Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - اهواز - ايرنا - مديرعامل آبفا خوزستان گفت: يک سرمايه گذار هلندي اعلام آمادگي کرد تا براي استفاده از ظرفيت دريا و تامين آب خوزستان بررسي و مطالعات لازم را انجام دهد.

صادق حقيقي پور روز دوشنبه در نشست با هيات سرمايه گذاري هلندي در اداره کل اين شرکت در اهواز اظهار کرد: با توجه به شرايط خشکسالي و کاهش 60 درصدي بارندگي سال آبي جاري، سياست هاي جديدي براي تامين آب در دستور کار قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي افزود: با توجه به اينکه برخي از شهرهاي خوزستان در نوار ساحلي قرار داشته يا فاصله نزديکي با دريا دارند، در تلاش هستيم از اين ظرفيت براي تامين آب شرب با کيفيت استفاده کنيم.
مدير عامل آبفا خوزستان بيان کرد: يکي از تفاهم نامه هاي مطرح شده شرکت آبفا خوزستان با سرمايه گذاران هلندي، تامين آب شهرهاي بندر امام، ماهشهر و هنديجان از منابع آبي دريا است.
** برنامه ريزي براي تامين 30 درصد آب خوزستان از دريا
حقيقي پور با اشاره به مناقصه آب شيرين کن در شهرهاي آبادان و خرمشهر نيز گفت: برنامه ريزي شده تا 30 درصد آب شهرهاي خوزستان از طريق آب دريا تامين شود.
وي ادامه داد: همچنين با توجه به افزايش ظرفيت آب شيرين کن ها و مشکلات شهرهاي آبادان و خرمشهر در تلاش هستيم مناقصه اين پروژه را انجام دهيم تا عمليات اجرايي آن آغاز شود.
وي افزود: دولت نگاه ويژه اي به خوزستان داشته و براي رفع مشکلات آب و فاضلاب اين استان نزديک به سه ميليارد دلار سرمايه گذاري کرده است.
مدير عامل آبفا خوزستان همچنين با اشاره به مطالعات پروژه هاي فاضلاب شهرهاي ايذه و مسجد سليمان گفت: اين 2 شهر مشکلاتي در زمينه فاضلاب دارند که مطالعات اجرايي اين پروژه ها و برنامه ريزي براي احداث شبکه هاي جمع آوري فاضلاب و تصفيه خانه هاي آن انجام شده و مناقصه انجام عمليات اجرايي آن آغاز مي شود.
حقيقي پور ادامه داد: اجراي 400 کيلومتر شبکه فاضلاب و 450 کيلومتر شبکه آب و پنج تصفيه خانه فاضلاب با ظرفيت 300 متر مکعب در شبانه روز توسط آبفا خوزستان در حال انجام و پنج تصفيه خانه فاضلاب ديگر در مرحله مناقصه است.
سرمايه گذار هلندي نيز در اين نشست اظهار کرد: هلند يکي از کشورهاي مهم با کارشناسان خوب در زمينه آب و کيفيت منابع آبي بوده و اين هلدينگ با 11 شرکت بزرگ آب، رتبه نخست را در هلند و رتبه سوم را در دنيا دارد.
وي افزود: مشکل پساب هاي صنعتي در 15 کشور دنيا وجود دارد که ما تکنولوژي تصفيه پساب هاي صنعتي را در اختيار داريم.
** مطالبات آبفا خوزستان هزار ميليارد ريال است
مديرعامل آب و فاضلاب خوزستان همچنين در حاشيه اين نشست در گفت و گو با ايرنا اظهارکرد: آبفا خوزستان تا سال 96، حدود هزار ميليارد ريال مطالبات معوقه دارد که با تشکيل کميته پيگيري حقوقي وصول مطالبات از مشترکان غيرخانگي در حال پيگيري و وصول است.
حقيقي پور اظهار کرد: کاهش درآمد اين شرکت و طلبکاري از مشترکان، اين شرکت را در وضعيت ناهنجار مالي قرار داده است.
