Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-24@11:15:12 GMT

نامه چارلی چاپلین از برزخ به دخترش درباره تلگرام!

تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۷۹۹۶۳۶۴

نامه چارلی چاپلین از برزخ به دخترش درباره تلگرام!

دختر عزیزم، جرالدین! اصلا فریب حرف‌های مدیران شبکه‌های اجتماعی رو نخور، دعوای "حریم خصوصی" یه شوخی بزرگ است ...

خبرگزاری تسنیم:  حمید صدیق از فعالان فضای مجازی در قالب مطلب طنزی و با عنوان نامه نانوشته چارلی چاپلین به دخترش درباره فیلتر تلگرام نوشت:

«جرالدین دخترم! اکنون که از تو دورم، ولی یک لحظه از تو بی‌خبر نبودم و نیستم و هر لحظه کانال تلگرامی تو را چک می‌کنم و نظرات و مطالبت را میبینم، شگفت زده میشم چگونه برای خودت یک شهروند خبرنگار حرفه‌ای شده‌ای!

اما دقیقا تو کجا هستی؟ شنیده‌ام تلگرام تنها محبوب ایرانی‌هاست مگر تو به ایران رفته‌ای؟ یا نکند همسر ایرانی گرفته‌ای و بهانه‌ای شده است تا تلگرام رو نصب کنی؟!

شنیده‌ام که تلگرام رقبای ایرانی هم دارد، واقعا حقیقت دارد .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
.. من که باورم نمی‌شود؛ مگر می‌شود کشوری که در تحریم‌های جور واجور است توانسته باشد در صنایع های‌تک از خیلی کشور‌های مدعی جلو بزند؟!

اینجا هم (برزخ) برای اینکه کسی گفتگو‌های مارو شنود نکند ما هم مثل شما به سرویس تلگرام روی آورده‌ایم، اما انگار حقیقت ندارد و موقع عذاب که می‌شود تمام چت‌ها و ویدئو‌هایی که ما دیده‌ایم را از جلوی چشمانمان رد میکنند انگار دستی تو کار است و این جوانک روس تلگرامی راستش را نگفته است و اطلاعات ما را به سرویس‌های اطلاعاتی برزخ هم می‌فروشد.

این را گفتم تا بیشتر مراقب خودت باشی، چون شاید توی دنیا معلوم نشود، اما اینجا اینترنتش شیشه‌ای است و در و دیوار ندارد و هرکاری به موقعش فاش می‌شود.

دختر چشم سفیدم! آن کانال تلگرامی وامونده را چند لحظه بذار کنار. گوش بده ببین چه می‌گویم؟ همه اش حواست به تلگرام است!

راستی یادم رفت بگویم یک کاربر تلگرامی گمنام، تصاویر نامناسبی از تو برایم فرستاده و درخواست باج کرده! مگر موبایلت را به اتاق خواب خودت میبری؟! فکر آبروی من هم باش! نام فامیلی‌ام به دنبال اسم تو‌ست.

دخترکم! اگر به نکاتی که می‌گویم دقت نکنی، شیرم را حلالت نمی‌کنم، خنده ندارد... منظورم شیرخشک‌هایی است که برایت خریدم مادرت که نبود شیرت بدهد.

حواست باشد گول بازی‌های رسانه‌ای را نخوری، من همه چیز را از بالا نگاه میکنم و حواسم هست تو هم بهتر است نگاهت را به اتفاقات از بالا بیاندازی، اینجوری در جزئیات غرق نمیشوی و گول نمیخوری!

من اینجا متوجه شدم که همه اتفاقات دنیا امتحانه مثل امتحان مدرسه! حواست باشه مثل من رفوضه نشی... تا دیر نشده یه نگاه به پرونده اعمالت بنداز، حتما میپرسی چه جوری؟

کاری نداره، پیج اینستاگرامی و گفتگو‌های تلگرامیت، سلفی‌هایی که گرفتی مطالبی که لایک کردی و مشاهده کردی، اونایی که برای دوستات فوروارد کردی و اونایی که با دروغ‌های کانالت داری رسواشون میکنی همه شون یه جایی هست اینجا به نام پل که همون بریدج خودمونه، اما یه خورده مستقیم تره، یقه‌ات را میگرن؛ بهتر است توهم از الان فکر کنی در یه اتاق شیشه‌ای زندگی میکنی.

