Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-02@03:20:09 GMT

۱۲۵ گواهی ایمنی آسانسور در بروجرد صادر شد

تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۰۰۰۱۰۶

۱۲۵ گواهی ایمنی آسانسور در بروجرد صادر شد

بروجرد- رئیس اداره استاندارد بروجرد از صدور ۱۲۵ گواهی ایمنی و کیفیت استاندارد آسانسور در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، عنایت شرفی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران گفت: در سال ۹۶ در شهرستان بروجرد در مجموع تعداد ۶۹ مورد صدور، تعلیق و ابطال پروانه کاربرد علامت استاندارد صورت گرفته است که از این تعداد ۲۱ مورد صدور پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری و تشویقی  مربوط به فرآوردهایی همچون مربا و مارمالاد، کنسرو لوبیا چیتی و خیارشور، لواشک، نمک خوراکی یددار، ترشی مخلوط، پروتئین سویا، پنیر پیتزا پروسس، صابون بچه، مایع و ژل ظرفشویی، خمیرکاغذ، دستمال کاغذی، سیم آلومینیومی، مصنوعات تزئینی طلا، آجر رسی و سنگدانه مورد مصرف در بتن و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. بوده و ۴۸ مورد نیز تعلیق و یا ابطال پروانه کاربرد علامت استاندارد بوده است.

وی ضمن تشریح عملکرد اداره استاندارد شهرستان بروجرد افزود: در یک سال گذشته تعداد ۸۷۲ مورد بازرسی و نمونه‌برداری از محصولات واحدهای تولیدی این شهرستان انجام شد.

رئیس اداره استاندارد شهرستان بروجرد اظهار کرد: در سال ۹۶ تعداد ۳ هزار و ۳۰۳ مورد بازرسی از مراکز عرضه و توزیع شهرستان صورت گرفته که در این بازرسی ها ۳۷۳ مورد مغایرت با الزامات استاندارد مشاهده شد و اقداماتی از قبیل اخطار، توقیف، و جمع آوری کالاهای مغایر انجام شد.

وی افزود: در راستای کنترل میزان فروشی و حفظ حقوق مردم در سال ۹۶  تعداد ۵۸۹ مورد آزمون دوره ای بر روی ترازوهای واحدهای صنفی شهرستان انجام و ۳۵۰ مورد آن پلمب گذاری شد.

شرفی اظهارداشت: در راستای کنترل بازار طلا نیز ۸۹ مورد بازرسی ونمونه برداری صورت گرفت و تعداد ۳۲ مصنوع طلای مورد آزمون قرار گرفت؛ همچنین مقدار  ۲۸ گرم طلای فاقد کد سازنده و ۱۳ عدد سکه دوار غیربانکی از سطح بازار توقیف و قیچی شد.

رئیس اداره استاندارد بروجرد یادآور شد: در حال حاضر دو واحد تولیدی مصنوعات طلا در بروجرد دارای پروانه کاربرد علامت استاندارد هستند.

شرفی با اشاره به اینکه در راستای کنترل مرحله ای کالاها در سال ۹۶، داروخانه ها و تجهیزات پزشکی و لوازم خانگی مورد بازرسی قرار گرفت، بیان داشت: مقوای مورد مصرف برای انواع مواد خوراکی از جمله شیرینی جات، در زمره مقواهای بهداشتی قرار می گیرد و مشمول مقررات استاندارد اجباری است؛ لذا در طرح کنترل وزن جعبه های قنادی در سال ۹۶ نیز کارشناسان اداره استاندارد شهرستان بروجرد ۹۰ مورد جعبه مقوایی مورد استفاده در قنادی ها را آزمون کردند که از این تعداد ۵۸ مورد آن ها مطابق و ۳۲ مورد مغایر گزارش شده است که نتیجه به استان محل تولید جعبه ها برای اقدامات لازم اعلام شد.

وی تصریح کرد: تعداد ۱۲۵ مورد گواهی ایمنی و کیفیت استاندارد آسانسور طی سال ۹۶ در بروجرد صادر شده است.

