Web Analytics Made Easy - Statcounter

رکنا: کارگردان نمایش پسرهای پشت نقاب درباره این تئاتر که بر اساس سربازی اجباری پسران نوشته شده، از تمام کسانی که در حوزه مسائل اجتماعی فعالیت می‌کنند دعوت کرد تا به دیدن این نمایش بیایند.

مرضیه مهاجر کارگردان و طراح نمایش «پسران پشت نقاب» در گفت‌وگو با ایسنا بیان کرد: طرح اولیه این نمایش دو سال پیش و پس از خبری که از خودکشی Suicide یک پسر ۱۲ ساله در دستشویی مدرسه منتشر شد و بعد از مدتی هم خبر دیگری از دو خودکشی از سربازانی در پادگان‌هایی جداگانه، نوشته شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نکته‌ای که وجود دارد این است که بچه‌های این نسل می‌خواهند همه چیز را جار بزنند در صورتی که این اتفاقات در نسل‌های دیگر هم اتفاق می‌افتد اما نه به این صورت.

او ادامه داد: موضوع اصلی ما در این نمایش بحث سربازی اجباری است اما در کنار آن به مسائل اجتماعی دیگری هم پرداخته‌ایم. خیلی وقت‌ها فکر می‌شود که پسرها راحت‌تر و آزادنه‌تر عمل می‌کنند اما واقعیت آن است که آن‌ها هم مثل بقیه مشکلاتی دارند که به آن‌ها پرداخته نشده است. مثل اینکه هنوز پوشیدن لباس رنگی در بعضی فرهنگ‌ها و خانواده‌ها برای پسران مورد قبول نیست.

این کارگردان نمایش «پسرهای پشت نقاب» درباره اینکه سه نویسنده خانم به مسئله‌ای مردانه پرداخته‌اند، افزود: مسائلی که در این نمایش به آن اشاره شد چیزهایی است که همه ما چه مرد و چه زن به صورت روزمره با آن در ارتباط هستیم و قطعا خویشاوندانی داریم که این مسائل را داشته‌اند و ما آن‌ها را دیده و درک کرده‌ایم. یکی از باورهای کلیدی که ما در این نمایش به آن پرداختیم بحث «مرد شدن» بود، همیشه گفته می‌شود که مرد شدن بعد از گذراندن دوران سربازی اتفاق می‌افتد در صورتی که این مفهوم عمیق‌تری دارد و نباید محدود به مکان و یا زمان خاصی شود.

مهاجر اضافه کرد: این مسئله که برای دختران و یا پسران چارچوب ایجاد می‌کنیم ریشه در فرهنگ و تربیت ما دارد که البته یکسری از محدودیت‌ها تغییر و یا تعدیل شده است و حضور یک داستان‌نویس و همچنین یک جامعه‌شناس در بین نویسندگان این نمایشنامه به ما بسیار کمک کرد که بشود این مسئله را از جهات گوناگون مطرح کنیم. در نهایت می‌توان گفت که این مساله از خانواده شروع میشود و سپس در جامعه فشارهای بیرونی هم بر آن افزوده می‌شود.

او درباره این نمایش که به صورت اپیزودیک اجرا می شود، توضیح داد: پیش از شروع هر اپیزود شعری خوانده می‌شود که نشان دهنده سیر داستانی آن قسمت بوده و به سبب آنکه خودم هم شعر می‌گویم دوست داشتم فضای شعر را به نمایش وارد کنم و علت ۱۰ اپیزود بودن این نمایشنامه هم به این برمی‌گردد که اگر کسی بخیه‌ای بیشتر از ۱۰ سانت داشته باشد از سربازی معاف می‌شود.

او ضمن دعوت از فعالین حوزه مسایل اجتماعی برای دیدن این نمایش، در خصوص نام این تئاتر هم توضیح داد: پسران برخلاف اینکه ممکن است ظاهر خود را خوب نشان دهند پشت یک نوع نقاب قرار دارند و گویی لازم است که این نقاب برداشته و حقیقت بیان شود. من از نمایندگان مجلس و همچنین ورزشکاران و هنرمندانی که در زمینه‌های اجتماعی فعالیت می‌کنند دعوت می‌کنم که به دیدن این تئاتر بیایند تا از اتفاقاتی که در دل جامعه رخ می‌دهد باخبر شوند. برای ما مهم است که کسانی این کار را ببینند که فعالیت اجتماعی می‌کنند و یا حتی پسرانی که الان سرباز هستند و یا می‌خواهند به سربازی بروند هم به تماشای این نمایش بیایند و این را حس کنند که کسانی هستند که از مشکلات آنها خبر دارند و آنها را روی صحنه نمایش آورده‌اند.

