‌ها اتخاذ خواهد شد.

سخنگوی دولت بیان داشت: قبول داریم این وضعیت، وضعیت خوبی نیست و برخلاف میل ما است و قطعا موفق نشده‌ایم لذا در این راستا با همه قدرت از ظرفیت‌های بزرگ نظام استفاده می‌کنیم و انشاالله این بازار را متعادل خواهیم کرد.

وی ادامه داد: ما مقدار ارز‌مان در شرایط تراز مثبت است. اینکه با وجود این تراز مثبت که سال‌های گذشته هم تعادل خودش را توانست نشان دهد امسال به خصوص از نیمه دوم سال با این نابسامانی مواجه شدیم.

نوبخت گفت: خاطرتان هست هر وقت این بازار دچار نابسامانی شد مدتی کوتاهی به تعادل می‌رسیم کما اینکه در سال قبل هم یک افزایش قیمتی داشتیم، ولی مجددا متعادل شد، اما این عدم تعادل نشان می‌دهد شرایط ما تغییر کرده و ما باید سیاست‌هایمان را تغییر دهیم.

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: سخنگوی دولت ارز دولت ریاست جمهوری پول بانک مرکزی سرمایه معاون اول ارز دلار بازار التهاب نوبخت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۹۹۶۰۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حربه زنگ زده یهودستیزی

پدیده‌ای که پیش از این کمتر شاهد موجی از احساسات نسبت به مردم مظلوم فلسطین و نفرت از اسرائیل و صهیونیسم بودیم.
پدیده‌ای که حتی گفته می‌شود با اعتراضات ضد جنگ مردم آمریکا در دهه ۱۹۷۰ و مخالفت با سیاست‌های ایالات متحده در ویتنام هم قابل مقایسه نیست. از این جهت که این تظاهرات و اعتراضات از دانشگاه‌های آمریکا شروع شده است.

این نشان می‌دهد که جامعه نخبگی کشور‌های غربی نه از زاویه دینی و تفکیک اسلام و مسیحیت بلکه از زاویه عدالت خواهی و انسانیت موجی از اعتراضات و نارضایتی از سیاست‌های دولت‌های غربی بخصوص آمریکا در پشتیبانی همه جانبه از رژیم صهیونیستی براه انداختند.

نکته قابل تامل اینکه بار دیگر هم مقامات آمریکایی و هم سیاستمداران اسرائیلی تلاش می‌کنند از ابزار یهودستیزی برای توجیه سرکوب این اعتراضات استفاده می‌کنند. ابزاری که به نظر می‌رسد کاربرد خود را از دست داده است.

پیش از این هر گونه اعتراضی که نسبت به سیاست رژیم صهیونیستی چه در اروپا و چه در آمریکا صورت می‌گرفت همواره با انگ یهودستیزی با آن برخورد می‌شد. 

در شروع حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه در آبان ماه سال گذشته ما شاهد چنین موجی از اعتراضات در سطح کمتری بودیم، اما دولت‌های غربی سعی کردند با توجیه یهودستیزی، اعتراضات را سرکوب و عملا با عنوان یک اقدام مجرمانه با آن برخورد کنند. حتی در آمریکا، روسای چند دانشگاه را بخاطر ابراز همدردی با مردم فلسطین مجبور به استعفا و کناره گیری کردند.

اما در حال حاضر این سطح گسترده از اعتراضات و ابزار تنفر نسبت به اقدامات جنایتکارانه رژیم صهیونیستی به جایی رسیده که دیگر این ابزار مظلوم نمایی اسرائیلی‌ها کاربرد خود را از دست داده و سیاست‌های دولت‌های اروپایی به اسم مقابله به یهود ستیزی در توجیه حمایت هایشان از رژیم صهیونیستی دیگر اثری ندارد و بعید به نظر می‌رسد که کنگره آمریکا و حامیان اسرائیل در ایالات متحده بتوانند با احضار روسای دانشگاه‌ها آن‌ها را نسبت به جنبش دانشجویی که در حمایت از مردم غزه براه افتاده است مورد توبیخ و سرزنش قرار بدهند.

چرا که در شرایط کنونی ما شاهد سطح گسترده‌ای از اعتراضات هستیم که از علاوه بر آمریکا به کشور‌های اروپایی هم رسیده است و تداوم این اعتراضات و نارضایتی‌ها قطعا می‌تواند بخش‌های دیگری از جوامع اروپا و آمریکا را در بگیرد.

دیگر خبرها

  • ۶ برنامه برای کنترل بازار اجاره
  • هشدار رئیس مجلس نسبت به ابهامات موجود در مورد یارانه دارو/ مبلغ 74 همت نمی‌تواند باعث کنترل قیمت و بازار دارو شود/ دولت برای کنترل قیمت بازار دارو 180 همت در نظر بگیرد
  • دلیل کاهش قیمت دلار در چند روز اخیر چیست؟ همتی پاسخ داد
  • مسئله مردم نرخ رشد نقدینگی نیست، مردم تورم را می‌بینند
  • کنایه سنگین به دولت رئیسی؛ ژست کنترل تورم نگیرید، نتوانستید
  • همتی: آقایان گمان می‌کنند با زدن دکمه کنترل نقدینگی، تورم خود به خود کاهش می‌یابد
  • روسیه «واگنر» را بازسازی کرد تا از تکرار شورش آن جلوگیری کند
  • حربه زنگ زده یهودستیزی
  • رئالیسم سیاسی چیست؟
  • رئیسی: رشد نقدینگی و قیمت ارز نیازمند کنترل است