Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-05-03@04:00:57 GMT

81درصد روستاها گازرسانی شد

تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۰۰۰۱۴۰

مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز ایران از اتصال ۲۱ هزار واحد صنعتی به شبکه گاز سراسری خبر داد و گفت: تاکنون ۹۷ درصد شهرها و ۸۱ درصد روستاهای کشور گازرسانی شده است. ناطقان: سعید مومنی بعد از ظهر دوشنبه در آئین تودیع و معارفه مدیرعامل شرکت گاز استان بوشهر اظهار داشت: در راستای گازرسانی به نقاط مختلف کشور تلاش‌های گسترده‌ای صورت گرفته و طرح‌ها و پروژه‌های متنوعی در دست اجرا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی از تکمیل گازرسانی به ۲۱ هزار واحد صنعتی کوچک و بزرگ کشور تا سال آینده خبر داد و اضافه کرد: این واحدهای صنعتی بر اساس مصوبه پیشنهادی وزارت نفت و تصویب آن از سوی هیئت دولت اجرا خواهد شد.

گازرسانی به ۹۷ درصد شهرها

مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز ایران با اشاره به اینکه گازرسانی به صنایع ارزش افزوده برای کشور داشته و در حفظ محیط زیست موثر است، ادامه داد: دو هزار واحد صنعتی در سال گذشته گازرسانی شد و ۱۲ هزار واحد صنعتی نیز در سال جاری گازرسانی خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه ۹۷ درصد شهرها و ۸۱ درصد روستاهای کشور تاکنون گازرسانی شده است، افزود: تاکنون به هزار و ۱۱۰ شهر و ۲۵ هزار و ۷۲۰ روستا و ۸۱ نیروگاه کشور گازرسانی شده‌اند.

مومنی با بیان اینکه تکمیل طرح‌های گازرسانی به شهرها و روستاها با جدیت ادامه دارد، تصریح کرد: با تکمیل طرح‌های گازرسانی روستایی در دست اجرا، ضریب گازرسانی روستایی به ۹۱ درصد افزایش می‌یابد.

تولید روزانه ۸۵۰ میلیون مترمکعب گاز

وی تولید گاز قبل از انقلاب را ۲۴ میلیون مترمکعب عنوان کرد و افزود: میزان مصرف گاز کشور در سال گذشته ۲۰۳ میلیارد مترمکعب بود و در کنار این مصرف بخش زیادی نیز صادر می‌شود.

مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز ایران تولید روزانه گاز کشور را ۸۵۰ میلیون مترمکعب عنوان و اضافه کرد: روزانه ۴۳ میلیون مترمکعب گاز به کشورهای عراق، ترکیه، ارمنستان، نخجوان، آذربایجان صادر می‌شود.

وی با بیان اینکه ایران رتبه نخست دنیا از لحاظ منابع گازی و توسعه گازرسانی را دارد گفت: ایران چهارمین تولید کننده گاز دنیا است ولی سومین مصرف کننده گاز دنیا محسوب می‌شود.

۷۰ درصد سبد انرژی کشور مربوط به گاز است

مومنی با بیان اینکه ۷۰ درصد سبد انرژی کشور مربوط به گاز است ادامه داد: توسعه خدمات فنی مهندسی در کشور و تقویت نیروها در این بخش یکی از برنامه‌های مهم در شرکت گاز است.

وی بر لزوم ترویج مصرف صحیح گاز در سطح کشور تاکید کرد و اظهار داشت: یکی از جمله اولویت‌های شرکت گاز ایران تامین مستمر گاز به‌عنوان انرژی اصلی در بخش‌های مختلف خانگی، تجاری و صنعتی است.

در این مراسم ضمن تقدیر از خدمات غلامعباس حسینی، مسلم رحمانی به عنوان مدیرعامل شرکت گاز استان بوشهر معرفی شد.

