Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان: حجت الاسلام و المسلمین دکتر حبیب رضا ارزانی گفت: با توجه به شعار سال باید نگاهی ویژه به کالای ایرانی داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان تهران؛ حجت الاسلام والمسلمین دکتر حبیب‌رضا ارزانی، رییس ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور صبح امروز 20 فروردین با حضور در دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان تهران ضمن تبریک سال نو و دیدار با کارمندان این مجموعه گفت: با توجه به شعار امسال، با عنوان "سال حمایت از کالای ایرانی" که توسط مقام معظم رهبری نام گذاری شده است باید این شعار را ذکر زندگی خود قرار داده و توجه ویژه ای در زندگی فردی و اجتماعی به کالای ایرانی داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دکتر ارزانی از فعالیت در مجموعه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد به عنوان یک موهبت الهی نام برد و افزود: یکی از مهمترین مسائل در انجام کارها نظم و اتقان است که باید در همه کارها و فعالیت های وجود داشته باشد. به همین منظور باید بدانیم در کدام کار مفید هستیم و اگر فعالیتی را مجموعه دیگری انجام می‌گردد ما دیگر انجام ندهیم.

وی هجنین با اشاره به فلسفه ایجاد کانون‌های فرهنگی هنری تصریح کرد: در زمان تاسیس کانون‌های فرهنگی هنری در مصوبه آن دوران آمده است، بدلیل وجود هجمه غرب وخالی از جمعیت بودن مساجد، باید راهکاری برای جذب مردم  به مساجد ارایه دهیم زیرا اگر فردی به مسجد پیوند بخورد هم دین خود را حفظ کرده و هم توانسته است به دیگران و جامعه خدمت نماید.

دکتر ارزانی با اشاره به تشکیل شورای سیاست گذاری در دوران تاسیس ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گفت: شورای سیاست گذاری باید متشکل از بسیج، صدا سیما، آموزش و پرورش، اوقاف، حوزه علمیه و وزرا باشد تا برای فعالیت های مساجد برنامه ریزی صحیح داشته و از فعالیت های موازی نیز به پرهیزیم. دلیل حضور بسیج نیز سابقه وجودی این نهاد در مسجد است، دیگر نهاد نیز به همین‌گونه می باشند زیرا این نهادها نیز در مساجد فعالیت دارند و لزومی ندارد فعالیتی را که دیگر نهادها اجرایی می کنند کانون ها نیز اجام دهد، مانند مسابقات قرآن که توسط سازمان اوقاف برگزار می گردد.

پایان پیام/362

منبع: شبستان

کلیدواژه: حمایت از کالای ایرانی حسن روحانی دولت دیدار با مراجع خبرگزاری شبستان کالای ایرانی روز ملی فناوری هسته ای آیت الله مکارم شیرازی مراجع و علماء مراجع شعار سال ۹۷ حجت الاسلام والمسلمین ارزانی کانونهای مساجد کلیدواژگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۹۹۸۵۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعامل بهزیستی با مساجد برای رفع مشکلات معلولان و زنان سرپرست خانوار

«علی محمد قادری»، با اشاره به بهره‌گیری سازمان بهزیستی از ظرفیت مساجد، بیان کرد: سازمان بهزیستی در اجرای برنامه ها تلاش دارد که از سازه زنده جهان اسلام یعنی مساجد بهره مند شود.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به اینکه مسجد مکان مقدس و خانه خدا است، تصریح کرد: خوشبختانه یک وفاق جدی اتفاق افتاده است و ما فعالیت های خودمان را معطوف به حضور در مسجد نموده‌ایم، زیرا که فعالیت در مساجد مشمول برکات بسیاری است.

وی ادامه داد: به همین دلیل سازمان بهزیستی از ظرفیت خانه های خدا برای رسیدگی به مسائل و مشکلات بانوان سرپرست خانوار و افراد دارای معلولیت و نیز تسهیل‌گری امورات آنها استفاده می‌کند.

قادری افزود: همچنین در قالب طرحی، رسیدگی به وضعیت و مشکلات افراد دارای معلولیت را در مساجد مورد توجه قرار دادیم و بنا داریم که این جلسات را در سال جدید در ۵۰۰ مسجد برگزار نماییم.

منبع: خبرگزاری شبستان

دیگر خبرها

  • تعامل بهزیستی با مساجد برای رفع مشکلات معلولان و زنان سرپرست خانوار
  • مساجد بدون کانون‌ها و پایگاه‌های بسیج رونقی ندارد
  • مسجد پایگاه دین وکانون تقویت اندیشه ناب فرهنگ اسلامی
  • تمرکز امسال فعالیت‌های فرهنگی بر توسعه و تقویت جلسات خانگی
  • بازگشت جوانان به مسجد با میانبر ورزشی یک روحانی
  • نوزدهمین جشنواره هنر‌های نمایشی کانون پرورش فکری آذربایجان‌غربی آغاز شد
  • انتخابات شبکه‌های تخصصی سمن‌های مازندران برگزار می‌شود
  • آغاز نوزدهمین جشنواره هنر‌های نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان
  • تأکید بر ارتقای فعالیت‌های فرهنگی در حوزه زنان و رسانه
  • مساجد البرز به پرچم فلسطین مزین می‌شوند