Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی با بیان اینکه در بحث کارگری سپاه در کنار کارگران استان قرار دارد، گفت: در اصل ۴۴ قانون اساسی در بحث واگذاری‌ها برخی از دستگاه‌ها وظیفه خود را انجام ندادند و آن کوتاهی‌ها سبب ایجاد مشکل برای برخی از واحدهای صنعتی شد. ۲۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۴ استانها مرکزی نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، سردار محسن کریمی ظهر امروز در مراسم پاسداشت هنر انقلاب اسلامی با اشاره به برگزاری کنگره 6 هزار و 200 شهید استان مرکزی اظهار داشت: امسال برگزاری کنگره 6 هزار و 200 شهید استان مرکزی را پیش‌رو داریم و انتظار داریم در این راستا هنرمندان بسیجی و انقلابی در تمام زمینه‌ها با تمام توان هر کمکی که می‌توانند را انجام دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: هنرمندان بسیجی و انقلابی می‌توانند طرح و پیشنهادات خود را در تمام زمینه‌ها به دبیرخانه بنیاد حفظ آثار ارائه دهند، این موضوع یک اقدام مهم فرهنگی است و همه باید کمک کرده تا نهایت بهره‌برداری برای تغییر وضعیت فرهنگی استان داشته باشیم. هدف ما حمایت از هنرمندان استان مرکزی است، هویت بسیاری از اقدامات ما فرهنگی بوده و تمایل داریم که از تمام ظرفیت موجود در استان استفاده کنیم و به هنرمندان استان خودمان متکی باشیم.

کریمی بیان کرد: ما باید به منظور اینکه بتوانیم با زبان هنر ارزش‌های انقلابی و اسلامی را به جامعه نشان دهیم و از تمام ظرفیت و توان به ویژه در جوانان استفاده کنیم. فلسفه وجودی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دفاع از مظلوم است، در بحث کارگری سپاه در کنار کارگران استان قرار دارد.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی عنوان کرد: سپاه موضوعات را با نگاهی واقع‌بینانه می‌بیند، اعتقاد ما این است که در اصل 44 قانون اساسی در بحث واگذاری‌ها برخی از دستگاه‌ها وظیفه خود را انجام ندادند و آن کوتاهی‌ها سبب ایجاد مشکل برای برخی از واحدهای صنعتی شد.

وی با اشاره به اینکه حمایت از هنرمندان استان در دستور کار سپاه روح‌الله استان مرکزی است، گفت: تلاش بر این است که در انجام برنامه متکی بر هنرمندان داخل استان باشیم.

کریمی با تاکید بر اینکه برای بیان ارزش های انقلاب به جامعه و نسل جوان به زبان هنر نیازمند هستیم، افزود: در این راستا لازم است هنرمندان بسیجی برای ایام مختلف سال به ویژه هفته دفاع مقدس برنامه‌ریزی لازم را برای تولیدات فاخر داشته باشند.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی تصریح کرد: موضوعات کارگری تخصصی است و در حال حاضر اشکالاتی پیش آمده و از یک طرف تحریم‌های اقتصادی مشکل ایجاد کرده و از طرف دیگر هم سو مدیریت‌ها سبب بروز مشکل شده و در نهایت این چنین مشکلات ایجاد شده است.

 انتهای پیام/ ز

R41371/P41362/S6,73/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۹۹۸۱۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بسیاری از دستاوردهای استان مرکزی همت سپاه و بسیج حاصل شد

استاندار مرکزی گفت: بسیاری از دستاوردها و موفقیت‌های استان در حوزه عمرانی، اقتصادی، سیاسی و اجتماعی به همت مجموعه سپاه و بسیج استان و کشور حاصل شده است که جای تقدیر دارد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، فرزاد مخلص‌الائمه ظهر امروز در دهمین جشنواره استانی جهادگران علم و فناوری بسیج اظهار داشت: به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی علاج حل مشکلات کشور اقتصاد مقاومتی است و اقتصاد مقاومتی دو رکن اقتصاد مردمی و اقتصاد دانش‌بنیان دارد. راهبری، کلید حل مشکلات اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی است و نشان می‌دهد مشکلات هر حوزه‌ای با حوزه اقتصادی مرتبط هستند. 

وی افزود: طبیعی است که گروهی که باید پرچم دو رکن اقتصاد مردمی و دانش‌بنیان را فرمانبری کنند باید افراد بابصیرتی باشند، اگر بخواهیم در این محور بابصیرت عمل کنیم باید این پرچم را برداریم و به جلوتر حرکت دهیم که جهادگران و بسیجیان در حوزه اقتصاد مردمی و‌ دانش‌بنیان پرچم‌دار هستند.

استاندار مرکزی تصریح کرد: سال گذشته دانشگاه اراک جزو 10 دانشگاه برتر کشور و امسال جزو 70 دانشگاه برتر آسیا شناخته شد که این جزو افتخارات حوزه علم و فناوری استان به شمار می‌رود، همچنین شهرستان خنداب در استان مرکزی تنها تولیدکننده آب سنگین است که ارز هر کیلو آب سنگین تولیدی 800 دلار قیمت‌گذاری شده است و ماهانه بالغ بر 20 نفر می‌توانند بورسیه آب سنگین خنداب شوند که نمونه دیگری از علم و فناوری استان است.

