Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-27@21:18:30 GMT

بازسازی بافت های فرسوده در کرج آغاز شد

تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۷۹۹۷۹۵۴

بازسازی بافت های فرسوده در کرج آغاز شد

به گزارش ایرنا، اصغر نصیری روز دوشنبه بیان داشت: اطلاع رسانی از طریق مساجد محلات به شهروندان مهم ترین اقدامی بود که در ترغیب مردم نسبت به بازسازی بافت های فرسوده شهری کرج نقش اساسی داشته است.
وی، مساجد را محور توسعه محلات عنوان کرد و گفت: پروانه های بازسازی و بهسازی برای 150 واحد مسکونی فرسوده در محله مصباح کرج به عنوان نخستین گام در بخش بافت های فرسوده صادر شده است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


شهردار کرج ادامه داد: بازسازی و بهسازی این واحدها با مشارکت بخش خصوصی انجام خواهد شد که این امر نویدبخش رخدادهایی بسیار شایسته در زمینه ساماندهی اراضی و بافت های فرسوده شهری کرج است.
وی با اشاره به اینکه توجه مدیریت شهرکرج به بافت های فرسوده و محله های محروم معطوف شده است، گفت:
300 میلیون تومان اعتبار برای اجرا و تکمیل طرح های نیمه تمام در محله اسلام آباد کرج اختصاص یافت که این اعتبار باید برای انجام طرح های مفید و ساماندهی کاستی های منطقه صرف شود.
وی ادامه داد: تکمیل پارک ها و جمع آوری آب های سطحی در اسلام آباد کرج اولویت کاری مدیریت شهری است.
استان البرز با جمعیتی حدود 3 میلیون نفر دارای 400 کیلومتر گسل زلزله بوده که خطری بالقوه برای بافت های فرسوده شهری و روستایی به شمار می رود.
بخشی از این گسل ها در کلانشهر واقع شده که زلزله 5.2 ریشتری آبان ماه سال گذشته در مشکین دشت البرز به عنوان یک هشدار طبیعی ، مردم و مسئولان را در اتخاذ راهکارهای عملی برای مقابله با این بلای طبیعی مصمم کرد.
کلانشهر کرج به عنوان مرکز استان البرز حدود یک میلیون و 800 هزار نفر جمعیت در خود جای داده و بسیاری از محلات آن دارای بافت فرسوده قدیمی یا بافت های غیر مقاوم جدید است .
وجود این بافت ها به عنوان دغدغه همواره در ستاد مدیریت بحران استان مطرح است و انتظار می رود با مشارکت بخش خصوصی و حمایت های دولت ، دستگاه های اجرایی و عمومی بتوان در مدت کوتاهی نسبت به بازسازی و مقاوم سازی واحدهای مسکونی فرسوده و غیرمقاوم همت گماشت.
کل وسعت بافت های فرسوده استان البرز حدود 2 هزار هکتار برآورد شده است.
همچنین منطقه اسلام آباد کرج که جمعیتی حدود 20 تا 30 هزار نفر در خود جای داده یکی از مناطق فرسوده و غیر مقاوم شهری است که طرح ساماندهی آن از دهه 70 از محل بودجه ملی آغاز شده و تاکنون حدود 4 هزارو200 واحد مسکونی وتجاری در این منطقه خریداری و تخریب شده است .
با تخریب این واحدها حدود 75 هکتار اراضی منطقه آزاد سازی شد و قرار است مابقی واحدهای مسکونی این منطقه با مشارکت مردم بهسازی شود.
7410/ 6155
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: موسسات مالی و اعتباری رفراندوم گفت و گوی ملی غوطه شرقی ارز دیجیتال بخش خصوصی بلای طبیعی دستگاه های اجرایی شهری و روستایی مدیریت بحران موسسات مالی و اعتباری رفراندوم گفت و گوی ملی غوطه شرقی ارز دیجیتال امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۹۹۷۹۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۵ درصد از واحد‌های فرسوده در بافت‌های تاریخی قرار دارند

محمد آیینی مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه نوسازی ۱۵۰ هزار واحد مسکونی موجود در بافت‌های فرسوده کشور آغاز شده است بیان کرد: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده پیش‌بینی می‌شود از این تعداد حدود ۱۰۰ هزار واحد تا پایان سال به بهره‌برداری برسد.

وی با بیان اینکه  پرداخت تسهیلات به حوزه نوسازی بافت های فرسوده  در صورت صنعتی سازی افزایش خواهد یافت: بانک ها در صورت پرداخت تسهیلات بافت های فرسوده می‌توانند زمینه ساز ورود بیشتر سازندگان به این طرح ها شوند.

آیینی اظهار کرد: نوسازی ۲۶۰ هزار خانه در دولت سیزدهم و در طی دو سال گذشته انجام شده است گفت: ۲۵ هزار واحد نوسازی شده در بافت‌های فرسوده کشور در آینده‌ای نزدیک با حضور رییس جمهور به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی اظهار کرد: حدود ۵۵ درصد بافت فرسوده در وسعت ۲ هزار و ۱۰۰ هکتار را بافت تاریخی تشکیل می‌دهد که نوسازی این مناطق نیازمند همراهی و تعامل بیش از پیش وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برای جذب سرمایه‌گذران است.

معاون وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: استفاده از ظرفیت های مردمی خود نقش بسیار موثری در بهبود و تسریع اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن دارد و این امر خود می تواند در فرهنگ سازی نوسازی بافت های فرسوده کشور موثر باشد.

او گفت: پرداخت تسهیلات ساخت و همچنین حمایت از بخش خصوصی و مالکان یکی از عواملی است که می تواند بازار مسکن را به سمت رونق هدایت کند و این موضوع را دولت در دستور کار خود قرار داده است.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • چهار هزار میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل بازسازی مناطق زلزله‌زده و حل برخی از مشکلات کلانشهر کرمانشاه
  • پرداخت تسهیلات وام مسکن را پیگیری کنید
  • پرداخت تسهیلات وام ها را پیگیری کنید
  • بازسازی بافت تاریخی شهرکرمان نیازمند طرحی کارشناسی و آینده نگراست
  • ایمن‌سازی کرمانشاه ۴۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار می‌خواهد
  • اختصاص بیشترین سهم قیر رایگان آذربایجان شرقی به اهر
  • ۵۵ درصد از واحد‌های فرسوده در بافت‌های تاریخی قرار دارند
  • کاهش بافت فرسوده گرگان با افزایش نوسازی
  • ۳۰ درصد شهر اهر دارای بافت فرسوده و ناکارآمد است
  • پیشتازی شهرداری تبریز در تخفیف۸۰ درصدی صدور پروانه در بافت فرسوده