منبع: مهر برچسب ها: گازرسانی ، روستاها ، واحدهای صنعتی

منبع: ناطقان

کلیدواژه: گازرسانی روستاها واحدهای صنعتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۰۰۰۱۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران به دنبال رابطه برد-برد با آفریقا است/ نگاه برابر داریم

به گزارش قدس آنلاین، بابک احمدی رئیس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) در نشست تخصصی دومین اجلاس ایران و آفریقا با اشاره به اینکه توسعه همکاری با کشورهای آفریقایی در اولویت‌های همکاری‌های بین المللی ایران قرار دارد، گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد کشورهای آفریقایی در سال‌های اخیر تحرک خوبی در عرصه توسعه صنعتی داشته اند به طوری که بیشتر اقلام ۱۰ گروه اول وارداتی به این قاره، محصولات و ماشین آلات صنعتی است.

وی افزود: آمارها نشان می‌دهد ۸ کشور از ۱۰ کشور اول صادرکننده به آفریقا جزء فهرست ۱۰ کشور اول واردکنندگان از این قاره هستند که این امر نشان می‌دهد راهکار مناسب همکاری با کشورهای آفریقایی در ایجاد یک رابطه دوطرفه است.

معاون وزیر صمت در ادامه با اشاره به ظرفیت‌ها و منابع طبیعی قاره آفریقا در ۳ بخش معادن، نفت و گاز و زمین‌های حاصل‌خیز کشاورزی، هدفگذاری فعالیت ایران در آفریقا را در ایجاد یا تکمیل زنجیره صنایع معدنی، نفت و گاز و صنایع تبدیلی بیان کرد.

احمدی تصریح کرد: ایران نگاه برابر برای همکاری با کشورهای آفریقایی دارد و به دنبال یک رابطه برد- برد و استفاده مکمل از ظرفیت‌های یکدیگر است.

رئیس هیات عامل ایدرو، صدور خدمات فنی و مهندسی و توسعه مدیریت را از دیگر بسترهای همکاری عنوان و ابراز امیدواری کرد: ایران و کشورهای آفریقایی در حوزه همکاری‌های صنعتی با صبر و حوصله و استمرار تعاملات به سطح مناسبی از همکاری‌های دو جانبه برسند.

در ادامه این نشست «انگت روبارد هیپولیت جین پاول» وزیر صنایع کوچک و متوسط کشور آفریقای مرکزی گفت: ما نیاز مبرم به توانمندی‌های صنعتی، دانش فنی و همچنین نیروی انسانی متخصص داریم.

وی با تاکید بر ابنکه سیاست کلی کشورش در گسترش همکاری‌های جنوب-جنوب (کشورهای در حال توسعه) است، تصریح کرد: با توجه به محدودیت‌های بانکی درصدد این هستیم که بحث صادرات و واردات دو طرفه باشد تا بخشی از این مشکلات حل شود.

نشست تخصصی صنعت دومین اجلاس ایران و آفریقا با حضور معاونان وزیر صنعت، معدن و تجارت و وزیران صنایع و تجارت سه کشور آفریقایی و فعالان بخش خصوصی در محل پژوهشگاه سازمان مدیریت صنعتی برگزار شد.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • یک درصد مالیات بر ارزش افزوده به شهرداری‌ها اختصاص یافت
  • معرفی برترین شرکت‌های دانش بنیان در حوزه معدن و صنایع معدنی
  • دستاورد ۵میلیارد یورویی اکسپو ایران
  • معرفی برترین شرکت‌های دانش بنیان در حوزه معدن و صنایع معدنی 
  • افزایش ارزش صادراتی گروه محصولات غیرخودرویی ایران‌خودرو
  • تولید سالانه ۴۰۰ هزار اکسل خودرو در واحد صنعتی دانش بنیان چهارمحال و بختیاری
  • امسال همه شهر‌ها و روستا‌های لرستان از نعمت گاز برخوردار می‌شوند
  • ایران به دنبال رابطه برد-برد با آفریقا است/ نگاه برابر داریم
  • ضریب نفوذ گاز طبیعی در شهر قم ۹۹.۵ درصد است
  • آمادگی ایران برای همکاری صنعتی با آفریقا/ رابطه برد_برد می‌خواهیم