مخلص‌الائمه با بیان اینکه برای حل مشکلات کشور باید بسیجیان جهادگر با حوزه علم و فناوری همکاری داشته باشد، بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران یک موقعیت ژئوپلیتیک دارد که به قلب جهان معروف است، بی‌تردید ظرفیت‌های جمهوری اسلامی و جوانان ایرانی به مراتب بیش از مشکلات است و ظرفیت‌ها بر مشکلات غلبه دارد،  اما اگر نمی‌توانیم از این ظرفیت‌ها به خوبی استفاده کنیم به جهت نوع عملکرد ما و سازماندهی و در رأس آن بروکراسی اداری است که ریشه طولانی دارد، انقلاب اسلامی روی‌ کار آمده که این مسیر را تغییر دهد که بسیار مؤفق بوده است.

وی خاطرنشان کرد: به فرموده رهبر معظم انقلاب، فاصله بین باید و نبایدها و شرایط موجود و شرایط مطلوب وجدان‌ انسان‌های آزاده‌خواه را آزار داده که این فاصله بارها به دست جوانان طی شده و همچنان باید این فاصله به سرعت طی شود، بسیاری از دستاوردها و موفقیت‌های استان در حوزه عمرانی، اقتصادی، سیاسی و اجتماعی به همت مجموعه سپاه و بسیج استان و کشور حاصل شده است که جای تقدیر دارد.

متأسفانه بسیاری از دانشگاه‌های استان مرکزی با محدودیت پذیریش دانشجو مواجه هستند

وجیه ‌اله پارسا، رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان مرکزی در این آیین اظهار داشت: استان مرکزی به عنوان استان مفاخر مشهور است و بیش از 25 درصد مفاخر سطح کشور از استان مرکزی هستند، این استان قطب چهارم صنعتی کشور و قطب دانشگاهی به شمار می‌رود و بیش از 60 مرکز دانشگاهی با بیش از 60 هزار دانشجو در سطح استان فعالیت می‌کنند که 45 درصد جمعیت دانشگاه‌های استان خانم و 65 درصد آقایان هستند بیش از 2100 عضو هیئت علمی فعال در دانشگاه‌های استان با 28 عنوان گرایش تخصصی مشغول فعالیت هستند. 

وی افزود: تربیت نیروی انسانی ماهر برای برطرف کردن نیازهای اجتماعی و اقتصادی ضرورت دارد و امروزه ضرورت آموزش‌های مهارتی بر کسی پوشیده نیست، به طوری که در برنامه هفتم مقرر شده است سهم آموزش‌های مهارتی به 40 درصد برسد، در حالی که اکنون این سهم 16 درصد است. متأسفانه بسیاری از دانشگاه‌های استان با محدودیت پذیریت دانشجو مواجه هستند، اما دانشگاه فنی و حرفه‌ای با افزایش پذیرش دانشجوها روبرو است و قرار است عنوان دانشگاه فنی و حرفه‌ای به عنوان دانشگاه ملی مهارت تغییر پیدا کند.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان مرکزی بیان کرد: خوشبختانه دانشگاه فنی و حرفه‌ای رو به گسترش است، به طوری که پاییز استان آموزشگاهی در شهرستان آشتیان کار خود را در چهار رشته تحصیلی آغاز خواهد کرد، تصمیم داریم با مطالعه و‌ آمایش سرزمینی در سایر شهرستان‌ها گسترش دانشکده‌های فنی و حرفه‌ای را داشته باشیم.

پارسا بیان کرد: آموزشگاه پسرانه امیرکبیر اراک، آموزش دخترانه اطهر اراک، آموزشکده دکتر حسابی شهر خمین و آموزشکده ساوه و اخیراً آموزشکده آشتیان چهار آموزشکده فنی و حرفه‌ای سطح استان مرکزی است که پذیرش دانشجو دارند، 4 هزار دانشجو در چهار دانشکده فنی و حرفه‌ای استان مشغول تحصیل هستند و 44 هزار کد رشته و بیش از 400 مدرسه هیئت علمی و‌ حق‌التدریس مشغول تحصیل هستند.

انتهای پیام/711/

دیگر خبرها

  • سازمان برنامه مکلف به بستن حساب‌های فرعی دستگاه‌ها شد
  • بسیاری از دستاوردهای استان مرکزی همت سپاه و بسیج حاصل شد
  • ضرورت هم‌افزایی تمام ارگان‌ها برای رفع مشکلات کشتارگاه اراک
  • اجرای طرح "پذیرنده‌شو" این بانک آغاز شد/ اعطای تسهیلات 35 میلیارد ریالی به دارندگان دستگاه‌های کارتخوان و درگاه‌های پرداخت اینترنتی بانک رفاه کارگران
  • سپاه با تمام وجود و بی منت در کنار آموزش و پرورش است
  • فعالان اقتصادی به کنسرسیوم توسعه اقتصادی امیرکبیر ملحق شوند
  • بزرگترین هنرستان جوار صنعت کشور در استان مرکزی ایجاد شده است
  • وزیر صنعت معدن و تجارت شامگاه دوشنبه وارد اراک شد
  • اجرای عملیات لای‌روبی و پاکسازی رودخانه اراک
  • اجرای بیش از ۴ کیلومتر حفاری تونل خط چهار مترو مشهد