Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایكنا از فارس، کمال علوی، فرماندار فیروزآباد امروز، 20 فروردین‌ماه با اشاره به برگزاری نخستین جشنواره استانی تئاتر مردمی بچه‌های مسجد در هفته هنر انقلاب اسلامی در این شهرستان گفت: فیروزآباد به عنوان میزبان برگزاری جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد انتخاب شده که 6 شهرستان با 15 اثر در این جشنواره شرکت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی درباره آثار ارسالی به جشنواره گفت: 7 از این آثار مورد مربوط به خواهران است و مابقی مربوط به آقایان است که در طول روزهای برگزاری جشنواره اجرا می‌شود.
فرماندار فیروزآباد با اشاره به برنامه‌های آغازین جشنواره افزود: 15 مسجد شهر برای این اجراها انتخاب شده و هماهنگی برای اجرای تئاتر برادران و خواهران انجام شده است.
علوی با اشاره به اینکه سیروس همتی، محمود صابری و آرش ساربان به عنوان داوران جشنواره برگزیده شدند، بیان کرد: این جشنواره مهمانان ویژه‌ای دارد که از آن جمله می‌توان به کوروش زارعی و توحید معصومی از مسئولان حوزه هنری اشاره کرد.
وی با بیان اینکه در روز اختتامیه 23 فروردین ماه گروه‌های برتر معرفی می‌شوند، گفت: تمام دستگاه‌های اجرایی شهرستان برای برگزاری هر چه بهتر جشنواره اعلام آمادگی کردند چون اعتقاد بر این است که فرهنگ و هنر نمایش می‌تواند روی افکار عمومی تاثیرگذار باشد.
فرماندار فیروزآباد بیان كرد: محتوای این تئاترها بیشتر درباره اخلاق خانواده، آسیب‌های اجتماعی، سبک زندگی، عفاف و حجاب، انتظار و مهدویت، انقلاب اسلامی و دفاع مقدس است و می‌تواند تاثیرگذاری خوبی به ویژه در زمینه آسیب‌های اجتماعی داشته باشد.
علوی برای استمرار این حرکت و تاثیرگذاری بیشتر گفت: پیشنهاد این است که جامعه هدف را اقشاری را انتخاب کنیم که تاثیرپذیرتر باشد و نکته دیگر اینکه باید این نمایش‌ها بتواند بر مخاطب عام هم تاثیر بگذارد پیشنهادم این است از جامعه دانش‌آموزی هم در مساجد و هم در مدارس استفاده شود.
وی بیان كرد: می‌توان نمایش‌هایی که اثرپذیری بیشتری دارند به ویژه آسیب‌های اجتماعی را در سالن‌های شهر نیز اجرا کرد و برای این موضوع هماهنگی‌های لازم انجام شده است.
فرماندار فیروزآباد با بیان اینکه هنر اثرگذاری زیادی دارد به ویژه هنر تئاتر که در ذهن باقی می‌ماند، عنوان کرد: این هنر نسبت به سایر موارد و رشته‌های دیگر هنری تاثیرگذاری بیشتری دارد و باید در کنار کارهای فرهنگی دیگری که انجام می‌شود از هر فرصتی استفاده کرد و مهارت‌های زندگی را آموزش داد.
علوی اظهار كرد: گاهی اوقات شهروندان ما مهارت‌های زندگی حتی مهارت ساده‌ای مثل مهارت نه گفتن را آموزش ندیدند که این امر سرمنشا بسیاری از آسیب‌های اجتماعی است، باید این مسائل در حوزه‌های فرهنگی و مساجد آموزش داده شود و برپایی جشنواره‌هایی نظیر جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد می‌تواند در افزایش این مهارتها موثر باشد.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۹۹۸۰۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راهیابی ۲ اثر نمایشی از چهارمحال و بختیاری به جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری ، رئیس حوزه هنری استان چهارمحال وبختیاری گفت : از ۱۴ اثر حاضر در پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد، ۲ نمایش از آثار تولیدی دفتر تئاتر مردمی بچه های مسجد حوزه هنری استان نیز حضور دارند.

احسان قائدی افزود : پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد به همت مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری و با مشارکت شرکت سنگ‌آهن بافق از ۱۸تا ۲۱ اردیبهشت‌ در شهرستان بافق استان یزد برگزار خواهد شد.

به گفته وی : نمایش «لیلا» به نویسندگی محمد پورجعفری و کارگردانی فاطمه جعفری از مسجد صاحب الزمان گوجان شهرستان فارسان و نمایش «گیلدا» به نویسندگی علی میرزاعمادی و کارگردانی مرضیه نفر سفیددشتی از مسجد جامع شهر سفید دشت شهرستان بروجن دو اثر راه یافته به این جشنواره هستند.

رئیس حوزه هنری استان گفت : بیش از ۴۵ گروه نمایشی در سراسر استان مورد حمایت دفتر تئاتر مردمی بچه های مسجد حوزه هنری هستند که ۳۳ گروه از این گروه ها در همایش استانی تئاتر بچه های مسجد شرکت کرده اند.

گفتنی است، پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد از ۱۸ تا ۲۱ اردیبهشت‌ در شهرستان بافق استان یزد برگزار می‌شود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898999

دیگر خبرها

  • مشارکت 240 اثر در جشنواره طوفان القوافی/ اختتامیه در بصره برگزار می شود
  • راهیابی هنرمندان چهارمحال و بختیاری به جشنواره ملی موسیقی خلیج فارس
  • مشارکت ۲۴۰ اثر در جشنواره شعر «طوفان القوافی»/ اختتامیه در بصره برگزار می‌شود
  • مشارکت ۲۴۰ اثر در جشنواره شعر«طوفان القوافی»/اختتامیه در بصره برگزار می‌شود
  • مشارکت ۲۴۰ اثر در جشنواره شعر«طوفان االقوافی»/اختتامیه در بصره برگزار می‌شود
  • راهیابی دو اثر نمایشی به جشنواره ملی تئاتر مردمی بچه‌های مسجد
  • اختتامیه جشنواره سفیران سلامت مدارس شهرستان رزن
  • بوشهر میزبان جشنواره موسیقی خلیج‌ فارس
  • راهیابی ۲ اثر نمایشی از چهارمحال و بختیاری به جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد
  • شهرک‌های صنعتی فیروزآباد روی ریل توسعه