Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-28@20:49:35 GMT

ورود پیشگامان کویر یزد به بحث انتقال آب از خلیج فارس

تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۷۹۹۶۴۱۴

ورود پیشگامان کویر یزد به بحث انتقال آب از خلیج فارس

خبرگزاری شبستان: مدیر عامل گروه تعاونی پیشگامان کویر با اشاره به وضعیت بحرانی آب در استان یزد گفت: گروه تعاونی پیشگامان کویر یزد به بحث انتقال آب از خلیج فارس به استان یزد ورود پیدا کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، محمد رضا رضایی نژاد، مدیر عامل گروه تعاونی پیشگامان کویر امروز (20 فروردین) در نشست خبری در جمع اصحاب رسانه استان یزد گفت: یکی از مسائل امروز در زمینه آب است که در این راستا با توجه به سهامداری بیش از 42 هزار نفر در سطح کشور در پیشگامان کویر، ما سعی کرده ایم تا با توجه به بحرانی بودن این موضوع ورود پیدا کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: در جلسات مختلف مباحث و راهکاری گوناگونی در زمینه انتقال آب ارائه شده است اما ما نیز طرحی مبنی بر حق آبه به عنوان سرمایه گذاری و پایداری سرمایه های خود ارائه کرده ایم و سعی داریم تا مردم را نیز در آن دخیل کنیم و در تعاونی تامین نیاز به نوعی مردم و حضور مردم در این مبحث داشته باشیم.

 

مدیر عامل گروه تعاونی پیشگامان کویر خاطرنشان کرد: یکی از راهکارها نیز شیرین کردن آب های آزاد و انتقال آن به استان است و طرحی مبنی بر تامین اعتبار از طریق مردم است که نیاز به مدت زمانی در حدود 5 سال است و آن را از 20 اسفند شروع کرده ایم و تا 30 فروردین ادامه دارد.

 

رضایی نژاد تصریح کرد: ما در این زمینه درخواست هایی داشته ایم که دولت نیز بایستی همکاری کند و سعی داریم در ابتدای شیرین کردن آب را در دستور کار خود قرار دهیم و پس از آن نیز انتقال صورت بگیرد.

 

وی گفت:هر کسی که درخواست داشته باشد می تواند در این تعاونی شرکت کند و در نهایت نیز این مجمع تصمیم گیری می کند.

 

مدیر عامل گروه تعاونی پیشگامان کویر بیان کرد: ما در اواخر سال گذشته نیز مجوز اپراتور پست را با عنوان « بادپا» دریافت کردیم که توزیع مویرگی در نظر ما است و به نوعی اجناس از کارخانه تا درب منازل تحویل داده شود و هزینه ها کمتر شود.

 

رضایی نژاد ادامه داد: در مبحث بندرخشک نیز امیدواریم تا خردادماه بخشی از آن نیز عملیاتی شود و امیدواریم زنجیروار مدیریت داشته باشیم و به نوعی از این طریق به توزیع مویرگی کمک کنیم.

 

وی افزود: ما از سال 95 پیشبینی اقتصاد تورمی به سمت بهره وری داشته ایم که سعی داشته ایم همراه با رویش باشیم و الان نیز معتقدیم باید مدیریت بر ما صورت بگیرد و سیستم به سمت بهره وری حرکت کند.

 

مدیر عامل گروه تعاونی پیشگامان کویر گفت:ما سعی داریم در سال 97 به سمت عملیاتی کردن حرکت کنیم و در سال 98 نیز شکوفایی را داشته باشیم.

 

رضایی نژاد بیان کرد:شاید برای این انتقال آب نزدیک به 15 هزار میلیارد تومان نیاز است که روی 500 میلیون متر مکعب و هر متر مکعب 30 هزار تومان برنامه ریزی شده است.

