Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-30@15:52:31 GMT

دانشگاه آزاد شیراز نائب قهرمان ربوکاپ ایران شد

تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۷۹۹۷۶۹۷

دانشگاه آزاد شیراز نائب قهرمان ربوکاپ ایران شد

به گزارش ایرنا، تیم رباتیک دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز با طراحی و ساخت ‌ویلچر خودران با یادگیری عمیق، در این مسابقات که 14 تا 18 فروردین در نمایشگاه های دائمی تهران برگزار شد، حضور یافت.
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز دوشنبه در گفت ‌وگو با ایرنا بیان داشت: این ربات با برخورداری از ویژگی‌هایی منحصر‌به ‌فرد و با نوآوری‌های برگرفته از هوش مصنوعی توانسته است در مسابقات ملی و بین المللی، جشنواره‌ها و نمایشگاه‌های مختلف علمی، افتخارات متعددی را کسب کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی مهم‌ترین ویژگی این ویلچر خودران را استفاده از حرکات مردمک چشم و سر برای درک مسیر مورد نظر بیمار خواند و بیان داشت: با استفاده از این قابلیت، بیماری که توان کنترل ویلچر برقی را نداشته باشد، با استفاده از حرکات مردمک چشم یاحرکت سر به جهات مختلف، ویلچر را به مسیر‌های مدنظر هدایت می‌کند.
جباری ادامه داد: این ویلچر از به‌ روزترین موضوع علمی حوزه هوش مصنوعی، یعنی امکان یادگیری عمیق برخوردار است که این ویژگی در خودروهای خودران گوگل نیز استفاده شده است.
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد شیراز ادامه داد: این ویلچر می‌تواند با استفاده از دوربین موبایل هر مسیری را برای اولین بار طی کند و با آموزش کل محیط به سیستم، در دفعات بعد بدون هیچ کنترلی، در آن محیط به‌ صورت هوشمند و خودکار هدایت شود.
اعضای تیم رباتیک دانشگاه آزاد شیراز را دکتر محمدحسین شکور با سرپرستی مهندس محمدرضا بهمنی و عضویت محمدتقی مؤمنی، محمدرضا صفوی، علیرضا تابع‌ بردبار، نجمه صادقی‌پور، سحر یوسفی و مسلم محمدی تشکیل می‌دهند.
7375 /1876
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: موسسات مالی و اعتباری رفراندوم گفت و گوی ملی غوطه شرقی ارز دیجیتال ایران دانشگاه آزاد دانشگاه آزاد اسلامی دوربین گوگل موسسات مالی و اعتباری رفراندوم گفت و گوی ملی غوطه شرقی ارز دیجیتال امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۹۹۷۶۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک کشته در برخورد دو کامیون در آزاد راه اصفهان- شیراز

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، رئیس جمعیت هلال احمر آباده گفت: در پی اعلام مرکز پیام هلال احمر این شهرستان، گزارشی مبنی بر برخورد کامیون ولوو اف اچ ۴۸۰ با کامیونت الوند در کیلومتر ۱۷۴ آزادراه شیراز-اصفهان نجاتگران این سازمان به محل حادثه اعزام شدند.
علی سعادتمند افزود: سه تن از نجاتگران پایگاه شهدای عشایر کلوان پس از کنترل ترافیک و ارزیابی، فرد جان باخته را که در کامیونت الوند گرفتار شده بود به وسیله ست نجات هیدرولیک و جرثقیل، رها کردند.
وی بیان کرد: ۲ مصدوم دیگر این حادثه که مرد بودند هم با اورژانس به مرکز درمانی آباده منتقل شدند.

دیگر خبرها

  • کشتی‌گیر کرمانشاهی نائب‌قهرمان جام تختی شد
  • یک کشته در برخورد دو کامیون در آزاد راه اصفهان- شیراز
  • شیراز قهرمان مسابقات والیبال اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد منطقه یک کشور
  • تصویری باورنکردنی از بهروز افخمی روی ویلچر؛ بیماری افخمی چیست؟
  • بابل قهرمان مسابقات بدمینتون منطقه ۳ دانشگاه آزاد شد
  • دانش آموز پاسارگادی نایب قهرمان مسابقات دومیدانی فارس
  • رادین مشهد قهرمان تورنمنت بسکتبال سه نفره مردان شد
  • اراک قهرمان مسابقات تنیس روی میز منطقه ۵ دانشگاه آزاد شد
  • برنامه سینماهای تهران، مشهد و شیراز امروز ۹ اردیبهشت + ساعت اکران «مست عشق» و قیمت بلیت
  • (عکس) دانشگاه شیراز در سال‌های قبل از انقلاب