اینجوری حواست را بیشتر جمع میکنی، اصلا به اینترنت اعتماد نکن ... حتی اگر خواستی برای من هم استوری بفرستی، بهتر است از این اینستای وامونده استفاده نکنی ... میگی چرا؟ بعد از ماجرای کالج آنالیتیکا و فیس بوک اینجا هم دیگه کسی به سرویس‌های فیس بوک اعتماد نداره، چون هرکاری و هر مطلبی بر علیه خودش برای عذاب استفاده میشه

جرالدکم! عزیز بابا!

قانون گل طلایی رو فراموش نکن! اول داستان این شبکه‌های اجتماعی همه‌اش خوش است، اما امان از آخرش ... یه سر به این سایت پلیس فتای ایرانی بزن تا ببینی چقدر از دختران معصوم گرفتار همین اعتماد بیجا شده‌اند.

دختر عزیزم!

اصلا فریب حرف‌های مدیران شبکه‌های اجتماعی رو نخور، دعوای حریم خصوصی یه شوخی بزرگ است حتی اگر قانون هم بروز شود و قاضی هم باسوادشوند و این سرور‌های وامونده تلگرام هم به ایران بیاید تا بشود حکم قضایی برای مجرمین برید، آبرویی که از من برده‌ای برنخواهد گشت!

دخترکم جرالدین!

حواست کجاست؟ باز رفتی سراغ کانال تلگرامت! بویی به مشامت نمیرسد؟ بوی الرحمن تلگرام است که بلند شده است اگرچه دروف به روی خودش نمی‌آورد، اما خبر دارم بزودی توئیت عجیبی خواهد کرد ...

بهتر است تو هم قبل از اینکه زحمت‌های این کانالت به باد نرود به فکر مهاجرت باشی؛ حتما میپرسی کجا بری؟
خوب این همه سرویس دیگه؛ از من می‌شنوی برو اونجایی که خیلی ازش بد میگن، اونی که خیلی باهاش دشمنی میکنن معمولا بهترینه ...
هر تصمیم گرفتی، منو بی‌خبر نذار؛ به منم بگو تا نصبش کنم و رایگان بازم باهم چت تصویری کنیم؛ حرف‌های بیشتری برات داشتم، اما این تلگرام واموندی بازم بسته نتم رو تموم کرد!

قربانت؛ بابا چاپلینت» لینک کوتاه خبر: farda.fr/003M6H

منبع: فردا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۹۹۶۳۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تماس علی دایی با حمید علیدوستی؛‌ اعلام آمادگی برای کمک به ترانه علیدوستی

علی دایی در تماسی با حمید علیدوستی پدر ترانه علیدوستی جویای حال این بازیگر سینمای ایران شد.

در این تماس حمید علیدوستی عنوان کرد که در حال حاضر پیش دخترش نیست و حتما تماس شهریار فوتبال ایران را به گوش دخترش خواهد رساند.

این در حالی است که دایی هم عنوان کرد هر کمکی از دست او بر می آید حتما برای بهبود سلامتی ترانه علیدوستی انجام خواهد داد.

منبع: خبرآنلاین

tags # علی دایی ، ترانه علیدوستی سایر اخبار آیا انسان می‌تواند در فضا تولید مثل کند؟ | رابطه جنسی و زایمان در فضا چگونه است؟ بعد از فضا چه چیزی وجود دارد، جهان کجا تمام می‌شود؟! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • یک تبلیغ ساختار شکن درباره سیگار (عکس)
  • اگر در این ترافیک گیر بیفتید، زندگی‌تان متوقف می‌شود! (عکس)
  • اگر در این ترافیک گیر بیوفتید، زندگی‌تان متوقف می‌شود! (عکس)
  • شب اول قبرِ کسانی که دفن نمی‌شوند چگونه است؟
  • تماس علی دایی با حمید علیدوستی؛‌ اعلام آمادگی برای کمک به ترانه علیدوستی
  • مدیر عامل تلگرام : اپل با حذف تلگرام از اپ استور، گل به‌خودی زد
  • پاول دورف: اپل با حذف تلگرام از اپ استور، گل به‌خودی زد
  • دارایی کاربران ایرانی در کیف پول تلگرام مسدود شد؟
  • برزخ دانشجویان هنگام ورود به دانشگاه ها
  • فشار به حامیان فلسطین در آمریکا