پایان پیام/449

منبع: شبستان

کلیدواژه: حمایت از کالای ایرانی حسن روحانی دولت روز ملی فناوری هسته ای آیت الله مکارم شیرازی مراجع و علماء مراجع دیدار با مراجع روز طبیعت هفته هنر انقلاب اسلامی پیشگامان کویر شبستان یزد خط انتقال آب کلیدواژگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۹۹۶۴۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نام خلیج فارس همیشه ماندگار است

نقشه نگار پیشکسوت و پژوهشگر ایرانی با بیان اینکه عناوین جغرافیایی را نمی‌توان با سیاست تغییر داد، گفت: نام خلیج فارس تا همیشه ماندگار است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کیش، محمدرضا سحاب امروز در نشست علمی خلیج فارس که به مناسبت روز ملی خلیج فارس با حضور جمعی از پژوهشگران در کیش برگزار شد، اظهار داشت: قدمت نقشه‌های موجود از خلیج فارس در اسناد تاریخی به بیش از پنج هزار پیش باز‌می‌گردد.

وی بیان داشت: ما بیش از 25 هزار نقشه تاریخی و معاصر جهان را به زبان‌های مختلف از کتابخانه‌های سراسر جهان جمع‌آوری کردیم که تقریباً در تمام آنها نام خلیج فارس به‌درستی درج شده است.

نقشه‌نگار پیشکسوت وپژوهشگر ایرانی با بیان اینکه عناوین جغرافیایی را نمی‌توان با سیاست تغییر داد، گفت: نام خلیج فارس تا همیشه ماندگار است و این توطئه‌های استعمار است که با هدف گرفتن وحدت مردم، سعی در تغییر این نام دارد که به طور یقین هیچ‌گاه موفق نخواهد بود.

نگاهی به تاریخچه و اسناد قدیمی خلیج فارس

سیدعلیرضا فاطمیان‌پور نیز در این مراسم با تقدیر از محمدرضا سحاب و پیروز مجتهدزاده پژوهشگران کشور، گفت: حوزه فرهنگی این سازمان در سه بخش تقویت هویت ملی، مذهبی و محلی برنامه ریزی و فعالیت می‌کند و این مراسم با هدف تقویت هویت ملی برنامه ریزی و برگزار شده است.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش تصریح کرد: دانش آموزان، مرزبانان آینده ایران اسلامی هستند و حضور آنان در کنار بزرگان علمی کشور، اقدامی هدفمند برای آشنایی نسل جدید با تلاش و پژوهش‌های انجام شده در حوزه خلیج فارس و اهمیت جهانی خلیج فارس است.

یادآور می‌شود، دهم اردیبهشت سالروز بیرون راندن و اخراج استکبار جهانی به سرکردگی پرتغالی‌ها از جزایر دریای پارس توسط سرداران ایرانی است که به عنوان روز ملی خلیج فارس نام‌گذاری شده و در همین راستا برای حقانیت این نام مقدس و حساس برای ایرانیان برنامه‌‌های متنوعی در استان هرمزگان و جزایر آن از کیش و قشم به اجرا درمی‌آید.

انتهای پیام/7558

دیگر خبرها

  • پسوند آبی‌ها عوض می‌شود؛ استقلالِ خلیج فارس برابر تیم‌های عربی!
  • نام خلیج فارس همیشه ماندگار است
  • شرکت‌های تعاونی استان سمنان به حوزه کشت کم آب‌بر ورود می‌کنند
  • مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس: تصمیم ما برای حمایت از استقلال جدی است
  • لحظات تست هدف قرار دادن ناوهواپیمابر توسط موشک ایرانی
  • لحظات تست هدف قرار دادن ناوهواپیمابر
  • ورود مجمع نمایندگان استان تهران به مشکلات اداره کل انتقال خون
  • راهیابی هنرمندان شهرستان فارسان به جشنواره ملی موسیقی خلیج فارس
  • پرواز پاراگلایدرها در آستانه روز ملی خلیج فارس
  • راهیابی هنرمندان چهارمحال و بختیاری به جشنواره ملی موسیقی خلیج فارس