Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صداوسيما به نقل از الميادين ؛ اين بار برخلاف دوره هاي پيشين، گروه يا جرياني در عراق ديده نمي شود که بخواهد با تشکيک در انتخابات، در پي تحريم يا مخالف برگزاري آن باشد.
خبرنگار شبکه تلويزيوني الميادين در گزارشي در اين زمينه تصريح کرد مشارکت تمام گروههاي سياسي عراق در انتخابات پيش رو بر خلاف تجربه هاي گذشته و مخالفت نکردن با برگزاري انتخابات، بيانگر تمايل واقعي مردم عراق براي مشارکت پويا در مرحله جديد سياسي در کشور است که پس از انتخابات آغاز خواهد شد، ضمن اينکه همگان دريافته اند در سايه تلاش اکثريت براي سهيم شدن در روند سياسي کشور، تلاشها براي کناره گيري از رقابت هاي انتخاباتي، ثمر بخش نخواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


آرامش سياسي حاکم بر عراق و کاهش اختلافات ميان گروههاي مختلف سياسي پس از پيروزي بر داعش، زمينه را بيش از گذشته براي پيشرفت سياسي هموار کرده است زيرا سالهاي گذشته تنش و هرج و مرج نتوانست نتايج رضايت بخشي براي گروههاي مخالف و متخاصم به همراه داشته باشد و در نتيجه اين بار گروههاي سياسي از در آشتي وارد شده و کمربندها را براي رقابت هاي انتخاباتي محکم کرده اند.
عادل موسي کارشناس سياسي عراقي مي گويد:« همگان خواستار مشارکت در انتخابات هستند و انگيزه اصلي نيز چيزي فراتر از رقابت انتخاباتي نيست، يعني وقتي محک اصلي جايگاه گروهها، مردم باشند همه سياستمداران سعي مي کنند با پرچم خدمت به مردم وارد ميدان شوند، در هر حال واقعيت ها را در چنين شرايطي، بايد پس از برگزاري انتخابات شاهد بود تا مشخص شود چه چيز جديدي در عرصه سياست عراق بروز خواهد کرد.»
صد و چهل و سه حزب و جريان سياسي در قالب بيست و هفت ائتلاف و احزاب ديگر، همه از گروههاي مختلف سياسي در عراق هستند که در انتخابات مشارکت مي کنند.
با اين حساب انتخابات سال 2018 عراق، ميداني براي رقابت همه رقباي سياسي در کشور است بدون اينکه اين بار کسي در اين ميدان با شعار تحريم يا ترديد درباره سلامت انتخابات، عقب مانده باشد و به همين منظور صداي دعوت از مردم براي انتخاب بهترين ها، بيشتر به گوش مي رسد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۹۹۶۳۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشارکت در دور دوم انتخابات مجلس مهم است

بیژن نوباوه‌وطن در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، درباره اهمیت دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: هنوز یک پنجم مجلس دوازدهم تعیین نشده که این تعداد بسیار مهم و اثرگذار است.

داوطلب دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم بیان کرد: مطمئن هستم با تعهدی که مردم دارند، حتماً دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی پای صندوق‌های رأی خواهند آمد و با مشارکت خود این کار ناتمام را تمام خواهند کرد.

وی تاکید کرد: همه مطالبات ملت از طریق مجلس شورای اسلامی قابل پیگیری است و هر چقدر مجلس ما قوی‌تر و منسجم‌تر باشد، قطعاً می‌تواند در آینده کشور نقش به سزایی داشته باشد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: امیدوارم همه مردم که در دور اول انتخابات مجلس پای صندوق‌های رأی آمدند و حتی کسانی که در دور اول نیامدند، روز جمعه این هفته پای صندوق‌های رأی بیایند و ۴۵ نماینده باقیمانده مجلس دوازدهم را با رأی بالای خود تعیین کنند.

کد خبر 6099053 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • مشارکت ۵۳ درصد مردم شهرستان کلات در دور اول انتخابات
  • نقش انتخابات در بهبود رشد فرهنگ و زندگی اجتماعی جامعه
  • معاون سیاسی استاندار البرز مطرح کرد؛تقویت پشتوانه سیاسی و اجتماعی کشور با مشارکت مردم در انتخابات
  • تقویت پشتوانه سیاسی و اجتماعی کشور با مشارکت مردم در انتخابات
  • مشارکت در دور دوم انتخابات مجلس مهم است
  • آرایش سیاسی مجلس جدید چشم‌به‌راه مشارکت مردم است
  • آرایش سیاسی مجلس جدید چشم‌به‌راه مشارکت مردم/ باید کار نیمه‌تمام انتخابات را تمام کنیم
  • آرایش سیاسی مجلس جدید چشم‌به‌راه مشارکت مردم/ باید کار نیمه کاره انتخابات را تمام کنیم
  • مشارکت گسترده در پای صندوق های رای قوام بخش نظام است
  • دبیران احزاب در رقابت انتخاباتی کمیسیون ماده ۱۰ حضور دارند