Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ امروز 20 فروردین 97 دوازدهمین سالگرد روز ملی "فناوری هسته‌ای" است. عصر روز دوشنبه 20 فروردین ماه 1386 خبر ورود ایران به گروه كشورهای تولید كننده صنعتی سوخت هسته‌ای توسط رئیس جمهور وقت، در تأسیسات هسته‌ای نطنز اعلام شد. این خبر، در همان دقایق ابتدایی در صدر خبرگزاری‌های جهان قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 در چند دهه‌ی اخیر صنعت هسته‌ای به یکی از اصلی‌ترین منابع تأمین انرژی در دنیا تبدیل شده است. بسیاری از کشورهای توسعه‌یافته، سال‌هاست که بخش عمده‌ای از انرژی مورد نیاز خود را از راه صنعت هسته‌ای تأمین می‌کنند. حتی بسیاری از کشورهای جهان سوم که در سطح پایینی از پیشرفت علمی قرار دارند، در تلاش هستند تا این صنعت را در کشور خود به وجود آورند.

کشور ما ایران قرار است در آینده‌ای نزدیک به عنوان یکی از کشورهای طراز اول جهان شناخته شود و تا الآن گام‌های بلندی در این مسیر برداشته شده است. در این مسیر، صنعت هسته‌ای نه تنها می‌تواند کمک کننده باشد بلکه ضروری هم هست، لذا دشمنان ایران اسلامی اهمیت این موضوع را درک کرده‌ و به همین دلیل به مخالفت با پیشرفت هسته‌ای کشور می‌پردازند. اما متأسفانه گاهی شاهد هستیم که برخی روشنفکرنماها همان حرف دشمن را تکرار کرده و می‌گویند "ما صنعت هسته‌ای را می‌خواهیم چکار کنیم"؛ این مشابه همان حرف برخی دولتمردان زمان قاجار است که در زمان کشف نفت می‌گفتند "ما این ماده بدبوی عَفِن را می‌خواهیم چه کنیم، بگذارید انگلیسی‌ها آن را ببرند". این در صورتی است که موسسۀ تحقیقاتی استانفورد که یک موسسۀ آمریکایی است، در سال‌های قبل از انقلاب مطالعه‌ای 20 جلدی در این خصوص انجام داد و اعلام کرد که بر اساس آن، پیشرفت صنعتی و اقتصادی ایران متکی به تولید 20 هزار مگاوات برق تا سال 1995 است و راه اساسی‌ تولید این مقدار برق را از طریق تأسیس نیروگاه‌های هسته‌ای در ایران قلمداد کرد.

خانه طراحان انقلاب اسلامی به سفارش سازمان هنری رسانه‌ای اوج یک موشن گرافیک جالب و زیبا با نام "مثل خون" تولید و منتشر کرده است که در آن به تبیین این موضوع پرداخته شده است. در ادامه این موشن گرافیک که مجری طرح آن مؤسسه فرهنگی هنری عصر است را مشاهده می‌کنید.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: انرژی هسته ای بهترین ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۹۹۸۵۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هدف تروریست‌های اجاره‌ای جلوگیری از پیشرفت سیستان و بلوچستان است

وزیر کشور گفت: برنامه‌های بسیار خوبی برای پیشرفت و توسعه سیستان و بلوچستان در حال انجام است که تروریست‌ها تلاش می‌کنند مانع ایجاد کنند.

به گزارش ایسنا به نقل از صدا و سیما، احمد وحیدی در سفر به سیستان و بلوچستان اظهار کرد: بررسی وضعیت امنیتی و حوادث اخیر در سیستان و بلوچستان در دستور کار است.

وی افزود: تروریست‌ها همواره به دنبال جلوگیری از رشد و توسعه سیستان و بلوچستان هستند.

وزیر کشور ادامه داد: برنامه‌های بسیار خوبی برای پیشرفت سیستان و بلوچستان در حال انجام است که دشمنان و تروریست‌های اجاره‌ای به دنبال پیشگیری از این اقدامات هستند که بررسی این موضوعات در دستور کار قرار دارد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • چرا صنعت نفت برای سرمایه گذاری خارجی با وجود تحریم ها جذاب بود؟
  • اهتمام جدی توانیر در استفاده از ظرفیت‌های قانونی جهت توسعه تولید پراکنده و انرژی‌های نو
  • دولت بر ایجاد بازار گسترده ای برای نفت خام ایران به ویژه در شرق آسیا متمرکز شده است
  • تسریع توسعه بازی‌سازی با هوش مصنوعی / پیشرفت صنعت بازی سازی در ایران مستلزم حمایت دست‌اندرکاران آموزشی و پژوهشی
  • هدف تروریست‌های اجاره‌ای جلوگیری از پیشرفت سیستان و بلوچستان است
  • هدف تروریست‌ها جلوگیری از پیشرفت سیستان و بلوچستان است
  • ایران پنجمین کشور دنیا از نظر هزینه‌های دفاعی + نمودار
  • افت و خیز سرمایه گذاری چینی ها در اقتصاد ایران
  • فضای صنعت در فارس به سمت جهش در شاخص‌های تولید پیش می‌رود
  • از افزایش ۵ برابری تولید رادیو دارو تا کاربرد‌های متنوع فناوری پلاسما