رئیس اداره استاندارد بروجرد ضمن رضایت از روند صدور گواهینامه های استاندارد آسانسورها در شهرستان و همکاری بین دستگاه های مرتبط، تنها دغدغه این حوزه را مربوط به مشکلات و عدم انطباق های بحرانی مسکن مهر بروجرد عنوان کرد و گفت: اقدامات و پیگیری های بسیار خوبی برای رفع این نواقص توسط دستگاه های ذی ربط و در راس آن فرمانداری شهرستان صورت گرفته که امید است در نیمه اول سال ۱۳۹۷ این تعاونی ها نیز موفق به اخذ گواهی ایمنی و کیفیت استاندارد آسانسور شوند.

منبع: مهر

کلیدواژه: اداره استاندارد لرستان بروجرد عنایت شرفی مجله ایران مهر کرمانشاه بوشهر گردشگری نوروز 97 نوروز مسافران نوروزی سانحه تصادف خرم آباد شهرکرد گرگان آیین اعتکاف سال حمایت از کالای ایرانی شیراز خطبه های نماز جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۰۰۰۱۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلمب ۱۲ مورد وسیله بازی در شهربازی‌های اردبیل

ایسنا/اردبیل سرپرست اداره کل استاندارد استان اردبیل گفت: در بازرسی های انجام گرفته توسط کارشناسان اداره کل از تجهیزات شهربازی مستقر در مجموعه های تفریحی استان تعداد ۱۲ مورد تجهیزات بازی غیر استاندارد به دلیل عدم وجود مجوز معتبر بهره برداری از شرکت های بازرسی فنی تایید صلاحیت شده سازمان ملی استاندارد ایران پلمب شد.

حسنعلی حسین پور امروز ۱۲ اردیبهشت در جمع خبرنگاران گفت: در بازرسی‌های انجام گرفته توسط کارشناسان اداره کل از تجهیزات شهربازی مستقر در مجموعه های تفریحی استان  تعداد ۱۲ مورد تجهیزات بازی غیر استاندارد با نام های تاب زنجیره ای، کشتی صبا، یورو بانجی، هلیکوپتر چرخشی، چرخ و فلک، ماشین شارژی، موتور برقی، پیست پرش در آسمان،  دو مورد قطار بدون ریل،  قطار کودک و ماشین برقی به دلیل عدم وجود مجوز معتبر بهره برداری از شرکت های بازرسی فنی تایید صلاحیت شده سازمان ملی استاندارد ایران پلمب شد.

وی افزود: از همشهریان عزیز تقاضا می‌شود به هنگام استفاده از دستگاه ها و تجهیزات بازی مستقر در شهرهای بازی از داشتن مجوز بهره برداری معتبر و نصب آن در کنار تجهیزات اطمینان حاصل نمایند.

حسین پور تاکید کرد: همشهریان می‌توانند در صورت مشاهده موارد مغایر، با مراجعه به درگاه الکترونیکی مردم دار به نشانی https://۱۵۱۷.inso.gov.ir  نظرات، پیشنهادات و انتقادات خود را با الصاق عکس، ویدئو یا صدا در حوزه های مخلتف یا از طریق شماره تماس ۱۵۱۷ یا شماره پیامکی ۱۰۰۰۱۵۱۷ ثبت و پیگیری کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پلمب ۱۲ مورد وسیله بازی در شهربازی‌های اردبیل
  • مصاف سوارکاران مازندران در سواحل بابلسر
  • شناسایی ۱۰ ساختمان بسیار پرخطر و ناایمن در اراک
  • برگزاری همایش ایمنی وبهداشت شغلی شرکت‌های شهرستان میبد
  • دامپروری یکی از مزیت‌های لرستان محسوب می‌شود
  • آغاز رسمی طرح جایگزینی کیسه‌های پارچه‌ای با پلاستیکی در بروجرد
  • نخستین گواهینامه تایید نوع و تطابق تولید خودرو در قزوین صادر شد
  • ارزیابی ایمنی حدود ۱۵۰۰ بوستان در پایتخت و شناسایی بیش از ۱۵ هزار مورد ناایمن
  • ارزیابی ایمنی بیش از هزار بوستان در تهران
  • ارزیابی ایمنی بیش از ۱۰۰۰ بوستان در تهران