Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@12:19:38 GMT

آلمان حمله شیمیایی «دوما» در سوریه را محکوم کرد

تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۷۹۹۷۹۸۵

آلمان حمله شیمیایی «دوما» در سوریه را محکوم کرد

سخنگوی دولت آلمان با محکوم کردن حمله شیمیایی به شهر «دوما» در نزدیکی پایتخت سوریه، بدون ارائه هرگونه سند و مدرکی دولت دمشق را به ارتکاب این اقدام متهم کرد!

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، «استفان سایبرت» سخنگوی دولت آلمان امروز دوشنبه هم‌راستا با محور غربی-عبری- عربی اعلام کرد: برلین شواهدی در دست دارد که دال بر استفاده دولت سوریه از سلاح شیمیائی در سوریه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی دولت آلمان ادامه داد: برلین این اقدام را شدیداً محکوم می کند.

در همین رابطه، «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل دیروز اعلام کرد که این سازمان نمی‌ تواند صحت گزارش‌ های منتشره درباره حمله شیمیایی در «دوما» واقع در سوریه را تأیید کند.

این در حالیست که دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا روز گذشته با انتشار پیامی توئیتری ضمن توهین به رئیس جمهوری سوریه، ایران و روسیه را نیز به تاوان سنگینی تهدید کرد که به دلیل حمایت از بشار اسد خواهند پرداخت.

منابع محلی چند روز پیش از وقوع حمله شیمیایی به شهر «دوما» در نزدیکی پایتخت سوریه خبر داده اند.

گزارشات اولیه از کشته شدن ۷۵ نفر و مصدوم شدن حداقل ۱۰۰ نفر حکایت دارد.

گفتنی است، وزارت دفاع روسیه روز شنبه هشدار داده بود گروه‌های تروریستی «جیش الاسلام» و ارتش آزاد قصد دارند با استفاده از گاز شیمیایی، به شهر دوما در غوطه شرقی دمشق حمله کنند.

گفتنی است، دولت سوریه بر اساس توافق خود با سازمان منع استفاده از تسلیحات شیمیایی در سال ۲۰۱۳، ذخائر اینگونه تسلیحات را تحت نظر بازرسان این سازمان کاملاً نابود کرده بود.

سال گذشته، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا با بهانه قرار دادن حمله شیمیایی دولت سوریه به خان شیخون، بیش از ۷۰ موشک به پایگاه هوایی الشعیرات در استان حمص واقع در سوریه شلیک کرد.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۹۹۷۹۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران حمله تروریستی هرات را محکوم کرد

سفارت ایران در کابل حمله مسلحانه به نمازگزاران در ولسوالی گذره هرات را محکوم کرد.

سفارت ایران در کابل در اطلاعیه‌ای نوشت سفارت جمهوری اسلامی ایران ضمن محکومیت حادثه تروریستی مسجد امام زمان (عج) ولسوالی گذره ولایت هرات که منجر به جراحت و شهادت جمعی از نمازگزاران شد، خواستار شناسایی و مجازات مرتکبین این جنایت می‌باشد.

در این اطلاعیه آمده است ایران آمادگی خود را جهت تقویت همکاری با حکومت سرپرست افغانستان جهت مبارزه با تروریسم اعلام می نماید.

گفتنی است در حمله افراد مسلح ناشناس به مسجد امام زمان (عج) شهرک اندیشه شهرستان گذره هرات در هنگام نماز مغرب و عشاء جمعی از نمازگزاران به شهادت رسیده‌اند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • سازمان همکاری اسلامی حمله تروریستی به مسجدی در هرات را محکوم کرد
  • افزایش حقوق بازنشستگان قطعی شد؟ /پاسخ سخنگوی دولت
  • سقوط اف-۱۶ حامل مواد شیمیایی سمی در نیومکزیکو/ خلبان نجات یافت
  • محکومیت ۶ میلیاردی قاچاقچی کود شیمیایی در مهران
  • قاچاقچی کود شیمیایی ۶ میلیارد ریال جریمه شد
  • انهدام ۲ پایگاه تروریست‌ها در «حمص» سوریه توسط روسیه
  • سفارت ایران حمله به نمازگزاران شیعه در هرات را محکوم کرد
  • ماجرای "ترور رامین یکتاپرست، شهروند ایرانی" چیست؟
  • ایران حمله تروریستی هرات را محکوم کرد
  • تصاویری از لحظه انهدام خودروهای زرهی تروریست‌ها در سوریه