وي افزود: هم اکنون 2 هزار و 500 ميليارد ريال طرح بازسازي تاسيسات آبي و حدود سه هزار ميليارد ريال نيز براي طرح هاي فاضلاب بودجه تخصيص داده شده که توسط معاونت فني و مهندسي و دفتر فني شرکت آبفا در حال اجرا است.
مديرعامل آب و فاضلاب خوزستان با بيان اينکه هر مترمکعب فاضلاب حدود 40 مترمکعب آب را آلوده مي کند، اضافه کرد: براي حفاظت از منابع آبي استان و ارتقاي شاخص هاي حفظ محيط زيست، پنج تصفيه خانه فاضلاب از محل فاينانس بين المللي در خوزستان در حال ساخت هستند که تاکنون به طور ميانگين 30 درصد پيشرفت فيزيکي داشته اند.
وي همچنين گفت: تلاش داريم تا در سال 97 با واگذاري 100 هزار اشتراک جديد فاضلاب و 24 هزار اشتراک آب در خوزستان، سطح خدمات رساني به شهروندان را گسترش و ارتقا دهيم.
حقيقي پور با اشاره به وجود بيش از 50 هزار کنتور معيوب در خوزستان اظهارکرد: مناقصه قرارداد تعويض 46 هزار کنتور خراب بسته شده و در حال اجرا است.
وي همچنين امضاي تفاهم نامه همکاري با منطقه آزاد اروند و منطقه اقتصادي ماهشهر را گامي در جهت خدمات رساني بيشتر به شهروندان عنوان کرد و گفت:با امضاي اين قرارداد، امسال 150 هزار اشتراک در آبادان و خرمشهر با اعتبار تخصيصي از سوي منطقه آزاد اروند اصلاح مي شود.
وي بيان کرد: با توجه به خشکسالي هاي اخير امسال نيز سال سختي در پيش رو بوده و ضروري است در تابستان امسال برنامه محورتر و پيشگيرانه تر عمل کنيم.
شرکت آب و فاضلاب خوزستان سومين شرکت بزرگ کشور بوده که 56 شهر (به جز اهواز و روستاها) را با جمعيت سه ميليون نفر و 650 هزار مشترک زير پوشش دارد.
هم اکنون 670هزار اشتراک آب و 250هزار اشتراک فاضلاب در خوزستان وجود داشته و روزانه براي جمعيت زيرپوشش يک ميليون و 200هزار متر مکعب آب توليد و استحصال مي شود.
آبفا خوزستان 10 هزار کيلومتر شبکه توزيع و انتقال آب، 700 هزار مترمکعب مخزن ذخيره آب، 21 تصفيه خانه آب و 22 آزمايشگاه کنترل کيفيت آب داشته و روزانه يک ميليارد و 200 هزار مترمکعب (404 ليتر به ازاي هر نفر) آب توليد مي کند.
7148 / 6037
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۹۹۷۷۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آماده سازی افطار و گل آرایی استادیوم آزادی

دیگر خبرها

  • فیلم/ توضیحات استاندار خوزستان در خصوص عملیات دفع آب‌های سطحی
  • فیفادی شیرین خارجی‌های لیگ برتر؛ درخشش سرخابی‌های ازبک‌ و تاریخ‌سازی یک پرسپولیسی
  • صالحی: پیشرفت پروژه فاضلاب اهواز اولویت دولت در خوزستان است
  • جزئیات روند پیشرفت پروژه‌های آب و فاضلاب خوزستان
  • شستشوی بیش از ۱۱۰ باب مخزن ذخیره آب شرب شهرستان چگنی
  • خطر بیخ گوش ماست
  • دردسرساز شدن شکستگی لوله فاضلاب در خیابان ۱۲ متری ملاثانی + تصاویر
  • آماده سازی افطار و گل آرایی استادیوم آزادی
  • اهواز غرق آب شد؛ وعده‌ای که محقق نشد
  • تلخ و شیرین اقتصاد در ۱۴۰۲