«پسرهای پشت نقاب» به کارگردانی مرضیه مهاجر از ۱۶ فروردین‌ماه روی صحنه رفته و اجرای آن تا ۳۰ فروردین هر روز ساعت ۱۸:۰۰ در پردیس تئاتر شهرزاد ادامه خواهد داشت.

بهزاد خلیلی، امیر رمضانی، علی شعایی، حمیدرضا شمشیری، آرمان مدرسی بازیگرانی هستند که در این نمایش ایفای نقش می‌کنند. از دیگر عوامل این نمایش می‌توان به نویسنده: مرضیه مهاجر، فیروزه فیاض بخش، نازنین افتخار براساس طرحی از مرضیه مهاجر، تهیه کننده: فیروزه فیاض بخش، مشاورکارگردان: علی شعائی، برنامه ریز: جواد خاموشی، مشاور حرکت: سارا بهراد، طراح نور و دکور: مرضیه مهاجر، طراح لباس: شیرین قائدی، طراح و اجرای گریم: لیدا رشیدی، سارا علوی، ساخت و انتخاب موسیقی: امیر موفق، میکس و مستر: طاها افشین، خواننده: امیر موفق، منشی صحنه: پانیذ مولایی، همراهان صحنه: مرتضا حقی، عباس اسکندری، نیلوفر شریفی نیا، مدیر تبلیغات: علی رضا سهرابی، مدیر روابط عمومی: مائده امینی، مشاور رسانهای: سارا حدادی ( you studio ) ، دستیار تبلیغات: علی رضا اصلاحی ، مسئول هماهنگی: نگین افتخار، عکاس: نازنین افتخار، ساخت تیزر: علی رضا نادری، طراحی لوگو، هویت بصری و پوستر: استدیو گرافیت اشاره کرد.

همچنین علیرضا آذر و احسان افشاری ترانه سرا و شاعران معاصر مهمان ویژه روز ٢٠ فروردین نمایش پسرهای پشت نقاب خواهند بود.محمدعلی آهنگران نیز مهمان ویژه روز سه‌شنبه ۲۱ فروردین نمایش پسرهای_پشت_نقاب است.هادی حیدری کارتونیست و روزنامه نگار نیز چهارشنبه ۲۲ فروردین ساعت ۱۹ مهمان ویژه این نمایش خواهد بود.

منبع: رکنا

کلیدواژه: سقوط هواپیما سلامت مهم ترین های 24 ساعت سقوط جت شخصی در ایران خودکشی Suicide خودکشی شهرزاد نمایش پسرهای پشت نقاب ایران عکس دختر حوادث پلیس زن حوادث تهران جوان زندگی اخبار تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۹۹۶۴۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جذب امریه سربازی در سازمان جهاد دانشگاهی خواجه نصیر

به گزارش خبرنگار مهر، معاونت فرهنگی سازمان جهاد دانشگاهی خواجه نصیرالدین طوسی برای جذب امریه سربازی فراخوان داد. در این فراخوان از کلیه علاقمندان واجد شرایط دعوت شد که در صورت دارا بودن شرایط ذیل رزومه خود را جهت بررسی و دعوت به مصاحبه ارسال کنند:

شرایط عمومی متقاضیان

فارغ‌التحصیل مقطع کارشناسی ارشد در یکی از رشته‌های فنی و مهندسی

فاقد غیبت

فاقد گواهی کسری خدمت

شرایط اختصاصی

مسلط به ICDL

توانایی کار با فتوشاپ و تسلط به اصول طراحی

توانایی کار با نرم‌افزارهای تدوین فیلم edius یا premier

توانایی کار با نرم‌افزار aftereffect

توانایی انجام کار اجرایی

روابط‌عمومی بالا

توانایی انجام کار گروهی و تیمی

مسلط به اصول مکاتبه

آشنایی با اصول ویراستاری علمی و ادبی متون

کد خبر 6093818

دیگر خبرها

  • واکنش نشریۀ 29 ساله به حذف سریال «حشاشین» از شبکۀ نمایش خانگی/ علاقه ایرانیان به داستان حسن صباح تاریخی است؛ نسازی، می‌سازند(+ جلد)
  • بازگویی مشکلات و دغدغه‌های روز جامعه اولویتم در اجرای نمایش است
  • غافلگیری سایپا برای متقاضیان خودروی ساینا
  • جذب امریه سربازی در سازمان جهاد دانشگاهی خواجه نصیر
  • وقتی نقاب دموکراسی غرب فرو افتاد + فیلم
  • داستان روز اول (6+4 نکته درباره جامعه پذیری کارکنان در سازمان)
  • شکلات های مخصوص المپیک تولید شد + نحوه تولید | ویدئو
  • اعظم بروجردی، الهام چرخنده داور یک رویداد تئاتری
  • میانگین دوره خدمت سربازی ۱۴ ماه است
  • چرا ژاپنی‌ها به نقاشی «ارواح» علاقه دارند؟